La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

FORMACIÓ OPOSICIONS ESCALA ADMINISTRATIVA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "FORMACIÓ OPOSICIONS ESCALA ADMINISTRATIVA"— Transcripción de la presentación:

1 FORMACIÓ OPOSICIONS ESCALA ADMINISTRATIVA
20/11/2018 FORMACIÓ OPOSICIONS ESCALA ADMINISTRATIVA El Coneixement al Servei de la Societat UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI

2 L’Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación, ANECA:
Índex L’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, AQU Catalunya: Què és - Estructura Objectius i funcionament - Funcions Història - Programes i activitats L’Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación, ANECA: Què és - Funcions Objectius i funcionament - Programes i activitats Estructura

3 AQU Catalunya: què és? www.aqucatalunya.org
El 19 de febrer de 2003, el Parlament de Catalunya va aprovar la Llei d’Universitats de Catalunya, en la qual es crea l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) com una entitat de dret públic sotmesa a dret privat i la defineix com el principal instrument per a la promoció i l'avaluació de la qualitat en el sistema universitari català. AQU Catalunya és l'hereva de l'antic consorci, i s'estructura en els òrgans de govern i els d'execució de les funcions d'avaluació d'acord amb la LUC.

4 L’Agència és una entitat de dret públic, formada per:
AQU Catalunya: què és? L’Agència és una entitat de dret públic, formada per: Generalitat de Catalunya Universitats públiques i privades de Catalunya Rectors i presidents de Consell Social Departament d'Universitats,Recerca i Societat de la Informació Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari deCatalunya Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya

5 AQU Catalunya: objectius i funcionament
Els objectius d'AQU Catalunya són l'avaluació, l'acreditació i la certificació de la qualitat en l'àmbit de les universitats i dels centres d'ensenyament superior de Catalunya. FUNCIONAMENT El funcionament, estructura i composició dels òrgans d’AQU Catalunya, així com totes les competències que la LUC i el marc normatiu vigent li atribueixen, queden regulats pels Estatuts de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, aprovats pel Decret 93/2003, d’1 d’abril.

6 CONSTITUCIÓ ANTIC CONSORCI
AQU Catalunya: història CONSTITUCIÓ ANTIC CONSORCI El 26 de setembre de 1996, es constitueix l’Agència sota la figura jurídica d'un consorci, per tal de promoure la millora de la qualitat en el sistema universitari català. OBJECTIUS Impulsar la qualitat i la millora contínua del sistema universitari català a través del seu principal instrument: l'avaluació institucional de la qualitat, en base a una metodologia prèviament establerta. També se li encarregava l'anàlisi dels resultats del sistema universitari i la proposta de mesures de millora dels serveis que prestaven les universitats públiques catalanes a la societat.

7 AQU Catalunya: història
PRINCIPALS ETAPES : constitució i establiment com a consorci. : consolidació de les activitats d'avaluació; creixement i desenvolupament de la seva organització interna i inici de la seva projecció externa, en especial en l'àmbit europeu. : consolidació de l'organització; reconeixement extern de les activitats desenvolupades; priorització de la innovació metodològica i establiment de les bases per a la projecció futura amb l'aprovació d'un pla d'actuació per a la millora del sistema universitari català. : desenvolupament de la Llei d'universitats de Catalunya. Inici d'una nova entitat amb més atribucions.

8 AQU Catalunya: història
PRINCIPALS RESULTATS Impuls a la cultura de la qualitat i la millora contínua al sistema universitari català Introducció de maneres de fer d’acord amb l’entorn europeu Creació d’una xarxa de coneixement Implantació i certificació d’un sistema d’assegurament de la qualitat basat en la norma ISO Consolidació de l’agència com a referent a l’estat i a Europa Establiment de relacions mútuament beneficioses amb altres agències

