Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Curs
2
MESTRES QUE INTERVENEN A LES AULES DE 6è
Tutores: Núria Caldú i Sílvia Salas Mestra d’anglès i plàstica: Montse Mora Mestra de música: Marta Rodríguez Mestre d’educació física: Jordi Calderó Mestra d’educació especial: Laura Gamero Mestre de religió: Albert Marsol
3
Conceptes (explicació teòrica) MATEMÀTIQUES Rapidesa càlcul mental
HORARI 6è A Franja horària DILLUNS DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES Gabarró 10’ CATALÀ Gramàtica MATEMÀTIQUES Conceptes (explicació teòrica) + Lectura 20’ EDUCACIÓ FÍSICA Jordi RACONS Montse + Núria Sílvia (SEP) + Núria MÚSICA ANGLÈS MATES PROJECTE LLENGÜES CASTELLÀ Nuri P Lectura 20’ + Comprensió lectora CATALÀ - SEP Sílvia Lectura 20’ + Comprensió lectora (Baula) TUTORIES INDIVIDUALS Núria Montse M Quadern QP Ortogrup 15.00 – 15.30 MATEMÀTIQUES Rapidesa càlcul mental PLÀSTICA ANGLÈS Montse M + Núria Problemes Quinzet MEDI NATURAL Reptes Apadrinament 1r 30’ MEDI SOCIAL Assemblea 15.30 – 16.00 Quadern DECA RELIGIÓ / VALORS Albert /Núria 16.00 – 16.30 EE Laura
4
Conceptes (explicació teòrica) MATEMÀTIQUES Rapidesa càlcul mental
HORARI 6è B Franja horària DILLUNS DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES Gabarró 10’ CATALÀ Gramàtica + Lectura 20’ MATEMÀTIQUES Conceptes (explicació teòrica) EDUCACIÓ FÍSICA Jordi RACONS Montse + Sílvia ANGLÈS PROJECTE Sílvia (SEP) + Núria MATES LLENGÜES MÚSICA CASTELLÀ QP Montse M CATALÀ - SEP Núria Comprensió lectora (Baula) TUTORIES INDIVIDUALS Sílvia Quadern QP Ortogrup 15.00 – 15.30 MATEMÀTIQUES Rapidesa càlcul mental Assemblea MEDI SOCIAL Apadrinament 2n 30’ Problemes Quinzet MEDI NATURAL Reptes PLÀSTICA ANGLÈS Montse M + Núria 15.30 – 16.00 Quadern DECA RELIGIÓ / VALORS Albert /Sílvia 16.00 – 16.30 EE Laura
5
Com treballem les diferents àrees?
6
LLENGUA CATALANA 1 sessió de GRAMÀTICA (explicació de conceptes)
1 sessió d’ORTOGRAFIA (Ortogrup) 1 sessió de COMPRENSIÓ LECTORA (Quadernets) Als racons, EXPRESSIÓ ESCRITA i EXPRESSIÓ ORAL 20 minuts diaris de LECTURA (individual, col·lectiva...) 10 minuts diaris del “MÈTODE GABARRÓ” (treball d’ortografia a partir de la memòria visual)
7
LLENGUA CASTELLANA La COMPRENSIÓ LECTORA, l’ORTOGRAFIA, la GRAMÀTICA i l’EXPRESSIÓ ESCRITA es treballen amb els quadernets QP (2 sessions) Als racons, LÈXIC, EXPRESSIÓ ESCRITA i EXPRESSIÓ ORAL 20 minuts diaris de LECTURA (individual, col·lectiva...) L’àrea d’EDUCACIÓ FÍSICA
8
LLENGUA ANGLESA Els diferents blocs de l’àrea es treballaran:
A la sessió setmanal Als RACONS A l’àrea de VISUAL i PLÀSTICA
9
MATEMÀTIQUES 2 sessions d’EXPLICACIÓ DE CONCEPTES
1 sessió de RESOLUCIÓ DE PROBLEMES (Mètode DECA) Als racons, GEOMETRIA i ACTIVITATS COMPETENCIALS (quadern de Cb - preparació de les competències bàsiques) ½ hora i ½ hora de RAPIDESA DE CÀLCUL MENTAL i PROBLEMES DEL QUINZET
10
Coneixement del medi En una de les sessions (1h 30m), treballarem continguts de MEDI SOCIAL establerts dins el currículum: història, geografia… L’agrupament de treball en aquesta àrea variarà en funció de l’activitat. Pel que fa a l’altra sessió (1h 30m), treballarem continguts de MEDI NATURAL i d’altres de més TRANSVERSALS a partir de REPTES. Seria molt recomanable que els alumnes tinguessin un USB.
11
REPTES Activitat INTERNIVELLS: 5è i 6è
5 REPTES DIFERENTS al llarg del curs: 1) Investigació/observació/experimentació - MARTA LABARTRA 2) Circuits elèctrics - SÍLVIA SALAS 3) Tractament de la imatge i so digital - JORDI CALDERÓ 4) Projecte d’emprenedoria «projecte pati» - NÚRIA CALDÚ 5) Herbari del nostre entorn - ANNA BOIXADERA Cada repte té una DURADA DE 5 SESSIONS
12
PROVES DE COMPETÈNCIES BÀSIQUES
Les proves s’aplicaran el 4 i 5 de MAIG, a l’escola. Són proves que donen informació al centre, no determinen l’expedient de l’alumne. Què s’avalua? - La competència lingüística en LLENGUA CATALANA, CASTELLANA i ANGLESA. - La competència matemàtica. Els resultats arriben al centre i cada alumne té el seu informe personal.
