Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Día número 159—español 1 El 11 de MAYO Horario Regular FYI: ¡Hoy continuamos hablando solamente en español! El OBJETIVO es que empiecen a pensar en español, entonces (so then), si ustedes le recuerdan a sus compañeros que necesitan hablar en español cuando están hablando en inglés, pueden ganar un punto de participación y salvar a su compañero de perder 5 puntos de participación. Empieza a encontrar/comprar los materiales para tu proyecto: Papel, Decoraciones, Dibujos, etc.
2
POR FAVOR DONA UN DÓLAR PARA SALVAR UNA VIDA.
UNICEF is partnering with One Dollar For Life (ODFL), a non-profit founded in 2006 and partners with others agencies around the world serving individuals in developing countries. POR FAVOR DONA UN DÓLAR PARA SALVAR UNA VIDA. PLEASE DONATE ONE DOLLAR to SAVE A LIFE. TÚ PUEDES HACER UNA DIFERENCIA en la vida de otra persona. There is a service trip available to any student interested. Please reach out to Dr. Olea if you are interested in traveling this Summer to Nicaragua.
3
If you were absent Tuesday, you need to come in to do Página 6 of the Project at lunch
AND You also need to REVIEW the notes for the IMPERFECT TENSE and then go online to SraBernal.weebly.com to do the activity we did in class.
4
Students take out the Grammar Brochure
and review how to conjugate in the IMPERFECT TENSE including the IRREGULAR verbs.
5
Escribir el texto de la pg 7.
Vamos a ESTAMPAR el otro lado del WS mañana ENTREGAR la pg 7 y empezar la tarea: WS 4: Stem-changing verbs (blanco) REPASAR el futuro
6
RECUERDA que NO debes usar un traductor NI ayuda de otras personas
RECUERDA que NO debes usar un traductor NI ayuda de otras personas. Puedes usar un diccionario en clase o WordReference.com. cuando estás en casa. I KNOW it is tempting to just type what you want to say into a translator and copy what it says; but if you do this, you will never learn to write your own sentences because you haven’t been practicing how to put the sentences together yourself. The longer you cheat like this, the harder it will be as the grammar gets more and more complicated! DO YOURSELF a FAVOR and allow yourself to learn through your errors and your accomplishments. You are being given the opportunity to learn MANY skills. Don’t leave empty-handed!!!
7
Finding out you don’t know something gives you the opportunity
to grow in WISDOM, LOVE, and ACTION! --SraB
8
Página 7: ¿Cómo era su escuela?
Hoy ustedes van a escribir el texto para la página 7 del proyecto. Necesitan su papel amarillo con todas las conjugaciones, un papel y una pluma con tinta (ink) oscura. ¡NO pueden usar su teléfono! Pero sí pueden usar un diccionario amarillo del librero. Si tienen preguntas, levanten la mano. ¡NO hablen ustedes con sus compañeros! This method helps me plan what to review for the Final EX. Página 7: ¿Cómo era su escuela? A minimum of 5 sentences using the imperfect tense to tell how school “used to be” Tell what Peanut’s school day was like when (s)he was a certain age How many classes (s)he had What classes (s)he had (at least 3 of them) What (s)he used to do in at least 3 of the classes you named The name of Peanut’s favorite class or teacher & why Page needs to be numbered and includes picture(s) & Typed Text Cuando terminen la pg7, entréguenla y pueden empezar la tarea: WS 4 Stem-changing verbs (blanco)
9
REPASO del FUTURO: ¿Cómo se conjuga en el futuro?
START with the infinitive and add the future endings. Do NOT drop the –AR/ –ER/ –IR like usual. – AR endings: – ER endings: – IR endings: -é -emos -ás -á -án -é -emos -ás -á -án -é -emos -ás -á -án EXAMPLES: (Hablar / Comer / Beber) Hablaré Hablaremos Hablarás Hablará Hablarán Comeré Comeremos Comerás Comerá Comerán Beberé Beberemos Beberás Beberá Beberán
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.