9 LA NOVA AGÈNCIA: ÒRGANS DE GOVERN
AQU Catalunya: estructura LA NOVA AGÈNCIA: ÒRGANS DE GOVERN President És nomenat pel govern de la Generalitat a proposta de la persona titular del departament competent en matèria d'universitats, d'entre personalitats de reconegut prestigi en l'àmbit universitari, per un període de quatre anys renovable. Entre les funcions del president o presidenta d'AQU Catalunya destaquen: Vetllar per l'assoliment dels objectius fixats Exercir la representació institucional d'AQU Catalunya Informar el Govern i el Parlament de Catalunya sobre l'activitat de l'Agència

10 LA NOVA AGÈNCIA: ÒRGANS DE GOVERN
AQU Catalunya: estructura LA NOVA AGÈNCIA: ÒRGANS DE GOVERN Consell de Direcció És l'òrgan superior de govern d'AQU Catalunya. Constituït pel president de l'Agència; els rectors de les universitats públiques i el rector de la UOC; els rectors, fins a un màxim de tres, d'universitats privades; els presidents dels consells socials de les universitats públiques; tres persones destacades de la comunitat acadèmica; dues persones del departament competent en matèria d'universitats; els presidents de les Comissions d'Avaluació de la Recerca i de Professorat Lector i Professorat Col·laborador, i el director o directora d'AQU Catalunya. Corresponen al Consell de Direcció, entre altres, les següents funcions: Aprovar el programa d'activitats de l'Agència Establir les polítiques i els objectius estratègics Aprovar el balanç, el compte de resultats i la memòria econòmica

11 LA NOVA AGÈNCIA: ÒRGANS DE GOVERN
AQU Catalunya: estructura LA NOVA AGÈNCIA: ÒRGANS DE GOVERN Director/a El director o directora d'AQU Catalunya assumeix la direcció de l'Agència i la representació plena del Consell de Direcció en relació amb l'execució dels acords que adopti aquest òrgan. El director o directora és designat per la persona titular del departament competent en matèria d'universitats, escoltat el Consell de Direcció, a proposta del president o presidenta de l'Agència, per un període de quatre anys, prorrogable per dues vegades. El director o directora d'AQU Catalunya exerceix les funcions següents: Dirigir, organitzar, gestionar i inspeccionar els serveis de l'Agència, d'acord amb les directrius del Consell de Direcció Executar i fer complir els acords del Consell de Direcció i de la seva Comissió Permanent Tenir la representació legal d'AQU Catalunya

12 LA NOVA AGÈNCIA: ÒRGANS D’AVALUACIÓ I FUNCIONS
AQU Catalunya: estructura LA NOVA AGÈNCIA: ÒRGANS D’AVALUACIÓ I FUNCIONS Comissió d’avaluació de la Qualitat - avaluació institucional de titulacions, activitats, serveis, gestió - certificacions i acreditacions institucionals Comissió de Professorat Lector i Professorat col·laborador - emissió d’informes per a la contractació del professorat Comissió d’avaluació de la Recerca - emissió d’acreditacions de recerca i recerca avançada. - avaluació de l’activitat dels professors per a la valoració de mèrits individuals. - avaluació de la docència individual.

13 AQU Catalunya: funcions (segons LUC)
a) Avaluació dels ensenyaments conduents a l'obtenció de títols oficials i propis impartits per universitats i centres docents d’educació superior b) Certificació de la qualitat dels ensenyaments , de la gestió i de les activitats de les universitats c) Acreditació dels ensenyaments en el marc de l’espai europeu de la qualitat d) Avaluació de centres docents establerts a Catalunya que imparteixen títols estrangers d’educació superior universitària e) Acreditació de sistemes i procediments d’avaluació de la qualitat de les universitats, inclosos els referits a la funció docent del professorat f) Emissió d’informes per a la contractació de professorat lector i professorat col·laborador g) Emissió de les acreditacions de recerca i de recerca avançada

14 AQU Catalunya: funcions (segons LUC)
h) Avaluació de l’activitat investigadora individual del PDI funcionari i contractat, per l’assignació de complements retributius. I) Avaluació de l’activitat investigadora del PDI de les universitats privades j) Valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del PDI funcionari i contractat per a l’assignació de complements retributius i l’avaluació de l’activitat docent del PDI de les universitats privades. k) Avaluació de les activitats, programes, serveis i gestió de les universitats i dels centres d'ensenyaments superior. l) Promoció de l’avaluació i de la comparació de criteris de qualitat en el marc europeu i internacional m) Elaboració d’estudis per a la millora i la innovació dels models d’avaluació, certificació i acreditació.

