La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

El repte d’incloure Recursos i estratègies

Presentaciones similares


Presentación del tema: "El repte d’incloure Recursos i estratègies"— Transcripción de la presentación:

1 El repte d’incloure Recursos i estratègies
TROBADA PEDAGÒGICA. L’ESCOLA INCLUSIVA MONTCADA 7 de Març de 2012 Gemma Alsina - Servei d'atenció a la Diversitat i la Inclusió

2 Et demano… Tan fuerte, tan cerca Temple Grandin Parenthood Rain man
Gemma Alsina - Servei d'atenció a la Diversitat i la Inclusió

3 La conducta problemàtica
Podem afirmar que un alumne mostra conducta problemàtica quan… … no s’explica a partir de les condiciones de la seva edat evolutiva. … presenta una freqüència exagerada. … persisteix en el temps. … afecta al desenvolupament. … repercuteix negativament en l’entorn. … és valorada objectivament. Gemma Alsina - Servei d'atenció a la Diversitat i la Inclusió

4 Dels grans objectius als petits canvis
Intervencions universals Problemes sense resoldre Crear un equip. Valorar les necessitats. Establir objectius. Seleccionar o dissenyar la intervenció. Consens i ajuts externs. Formar als professionals. Valorar la intervenció. Detectar els focus de conflicte. Descriure la situació per comprendre-la Definir el problema. Cercar solucions satisfactòries per a tots. EL MOMENT DE LES COSES PETITES / EL MOMENT DE LES COSES GRANS A vegades ens proposem grans plans per canviar les coses. A vegades ens hem de centrar en les coses petites. Gemma Alsina - Servei d'atenció a la Diversitat i la Inclusió

5 Algunes intervencions universals
Projecte de convivència Mediació escolar Projecte "Escolta'm" per a una tutoria personalitzada Educació socioemocional a primària Suport conductual positiu Gemma Alsina - Servei d'atenció a la Diversitat i la Inclusió

6 Alguns problemes sense resoldre
Passar d’una tasca a l’altra. Iniciar/acabar una activitat. Interacció amb companys i professors concrets. Comportament quan les normes són implícites. Parlar en el moment oportú. Demandes específiques (ex. Escriure). Gestionar la decepció. Gemma Alsina - Servei d'atenció a la Diversitat i la Inclusió

7 Els nivells de intervenció a l’aula
Nivell 3 – intervencions intensives i individualitzades Quines intervencions o suports intensius feu servir davant els comportaments més clarament desafiants dels alumnes. Nivell 2 – intervencions de Segona Línia Quines intervencions o suports addicionals pel comportament feu servir? Nivell 1 – Gestió Preventiva de l’Aula Quin és el nucli del currículum de comportament que es treballa? Gemma Alsina - Servei d'atenció a la Diversitat i la Inclusió

8 Mantres Darrera de cada comportament problemàtic hi ha un problema no resolt i una habilitat que manca. Els alumnes ho farien bé si poguessin. Comprendre perquè un alumne és problemàtic és la part més important per començar-lo a ajudar. Els problemes de comportament es donen quan les demandes de l’entorn excedeixen la capacitat de l’alumne de respondre adaptativament. Les preocupacions dels alumnes són importants. Gemma Alsina - Servei d'atenció a la Diversitat i la Inclusió


Descargar ppt "El repte d’incloure Recursos i estratègies"

Presentaciones similares


Anuncios Google