La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

LOE Una oportunitat per a la millora Educativa Francesc Segura.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "LOE Una oportunitat per a la millora Educativa Francesc Segura."— Transcripción de la presentación:

1 LOE Una oportunitat per a la millora Educativa Francesc Segura

2 UNA OPORTUNITAT Per a prendre decisions que afectin, de veritat, al currículum de la nostra escola Per a compartir amb els nostres companys i companyes què fem dintre de les aules Per a debatre què hem de canviar per a millorar la qualitat de l´ensenyament

3 Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig
La LOE a Catalunya Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig Decret 142/2007, de 26 de juny Competències transferides, però el Ministeri d´Educació té competències plenes en l´ordenació general del sistema educatiu, la programació general de l´ensenyament i en l fixació d´ensenyaments mínims.

4 LLEI ORGÀNICA Lleis que han de ser aprovades per a la majoria absoluta del Congrés. Actualment 176 diputats. Estan reservades a temes d´especial interés, entre d´altres els referents a l´educació.

5 LLEIS ANTERIORS LODE - Llei Orgànica del Dret a l´Educació.
Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol LOGSE - Llei Orgànica Gral. del Sistema Educatiu. Llei orgànica 1/1990, de 3 d´octubre LOCE - Llei Orgànica “Calidad” de l´Educació Llei orgànica 10/2003, de 23 de desembre LOE – Llei Orgànica d´Educació Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig

6 Principis pedagògics Principis de comprensivitat (facultat de comprendre), de diversitat i d´autonomia de centre Valoració crítica de les desigualtats Filosofia coeducadora que disminueixi el sexisme i l´androcentrisme Reconeixement de la diversitat afectivosexual Atenció a la diversitat, escola inclusiva (no segregadora) Acollida alumnat nouvingut

7 Currículum Adquisició de les competències bàsiques. Totes les àrees han de contribuir a la seva adquisició La lectura inclosa en el desenvolupament de totes les àrees. 30 minuts diaris. Àrea comuna de coneixement del medi natural, social i cultural Nova àrea d´educació artística que engloba música i plàstica Nova àrea per a cicle superior d´educació per a la ciutadania i els drets humans

8 Currículum Programacions adaptades per als alumnes amb necessitats educatives especials Desapareixen els objectius terminals S´incorporen els criteris d´avaluació Desaparèixen els tres tipus de continguts Adapatacions i modificacions del currículum

9 CURRÍCULUM CB (Etapa, àrea) Objectius (etapa, àrea) Continguts (cicle)
Mètodes pedagògics Criteris d´avaluació (cicle)

10 CORRESPON A L´ESCOLES Desenvolupar i completar el currículum d´educació primària. CB per cicles? Objectius per cicles Continguts nous El currículum elaborat pel centre formarà part del seu Projecte Educatiu

11 Currículum Realització en cada cicle d´un treball o PROJECTE INTERDISCIPLINARI, com a mínim, de caire compentencial que requereixi l´aplicació dels conixements de diverses àrees (apartat de connesions amb d´altres àrees) Sisena hora: en cap cas avançaran elements curriculars Continguts prescriptius per cicles (segon nivell de concreció) “Eliminació del PCC i incorporació del currículum al PEC”

12 Llengua Dret a rebre l´ensenyament en català i dret i deure de conèixer el català i el castellà en acabar l´ESO El català com a llengua vehicular de tota la comunitat educativa Prioritat elaboració Projecte lingüístic (30 d´abril) Llengües estrangeres al cicle inicial Possibilitat d´oferir una segona llengua estrangera al cicle superior

13 Avaluació Promoció: Es posarà especial atenció en finalitzar el cicle inicial i superior. Els alumnes poden romandre un curs escolar més a primària. S´accedirà a l´ESO si s´ha assolit el desenvolupament de les competències bàsiques i un grau de maduresa adequat En acabar el CM es realitzarà una avaluació diagnòstica que servirà per a organitzar en el CS les mesures de reforç per a l´alumnat que les requereixi Avaluació: adquisició d´aprenentatges de les àrees i de les competències bàsiques

14 Avaluació Desapareix el llibre d´escolaritat
El substitueix l´historial acadèmic Correspon a cada centre decidir el format i contingut concret dels informes escrits d´avaluació dels alumnes adreçats a les famílies L´avaluació final de cicle es farà amb les següents expressions: Insuficient, Suficient, Bé, Notable i Excal·lent

15 ÀREES INFORMES FAMÍLIES
Llengua catalana i literatura Llengua castellana i literatura Llengua estrangera Coneixement del medi natural, social i cultural Educació artística Educació Física Matemàtiques Religió

16 Organització escolar L´EP s´organitza en tres cicles de dos cursos: inicial, mitjà i superior. Mateix tutor o tutora al llarg del cicle Els equips de cicle col·laboraran per a prevenir els problemes d´aprenentatge Els centres habilitaran horaris específics per a les reunions de coordinació dels equips dintre del període de permanència al centre.