13
SUPORT ESCOLAR PERSONALITZAT (SEP) i EDUCACIÓ ESPECIAL (EE)
El SEP es tracta d’un suport que es fa tant en horari escolar com extraescolar: - En horari escolar: una hora setmanal, quan som dos mestres a l’aula, la tutora atén els alumnes individualment (TUTORIES i/o REFORÇ ESPECÍFIC). - En horari extraescolar: dimarts, de a 15.00, reforç de LLENGUA CATALANA i MATEMÀTIQUES (TIS). Els dilluns a la tarda, la mestra d‘educació especial atén els alumnes que necessiten aquest suport escolar.
14
A LES NOSTRES AULES DE 6è:
Cal fer un bon ús de l’AGENDA per tenir al dia totes les feines. És recomanable revisar-la ja que és el mitjà de comunicació entre la família i l’escola, a més a més del correu electrònic. Pel que fa als DEURES, continuem com el curs passat: activitats que no s’acaben a l’aula, activitats per reforçar determinats aspectes o treballs de recerca d’informació. Anirem fent PROVES cada quan es consideri oportú (sempre s’avisa als alumnes amb molta antelació) per veure el grau d’assoliment dels objectius proposats i, si cal, canviar alguna metodologia de treball.
15
Continuem fent exercicis de KINESIOLOGIA que, com ja sabeu, forma part de la nostra identitat i afavoreix un treball més global i més eficaç, connectant les diferents àrees cerebrals. Els RACONS ens serveixen per treballar en petit grup i activitats diferents. Aquest curs farem racons de llengües (expressió oral i escrita en català i en castellà), d’anglès, de matemàtiques i de projecte (projectes d’escola “el canvi” o petits projectes que vagin sorgint, per exemple, el projecte d’estadística relacionat amb la setmana de la mobilitat sostenible). El TREBALL EN EQUIP que potenciem, ja sigui a les hores de racons o a l’hora de fer projectes, promou la col·laboració, permet compartir coneixements i potencia la iniciativa i la responsabilitat. D’aquí ve la gran importància de fer grups cooperatius.
16
Impliquem a les famílies en l’aprenentatge de l’alumnat i en la vida diària de l’escola, a través del suport en activitats, sortides... Us recordem que disposem d’una BORSA DE FAMÍLIES per fer aquest suport. S’ha enviat una enquesta via correu electrònic per recollir la disponibilitat i les activitats per col·laborar. Les HORES DE TUTORIA són els dilluns de a hores. Volem remarcar la importància de la figura del tutor. Qualsevol problema que sorgeix a l’escola, s’hauria de posar en coneixement de les tutores.
17
SORTIDES i ACTIVITATS QUOTA de 5 € per a sortides locals i activitats diverses. SORTIDES i COLÒNIES: - 1r trimestre: Sortida local a l’arxiu i al Museu comarcal “Tragèdia al call” (28 d’octubre) - 2n trimestre: Està per determinar (relacionada amb continguts/projecte) - 3r trimestre: colònies a Tamarit-Altafulla (17-19 de maig - 2 nits). ALTRES ACTIVITATS: xerrada d’una sexòloga, sortides a la piscina coberta, participació a concursos, certàmens...
18
COLÒNIES Les ACTIVITATS que es realitzaran seran les següents:
- Jocs olímpics i esports de platja - Caiac al mar - Paddle Surf - Snorkel - Flanqueig litoral (barranquisme marítim) - Taller i cursa d'orientació - Outdoor cooperatiu - Joc de nit - Nit musical
20
COLÒNIES El PREU TOTAL de la sortida serà al voltant dels 150€, el qual inclou: - 2 Pensions completes en un càmping a Tamarit, La Mora o Tarragona (bungalow). El dinar del primer dia no està inclòs. - Tècnics durant tot el dia per a les activitats (3 hores matí i 3 hores tarda) i jocs de nit. - Activitats programades i material tècnic. - Pòlissa de Responsabilitat Civil. - Assegurança d’accidents. - Talonaris d’autofinançament per als alumnes. PAGAMENT FRACCIONAT (3 pagaments)
21
Normes bàsiques de funcionament de l’escola
L’HORARI LECTIU és de 9:00 a 12:30 i de 15:00 a 16:30. Els ANIVERSARIS se celebren a l’escola amb activitats adequades a cada nivell. Els alumnes de 6è ho celebraran triant la cançó que aquell dia donarà la benvinguda a l’escola. No s’han de portar cap tipus de llaminadures, regals o invitacions a festes. No està permès portar MÒBIL. L’escola no administrarà MEDICAMENTS de cap tipus sense la recepta mèdica i l’autorització signada de la família.
22
Normes bàsiques de funcionament de l’escola
En els casos d’AL·LÈRGIES, cal omplir els documents que s’han enviat per correu electrònic i retornar-los a secretaria. Les AUTORITZACIONS per marxar sols/es de l’escola només serveixen per les hores de sortida, i Es important que aneu revisant el CORREU i la WEB del centre ja que és una eina important de comunicació. La direcció de correu és:
23
MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA ATENCIÓ
Núria i Sílvia
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.