Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
de Transferència Educativa
LAB(Tred)16 Laboratori de Transferència Educativa Terrassa, abril - maig de 2016
2
LAB(Tred)16 Consideracions prèvies que fonamenten aquest projecte
3
1 La vella escola transmissora i reproductora
ja no serveix per als nous temps i és més necessari que mai promoure noves propostes organitzatives i didàctiques d’acord amb les necessitats i els trets del món en què vivim , global, interconnectat, plural, dinàmic i complex. 2 Les situacions o els problemes que cada persona o cada col·lectiu ha d’atendre o ha de resoldre contemplen diverses variables interrelacionades i que no es poden comprendre des de la lògica tradicional de les disciplines acadèmiques; per això cal partir de contextos i projectes globalitzats que faciliten la creació d’una cultura viva, motivadora i una visió integradora i transformadora del món.
4
3 Tot i que des de punts de vista diversos,
la comunitat científica diu que els infants i joves aprenen millor si la seva educació és experimental i cooperativa i està basada en la resolució de problemes de la comunitat. 4 El necessari nou empoderament del col·lectiu de mestres ha d’estar fonamentat en una pràctica pedagògica científica, responsable, rigorosa, compartida, ètica i avaluada. 5 Són moltes les iniciatives que actualment es duen a terme per tal de discernir què cal preservar, què cal canviar i com fer-ho en la vida quotidiana dels centres educatius. LAB(Tred) hi vol col·laborar des d’una perspectiva local i global amb una nova modalitat que agafi el relleu d’altres èpoques.
6
LAB(Tred)16 Què cal fer per participar-hi?
Reconeixement de LAB(Tred) com a activitat de formació per part del Departament d’Ensenyament. (En tràmit)
7
1 Identificació dels centres de referència com a
nuclis LAB(Tred) i de les activitats que proposin. 2 Formació, prèvia inscripció, dels equips cooperatius en funció de la selecció d’activitats. 3 Seguiment presencial de les activitats i observació planificada a cada centre durant el temps necessari i suficient.
8
DIJOUS, DIA 26 DE MAIG, A LES 7 DE LA TARDA
4 Anàlisi cooperativa dels registres elaborats i de la documentació pertinent. 5 Difusió multimèdia, presentació i debat dels resultats del LAB(Tred)16 a la comunitat educativa i a les entitats socials. ACTE DE CLOENDA DIJOUS, DIA 26 DE MAIG, A LES 7 DE LA TARDA A L’ATENEU TERRASSENC
9
LAB(Tred)16 Que hi ha algú aquí fora? Una proposta simulada
10
L’Escola La Riera de Gaià proposa com a activitat LAB(Tred)16 el seu projecte
Que hi ha algú aquí fora? del Cicle Superior. Aquest projecte inclou la descoberta, amb una col·lecció de requisits, dels éssers vius del pati de l’escola. L’escola fixa dia, hora i el nombre de mestres que oportunament poden seguir l’experiència. S’hi inscriuen quatre mestres de tres escoles diferents, també una mestra d’una escola bressol i una professora de ciències d’un institut. Segueixen i es fan seva l’activitat esmentada durant una tarda. En un parell de trobades complementàries analitzen la fonamentació de l’activitat i les seves potencialitats per a altres nivells d’edat, punts forts, febles, millores. Elaboren material gràfic i documental. Un cop enllestida la feina que simultàniament s’ha dut a terme en altres centres i petits grups de treball, es convoca una trobada dirigida als professionals de l’ensenyament, pares, associacions i organitzacions relacionades amb les temàtiques tractades per donar a conèixer els resultats. S’edita tot el procés en un Quadern LAB(Tred)16. Els participants i els centres reben el reconeixement que els pertoca.
11
Primers centres educatius
LAB(Tred)16 Primers centres educatius col·laboradors
12
EMEE FATIMA Escola Bressol L’Esquitx Escola Bressol Coloraines Escola Bressol Moisès
13
Institut Can Roca Institut Mont Perdut Escola Serralavella ULLASTRELL
14
Escola Mare de Déu de Montserrat Institut Les Aimerigues Escola de Rellinars
15
Escola Roser Capdevila FUPAR EBM Vallparadís
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.