17 Apartats normatius a totes les àrees
Introducció Competències pròpies de l´àrea Aportacions de l´àrea a les CB Estructura dels continguts Consideracions sobre el desenvolupament del currículum Objectius generals d´etapa Continguts ( per cicles) Connexions amb altres àrees Criteris d´avaluació (per cicles)

18 PARTS DEL CURRÍCULUM LOE LOGSE Objectius generals d´etapa
CB de l´EP+ESO Objectius generals àrea CB àrea Continguts per cicles Criteris d´avaluació NO LOGSE Objectius generals d´etapa NO Objectius generals àrea Continguts:3 tipus Objectius terminals Orientacions didàctiques

19 COMPETÈNCIA BÀSICA Competència és la capacitat d´utilitzar els coneixements i habilitats, de manera transversals i interactiva, en contextos i situacions que requereixen la intervenció de coneixements vinculats a diferents sabers, cosa que implica la comprensió, la reflexió i el discerniment tenint en compte la dimensió social de cada situació

20 Competències bàsiques
COMPETÈNCIES TRANSVERSALS Comunicatives 1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual 2. Competència artística i cultural Metodològiques 3. Tractament de la informació i competència digital 4. Competència matemàtica 5. Competència d´aprendre a aprendre Personals 6. Competència d´autonomia i iniciativa personal COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES CENTRADES EN CONVIURE I HABITAR EL MÓN 7. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic 8. Competència social i ciutadana

21 CB PER APRENDRE A Ser i actuar de manera autònoma Pensar i comunicar
Descobrir i tenir iniciativa Conviure i habitar el món

22 CALENDARI D´APLICACIÓ
Curs CICLE INICIAL Curs CICLE MITJÀ Curs CICLE SUPERIOR

23 HORARIS 35 setmanes lectives per curs a raó de 25 hores setmanals inclòs l´esbarjo. 35 setmanes x 6 cursos = 210 setmanes Els centres docents han d´organitzar l´horari d´acord amb la seva programació, atenent les necessitats i les possibilitats de la seva planificació curricular, especialment si s´organitza per projectes de treball interdisciplinar, en funció de l´edat i dels interessos de l´alumnat. En aquesta flexibilització de les hores dedicades a cada àrea es respectaran els horaris globlas d´etapa i els mínims de cicle establerts a l´annex 3.

24 Horaris globals etapa ÀREA Català Castellà Estructures comunes Anglès
CURS Català 420 2 Castellà Estructures comunes 245 1.10 Anglès Coneixement del Medi 630 3 Educació Artística 525 2.30 Educació Física 385 1.50 Matemàtiques 665 3.10 Esbarjo Religió 315 1.30 Atenció a la diversitat TOTAL 5250 24.50

25 Comparació mínims cicle i etapa
CM CS* TOTAL ETAPA DIF Català 140 420 Castellà Estructures comunes 105 70 245 Anglès 315 -105 Coneixement del medi 175 455 630 -175 Educació artísitca 525 -280 Educació Física 385 -140 Matemàtiques 665 Religió

26 Horaris mínims cicles INICIAL MITJÀ SUPERIOR 2 CATALÀ CASTELLÀ 1.10
ETAPA LOGSE LOE 2 CATALÀ CASTELLÀ 1.10 ESTRUCT. COMUNES 1.30 1 ANGLÈS 2.30 3 CONEIXEMENT MEDI 4 EDUC. ARTÍSTICA 1.50 EDUCACIÓ FÍSICA 3.10 MATEMÀTIQUES 1* CIUTADANIA RELIGIÓ ESBARJO TOTAL 22 17.30 23 18 18.30

27 RELIGIÓ Totes les famílies poden manifestar la seva voluntat per poder rebre ensenyament religiós Els altres alumnes no poden rebre continguts curriculars associats al coneixement del fet religiós, ni a qualsevol àrea de l´etapa El que es faci durant aquest horari serà conegut per les famílies i formarà part del PEC Les avaluacions no seran computables en les convocatòries en què han d´entrar en concurrència els expedients acadèmics

28 LOE 2007-2008 Projecte Lingüístic (30 d´abril 2008)
Treball Interdisciplinari CI (Apartat connexions amb d´altres àrees) Informes d´avaluació Llibres d´escolaritat Revisió PCC (CI) Elecció directors i directores

29 REVISIÓ PCC CI Incorporar Llengua estrangera
Unificar coneixements del medi Unificar plàstica i música: Educació artística Canviar nom dels blocs de continguts Incorporar CB Incorporar criteris d´avaluació Comparar continguts PCC amb Decret 142/2007 Assignació horària

30 PROPOSTA Agafar com a model el que estableix el Decret 142/2007 i completar amb l´actual PCC de l´escola. Continguts Decret per cicles : Seqüenciar (primer nivell, segon nivell o els dos), afegir-ne de nous i distribuir-los per UP´s Objectius de cicle Treballs interdisciplinaris: veure apartat de connexions amb d´altres àrees. Podria ser una assignatura? Treballs per projectes Competències bàsiques

31 UNA OPORTUNITAT Per a prendre decisions que afectin, de veritat, al currículum de la nostra escola Per a compartir amb els nostres companys i companyes què fem dintre de les aules Per a debatre què hem de canviar per a millorar la qualitat de l´ensenyament

32 I PER ACABAR Dos consells… El primer: MOLTA TANQUIL·LITAT
I el segon…i tal com diu el nom d´un carrer de la nostra ciutat…

33

34 LOE Una oportunitat per a la millora educativa


Descargar ppt "LOE Una oportunitat per a la millora Educativa Francesc Segura."

Presentaciones similares


Anuncios Google