Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Benvinguts a la Jornada de Portes Obertes
Escola Marinada Benvinguts a la Jornada de Portes Obertes 14 de març de 2017
2
PRESENTACIÓ: QUI SOM? QUÈ VOLEM ACONSEGUIR? COM HO FEM?
DE QUÈ DISPOSEM PER ACONSEGUIR-HO? SERVEIS DEL CENTRE UN DIA A L’ESCOLA A P3 DADES DE LA PREINSCRIPCIÓ
3
Qui som? Som escola... PLURILINGÜE:
Compromís amb la llengua i la cultura catalanes i les altres llengües a l’escola. ACONFESSIONAL: Educació en Valors INTEGRADORA: Escola de tots i per a tots. INCLUSIVA: Desenvolupament de les capacitats. OBERTA: Oberta al món. PARTICIPATIVA: El projecte d’escola es va aconseguint conjuntament.
4
Què volem aconseguir? Escola que contribueixi a millorar les condicions d’escolarització i incrementar l’èxit educatiu des del desenvolupament intel·lectual i la competència d’aprendre a aprendre.
5
Volem contribuir a… CREAR CONSTRUIR PRODUIR OPINAR PENSAR RELACIONAR
EXPRESSAR COL·LABORAR INTERCANVIAR COMPARTIR MIRAR ESCOLTAR APRECIAR DESCOBRIR JUGAR ESTIMAR …
6
PERÒ SOBRETOT… SENTIR
7
Com ho fem? METODOLOGIA-LÍNIA PEDAGÒGICA Treball competencial
Eixos d’aprenentatge: llenguatge oral, experimentació, comunicació, lectura, raonament, treball col·laboratiu, sentit crític… Projectes d’escola. Activitats de centre: celebracions, festes… Material escolar, llibres i TIC-TAC. AVALUACIÓ 2 Informes al curs. Autoavaluació, coavaluació.
8
Al llarg de les etapes educatives…
Rotllana Racons Experimentació Impuls de la Lectura (gaudi, aprenentatge i cerca de la informació) Noves tecnologies Promoció de salut Ràdio Projectes de cicle Modelatge Tutoria entre iguals/intercanvis Situacions d’interacció i intercanvi d’informació Recerca Treballs en grup Resolució de problemes Afavorir l’autoestima Acompanyament afectiu als infants Activitats obertes i diverses perquè tothom hi pugui participar Sortides a tots els cursos. Colònies a 6è.
9
De què disposem per aconseguir-ho?
Equips professionals: 32 mestres, Tècnica d’Ed. Infantil, 1 Auxiliar Tècnica Especialista, 1 vetlladora. Assessorament. Equipaments escolars. Col·laboració de l’AMPA: festes, inversió en material, activitats extraescolars. Col·laboració d’agents externs.
10
Serveis del centre Els serveis que ofereix l’escola són els següents:
Menjador amb cuina pròpia, gestionat pel Centre. Transport escolar gestionat pel Consell Comarcal. Activitats extraescolars i SAM gestionades per l’AMPA.
11
LES CAPACITATS BÀSIQUES a l’etapa d’Educació Infantil són:
Aprendre a ser i actuar d’una manera cada vegada més autònoma. Aprendre a pensar i a comunicar. Aprendre a descobrir i tenir iniciativa. Aprendre a conviure i habitar el món.
12
TREBALL A P.3 ÀREES BLOCS DE CONTINGUTS ACTIVITATS RELLEVANTS
DESCOBERTA D’UN MATEIX I DELS ALTRES DESCOBERTA DE L’ENTORN COMUNICACIÓ I LLENGUATGES AUTOCONEIXEMENT I GESTIÓ DE LES EMOCIONS JOC I MOVIMENT AUTONOMIA EXPLORACIÓ EXPERIMENTACIÓ I INTERPRETACIÓ RAONAMENT I REPRESENTACIÓ OBSERVAR, ESCOLTAR I EXPERIMENTAR PARLAR, EXPRESSAR I COMUNICAR INTERPRETAR, REPRESENTAR I CREAR COMPARTIR ACOMPANYAR-LOS RACONS DE JOC RUTINES CÀRRECS … SORTIDES EXPLORAR MATERIALS RECURSOS DIGITALS RACONS PROJECTES CONTES LECTURA I ESCRIPTURA (LLETRA DE PAL) MALETA VIATGERA ART TITELLES I MASCOTES MÚSICA I DANSA TREBALL DEL NOM DIBUIX
13
UN DIA A L’ESCOLA P.3 HORARI SETMANAL
DILLUNS DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES 9-10h Rutines d’entrada Conversa (maleta viatgera, mascota,…) Descoberta d’un mateix Psicomotricitat Descoberta de l’entorn Projecte de cicle Experimentació (Continguts matemàtics) Projecte de cicle 10’30-11h L’esmorzar Educació artística: Música PATI Conversa PATI Joc lliure PATI 11,30- 13h Desdoblament De P3A/B en tres grups: Racons de joc simbòlic Treball del nom - Praxis i consciència fonològica Rutines de sortida Desdoblament: - Praxis i consciència fonològica. Descoberta d’un mateix Treball de les emocions Projecte d’aula Educació artística: Visual i plàstica (treball de la figura humana, autor, programació) 15 – 17h El conte Racons de treball (traç i motricitat fina) Praxis i consciència fonològica Experimentació a l’aire lliure Continguts matemàtics
14
FEM ACTIVITATS VIVENCIALS, MANIPULATIVES I D'EXPERIMENTACIÓ.
16
RACONS DE TREBALL
17
FEINES en el paper
18
AULA DE RACONS
19
JOCS MOTRIUS I PSICOMOTRICITAT
20
L’ESCOLA QUE APRÈN blocs.xtec.cat/marinadaceip
ESCOLA MARINADA curs L’ESCOLA QUE APRÈN blocs.xtec.cat/marinadaceip
21
PREINSCRIPCIÓ Presentació sol·licituds del 23 de març al 4 d’abril. Prioritzar els centres per ordre de preferència. Publicació de la puntuació provisional: 24 d’abril. Reclamacions: del 25 al 27 d’abril. Llistat d’admesos: 2 de juny. Si esteu interessats/des en preinscriure el vostre fill/a a l’Escola Marinada, demaneu dia/hora per tal que us puguem atendre tranquil·lament i ajudar en tot el procés.
22
DOCUMENTACIÓ Fotocòpia del DNI del pares, mare i alumne/ (si en té).
Fotocòpia del llibre de família. Fotocòpia del carnet de vacunació. Certificat d’empadronament. Fotocòpia targeta sanitària. Documentació que justifiqui família nombrosa. 4 fotos mida carnet.
23
Matriculació Del 12 al 16 de juny.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.