15 AQU Catalunya: funcions (segons LUC)
n) Emissió d’informes d’avaluació adreçats a les universitat, l’administració educativa, els agents socials i la societat en general. o) Assessorament de l’administració educativa, les universitats i altres institucions en l’àmbit propi de les seves funcions. p) Establiment de vincles de cooperació i col·laboració amb altres agències estatals, autonòmiques i internacionals. q) Altres tasques que li siguin encomanades pel Departament d’Innovació, Universitats i Empresa (DIUE) o les universitats, mitjançant conveni. r) La resta de funcions que li atribueix la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, l’estatut i la resta de la normativa vigent.

16 AQU Catalunya: funcions
Abast de les funcions de l’AQU Catalunya Ensenyament Gestió Recerca Processos Objectius sobre els que es desenvolupen les funcions Institucions Programes Individus

17 AQU Catalunya: programes i activitats
Avaluació de les titulacions pla d’avaluacions institucionals projectes europeus TEEP i MIRROR Avaluació de serveis, processos i departaments avaluació de departaments sota demanda de les universitats avaluació de la inserció laboral dels estudiants avaluació de serveis (Biblioteca) i processos (Incorporació d’estudiants) Seguiment del Pla de millores avaluació de la implantació del pla de millora (programa Seguiment) Desenvolupament metodològic eines per a l’avaluació, i millora adaptades als nous reptes de l’EEES

18 AQU Catalunya: programes i activitats (novetats)
Avaluació individual, de l’ensenyament i la recerca avaluació docent del professorat de les universitats privades avaluació de l’activitat de docència i recerca del professorat lector per a la seva contractació acreditació de recerca i de recerca avançada del professorat avaluació i certificació dels mèrits de docència i de gestió avaluació d’ensenyaments virtuals Certificació i acreditació certificació del model d’avaluació del professorat de les universitats certificació de Sistemes Interns de Garantia de la Qualitat (SIGQ) de les Universitats i Centres (Programa AUDIT conjunt amb ANECA) Noves titulacions adaptades a l’EEES projectes pilot d’adaptació de les titulacions a l’EEES avaluació de propostes de programes oficials de postgrau Programa SUPORT per al desenvolupament de SIGQ

19 ANECA: què és? www.aneca.es
L’Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación es una fundació estatal creada pel Ministeri d’Educació, Cultura y Esport, prèvia autorització del Consell de Ministres de 19 de juliol de 2002, en compliment del que estableix l’article 32 de la Llei Orgànica 6/2001 d’universitats, de 21 de desembre. Té com a missió contribuir a la millora de la qualitat del Sistema d’educació superior mitjançant l’avaluació, certificació i acreditació d’ensenyaments, professorat i institucions.

20 20/11/2018 FUNCIONS L’ANECA té com a finalitat primordial contribuir a la qualitat del sistema universitari espanyol. Aquesta finalitat es porta a terme mitjançant les següent funcions: Potenciar la millora de la activitat docent, investigadora i de gestió de les universitats Contribuir a la mesura del rendiment de l’Educació Superior conforme a procediments, objectius i processos transparents Proporcionar a les Administracions Públiques informació adequada per a la presa de decisions Informar a la societat sobre l’assoliment dels objetius en les activitats de les universitats

21 ANECA: objectius i funcionament
20/11/2018 ANECA: objectius i funcionament FUNCIONAMENT Els objectius es porten a terme mitjançant informes d’avaluació institucional que condueixen a processos de certificació i acreditació, i també a través d’accions de foment de la qualitat de l’activitat universitària. El funcionament, estructura i composició dels òrgans de l’ANECA, així com totes les competències que la LOU i el marc normatiu vigent li atribueixen, queden regulats pels seus Estatuts.

