Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Curs t
2
Presentació dels mestres
Tutors: Merche (4t A) i Isabel (4t B) Anglès: Núria Música: Diego Educació Física: Rosa Educació Especial: Mon Religió: Meritxell Plàstica : Fèlix Educació Artística: Jose Medi i experimentació: tutores i Assumpta Castellà: tutores Psicòloga: Anna Tutoria: tutores Entrevistes: dimecres (quan no tinguem claustre) i divendres de a
3
L’alumne de 4t *ÀMBIT COGNITIU *DESENVOLUPAMENT AFECTIU I EMOCIONAL
Més interès pel món real, pel seu funcionament i més necessitat de rebre informació . *DESENVOLUPAMENT AFECTIU I EMOCIONAL Es produeix un desenvolupament progressiu de l’autonomia que afavoreix una independència respecte dels pares Té predilecció pels grups del mateix sexe. Resolen els problemes que els envolten utilitzant un coneixement més objectiu de la realitat. *DESENVOLUPAMENT MOTOR Presenten en termes globals una bona coordinació general, tant en repòs com en moviment. Aquesta situació els possibilita un domini adequat de l'espai que afavoreix que s'hi puguin organitzar bé.
4
DINÀMICA DEL CURS Organització i funcionament
Carpeta negra: per guardar feines que es van fent. Carpesà: arxivar el que es va acabant. Deures: dilluns , dimecres (mates) i divendres (català). Qualsevol dia poden portar feina de reforç o per acabar a casa. Han de portar sempre la carpeta viatgera. Importància de l’agenda: és un mitjà important de comunicació entre els mestres i les famílies, les notificacions s`han de fer sempre a través d’aquesta. Ús de la llibreta en les àrees de matemàtiques i català. Full d´incidència:Els alumnes que no respectin alguna norma d´escola o d´aula portaran a casa un full on es comunicarà el fet. La família l´haurà de signar i l’alumne el retornarà a l’escola. Important: caldria fer una reflexió familiar positiva.
5
Llengua catalana i llengua castellana
Descripció Àrees Llengua catalana i llengua castellana Desenvolupament de la competència en llengua catala-na/castellana com a vehicle de comunicació parlada o escrita. Comprensió i elaboració de diferents tipus de textos escrits: narratiu, descriptiu, expositiu, informatiu, poètic. Potenciació i seguiment de la lectura a classe i a casa per millorar la comprensió lectora, eina bàsica per a qualsevol aprenentatge. Treball progressiu en el coneixement sobre el funcionament de la llengua: gramàtica, ortografia, lèxic,…
6
Llengua estrangera (anglès)
Treball de les quatre habilitats: parlar, escoltar, llegir i escriure (a CM adquireixen més importància). Les sessions es fan en anglès, excepte quan s’ha d’explicar algun examen. Mig grup quinzenal (aprofundiment de la parla) Matemàtiques Aprofundiment en la classificació dels polígons i els cossos geomètrics. Ús del compàs i del transportador. Numeració fins la unitat de milió. Repàs i consolidació de les 4 operacions bàsiques. El nombre decimal i la fracció. Interpretació de gràfics i taules. Unitats de mesura.
7
Habilitats motrius bàsiques. Habilitats socials. Jocs.
Música Integració dels coneixements adquirits de llenguatge musical en l’aprenentatge d’un instrument musical: la flauta. Treball de la veu i postura corporal, sense oblidar la dansa, l’audició i el llenguatge musical. Educació Física Habilitats motrius bàsiques. Habilitats socials. Jocs. Vestuari (full informatiu)
8
Coneixements del medi natural, social i cultural
Treball dels continguts de l’àrea amb activitats de reforç i ampliació (geografia física i política de Catalunya, les matèries i els materials, les diferents etapes de la història, les màquines i el treball…). Projecte: “El nostre passat” Treball experimental al llarg del curs dels diferents continguts . Plàstica i Educació Artística Desenvolupament sensibilitat artística i creativa. Desenvolupament tècniques artístiques. Coneixement d’autors i obres artístiques i la seva contextualització en el temps històric. Organització i preparació dels materials i tècniques . Vestuari: - mitjons i roba còmode (Artística) . - samarreta ample o bata (Plàstica).
9
LECTURA -Hora de lectura setmanal. Sis grups al CM segons nivell (ACL i VL). Objectiu: millorar la comprensió lectora i la velocitat, i potenciar el gust per la lectura. TUTORIA -Treball organitzatiu de l´aula (canvi de càrrecs i valoració,acabament de feines,arxivar,..). -Dinàmica de grups(resolució de conflictes,assemblees i cohesió del grup). TIC -Treball amb la meitat del grup relacionat amb els continguts treballats a l´aula, incidint en les àrees instrumentals.
10
DESDOBLAMENTS I REFORÇOS:
Una sessió de reforç de Català amb el desdoblament d’Anglès (quinzenal). Una sessió de reforç de Matemàtiques amb el desdoblament amb TIC. (setmanal) S.E.P(suport escolar personalitzat) -S´estableix un suport escolar impartit pels mestres. Cinc sessions setmanals al Cicle(tres de 4,30 a 5,15h i dos en horari escolar) Alumnes valorats en les sessions d´avaluació pels mestres del Cicle i amb l´acord de les famílies. Suport de Català(lectura i comprensió i expressió oral). Suport de Matemàtiques(habilitats matemàtiques).
11
CURRICULARS SORTIDES PROGRAMADES 1 trimestre: 8 de novembre CARDONA
2 trimestre: 14 de març MUSEU CIÈNCIA DE TERRASSA 3 trimestre: 2 de maig MNAC (Museu Nacional d’Art de Catalunya) ROMÀNIC 11 de juny Itinerari GRANOLLERS COLÒNIES 4 i 5 d’abril 2013: Casa El Xaloc de Calders (Bages) Inclou visita Coves del Toll Preu: € CINEMA, TEATRE I MÚSICA ( Lliçà de Vall ) 21 de novembre: obra de titelles Dues obres més per confirmar.
12
Informacions Entrades i sortides: puntualitat.
Fomentar l’autonomia del nen en: els deures, la roba d’esport, l’agenda… Col·laboració dels pares en sortides i festes (full per apuntar-se). Butlletí de notes (ha de tornar a l’escola degudament signat ). Medicaments (fotocòpia recepta i autorització amb dosi i hora). Delegats (reunions mensuals. Autorització). Aniversaris.
13
VALORACIONS A TENIR PRESENT
Compartir ensenyament i educació (família-escola) Acompliment de la carta de compromís Potenciar en els fills valors i normes fonamentals: El/la mestre-a com a referent i conductor de l’aula. Valoració positiva recíproca escola-família. Donar a l’escola el valor que realment té, prioritzant les obligacions com a alumne. Valorar i potenciar l’esforç del nen. Ajudar conjuntament a superar les dificultats que es puguin presentar: d’aprenentatge, de relacions personals o de grup, emocionals,… Recolzar les normes bàsiques de comportament a l’escola.
14
Com ajudar-lo a nivell d’ensenyament:
Controlar diàriament l’agenda i les carpetes. Proporcionar un espai i unes normes de treball adequats per assolir uns hàbits d’estudi. Ajudar-lo a ser organitzat: Motxilla: portar l’imprescindible. En el temps: prioritzar les feines i obligacions
15
Llegir cada dia de manera obligatòria: textos i/o llibres del gust del nen (reforç guiat si cal).
Co-responsabilitat en els deures. Correcció dictats: copiar quatre vegades cada paraula. Reforçar el nen positivament.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.