22 ANECA: estructura

23 ANECA: estructura Patronat ÒRGANS DE GOVERN
És l’òrgan de govern i de representació de l’ANECA, i està presidit per la Ministra d’Educació i Ciència. Les seves funcions principals són, entre d’altres: Exercir el govern i representació de la Fundació Aprovar les prioritats d’actuació i els plans generals d’activitats Fixar les línies de distribució dels fons disponibles i aprovar els pressupostos. Aprovar els reglaments d’organització i funcionament Nomenar al Director de la Fundació i als membres de la Comissió Nacional d’Acreditació

24 ANECA: estructura Consell de Direcció Director/a ÒRGANS DE GOVERN
Es l’estructura orgànica bàsica de l’organtizació Director/a És nomenat pel Patronat per un període de quatre anys i s’encarrega del desenvolupament de les funcions de govern, direcció, execució i administració de la Fundació. Les seves principals funcions, entre d’altres són: - Ostentar la representació de la Fundació - Presentar al patronat els plans d’actuació, pressupostos, memòria anual d’activitat, etc. - Administrar el pressupost - Proposar i coordinar línies d’actuació i activitats

25 ANECA: estructura Comissió Tècnica Consell Assessor ALTRES ÒRGANS
Òrgan consultiu col·legiat de caràcter tècnic format per la Directora i els dos coordinadors generals de l’agència i 5 experts externs nomenats pel Consell de Direcció. La seva funció es refrendar des del punt de vista metodològic i expert els programes i activitats de l’agència. Consell Assessor Òrgan assessor format per 18 personalitats nacionals i estrangeres de reconegut prestigi de l’àmbit acadèmic, professional i empresarial. Les seves funcions són d’assessorament a la direcció, anàlisi i informació sobre les activitats de l’agència i relacions amb altres institucions similars.

26 ANECA: funcions (segons LOU)
Avaluació i acreditació dels ensenyaments conduents a la obtenció de títols oficials i validesa en tot el territori nacional. Avaluació i certificació de títols propis d’universitats i centres d’educació superior Avaluació de les activitats docents, investigadores i de gestió del professorat universitari Avaluació dels complements retributius La resta d’avaluacions que, en matèria de professorat, li atribueix la legislació vigent. Avaluació dels centres que imparteixen ensenyaments a l’estat espanyol d’acord a sistemes educatius estrangers

27 ANECA: funcions (segons LOU)
Avaluació de les activitats, programes, serveis i gestió dels centres i institucions d’educació superior Altres activitats i programes que li siguin atribuïts per la legislació vigent, per tal de fomentar la qualitat docent i investigadora

28 ANECA: funcions Abast de les funcions de l’ANECA
Ensenyament Gestió Processos Objectius sobre els que es desenvolupen les funcions Institucions Programes Individus

29 ANECA: programes i activitats
Programes d’avaluació avaluació institucional de titulacions propostes de programes oficials de postgrau avaluació EFQM de serveis universitaris suport a l’avaluació de les Relacions Internacionals verificació de les propostes de noves titulacions de grau model d’avaluació del professorat universitari Programes d’acreditació titulacions de caràcter oficial (realitzada només fase pilot) centres que imparteixen titulacions de sistemes educatius estrangers Programes de certificació Menció de Qualitat del Doctorat Certificació de la Qualitat dels Serveis de Biblioteca Certificació de Sistemes Interns de Garantia de la Qualitat (SIGQ) de les Universitats i Centres (Programa AUDIT conjunt amb AQU)

30 ANECA: programes i activitats
20/11/2018 ANECA: programes i activitats Avaluació del professorat universitari activitat docent i investigadora dels Professorat Ajudants Doctors, i Professors Contractats Doctors, per a la seva contractació Acreditació nacional per a l’accés a cossos docents universitari Programa de convergència europea - Experiència pilot de disseny i implantació de titulacions amb l’estructura de Bolonya (Llibres blancs) Estudis i prospectiva Observatori d’inserció laboral

31 Per a saber més………..


Descargar ppt "FORMACIÓ OPOSICIONS ESCALA ADMINISTRATIVA"

Presentaciones similares


Anuncios Google