La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Avaluació institucional de l’EUA a la URV Conclusions

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Avaluació institucional de l’EUA a la URV Conclusions"— Transcripción de la presentación:

1 Avaluació institucional de l’EUA a la URV Conclusions
Consell de Govern de 21 de desembre 2005

2 Programa d’Avaluació Institucional d’Universitats de l’EUA
Objectiu Donar suport a les universitats en els processos relacionats amb la qualitat i la gestió del canvi Com ho fa? Les bases de l’avaluació Detectant els punts forts i febles en relació amb la missió de la institució i no per criteris externs Què intenta fer la institució Com ho intenta fer Com sap que el que fa funciona De quina manera canvia la institució per millorar CdG de 21 de desembre 2005

3 (Comitè d’Avaluació Externa)
Equip de treball Prof. Jarmo Visakorpi, president Exrector de la Universitat de Tampere (Finlàndia) Prof. Maria Helena Nazaré Rectora de la Universitat d'Aveiro (Portugal) Prof. Edward Jezierski Vicerector de Docència de la Universitat Tècnica de Lódz (Polònia) Dra. Nina Arnhold, secretària Cap de Programació de l’Associació Europea d’Universitats (EUA) CAE (Comitè d’Avaluació Externa) CdG de 21 de desembre 2005

4 (Comitè d’Avaluació Institucional)
Equip de treball President: Dr. Jordi Gavaldà (secretari executiu del Consell Social) Secretària: Sra. Sara Gimeno (Gabinet Tècnic del Rectorat) Vocals: Dr. Miquel Àngel Bové (degà) Dr. Xavier Correig (vicerector) Sr. Santiago Crivillé (president del CETIT) Sra. Priscil·la Domènech (alumna) Dra. Mercè Gisbert (vicerectora) Dr. Joan Josep Pujadas (director de departament) Dr. Josep Manel Ricart (degà) Dr. Mario Ruiz (director de departament) Dra. Rosa Solà (vicerectora) Sr. Josep Solé (gerent adjunt) CAI (Comitè d’Avaluació Institucional) CdG de 21 de desembre 2005

5 Informe d’autoavaluació
Procés Avaluació interna Basada en els elements d’avaluació proposats per l’EUA Informe d’autoavaluació Avaluació externa Basada en l’estudi de l’autoinforme i dues visites d’avaluació a càrrec del CAE Visita preliminar: 2 i 4 de març de 2005 Informació addicional Visita principal: 11 i 14 de maig de 2005 Cal que apareixi la informaicó sobre les visites???la transparencia queda molt plena Informe de conclusions i recomanacions del procés d'avaluació Informe d’avaluació EUA CdG de 21 de desembre 2005

6 Diagnosi de la URV Introducció Principals conclusions del CAE
La dinàmica d’innovació i l’impacte territorial estan ben desenvolupats La internacionalització no està prou avançada Hi ha espai per millorar la intensitat investigadora Encara hi ha distanciament en algunes àrees entre els plans estratègics i l’acció concreta La URV hauria de plantejar-se com a objectiu estratègic crear una identitat comuna entre els seus membres La URV està en una situació excel·lent per continuar desenvolupant les línies estratègiques definides CdG de 21 de desembre 2005

7 Oferta d’ensenyaments
Diagnosi de la URV Ensenyament, aprenentatge i benestar dels estudiants Punts forts Situació Reptes 1 El desenvolupament dels ensenyaments es correspon amb les necessitats regionals Analitzar la gamma d’estudis oferts, i considerar l’atracció del programa i l’ocupabilitat Oferta d’ensenyaments 2 Analitzar la mida i l’estructura de la URV La importància dels àmbits estratègics (ex. química, enologia) 3 Considerar el nivell de desenvolupament de les activitats en els àmbits no estratègics CdG de 21 de desembre 2005

8 Procés d’aprenentatge
Diagnosi de la URV Ensenyament, aprenentatge i benestar dels estudiants Punts forts Situació Reptes La creació de nous programes de forma proactiva Procés d’aprenentatge Adaptació a l’EEES 4 Assegurar que els ECTS es calculen segons la càrrega de l’estudiant Manca de definició a escala política dels títols de màsters La utilització de la informació de les proves pilot sobre la càrrega actual dels estudiants 5 Recollir sistemàticament l’opinió i experiència dels estudiants CdG de 21 de desembre 2005

9 Procés d’aprenentatge Qualitat de l’ensenyament
Diagnosi de la URV Ensenyament, aprenentatge i benestar dels estudiants Punts forts Situació Reptes Procés d’aprenentatge Qualitat de l’ensenyament Les iniciatives per millorar la qualitat de l'ensenyament (projectes, premis…) 6 Assegurar la motivació del PDI 7 La creació del Servei de Recursos Educatius Crear incentius per a l’acció docent La proporció professor- estudiant CdG de 21 de desembre 2005

10 Participació d’estudiants en la presa de decisions
Diagnosi de la URV Ensenyament, aprenentatge i benestar dels estudiants Punts forts Situació Reptes 8 Proporcionar informació sobre òrgans de govern de la URV Participació d’estudiants en la presa de decisions 9 Reunir-se amb representants de classe per intercanviar idees Els alumnes representants de classe Falta d’identificació amb la URV Falta d’implicació dels estudiants en el govern 10 Crear una unió d’estudiants CdG de 21 de desembre 2005

11 Diagnosi de la URV Ensenyament, aprenentatge i benestar dels estudiants Punts forts Situació Reptes 11 La importància de la regió en la missió de la URV Analitzar l’elevada taxa d’abandonament Estudiants 12 Aplicar mesures socials i acadèmiques per mantenir els estudiants Els estudiants procedeixen de les comarques properes El 90% d’estudiants són catalans Actualment no hi ha una tendència demogràfica decreixent CdG de 21 de desembre 2005

12 Serveis als estudiants
Ensenyament, aprenentatge i benestar dels estudiants Diagnosi de la URV Punts forts Situació Reptes 13 Fer cursos d'informàtica a nivells apropiats El funcionament de les biblioteques Serveis als estudiants 14 Reduir el nombre de campus i fer-los més atractius 15 La disponibilitat d’ordinadors depèn de cada centre Oficina d’Estudiants centralitzada Descentralitzar l’Oficina d’Estudiants als campus Els estudiants consideren la Universitat un lloc per estudiar i no el centre de les seves vides 16 Millorar les oportunitats de pràctiques i feines 17 Proporcionar més beques i préstecs als estudiants CdG de 21 de desembre 2005

13 Diagnosi de la URV Ensenyament, aprenentatge i benestar dels estudiants Punts forts Situació Reptes 18 Oferir diversos serveis als estudiants per cobrir les seves necessitats per a la mobilitat La implantació del suplement europeu al diploma i l’ECTS faciliten la mobilitat Mobilitat 19 La mobilitat d’estudiants i PDI és limitada Els estudiants no se senten preparats per estudiar fora L’ensenyament d’idiomes no és suficient Reconsiderar l’externalització d’alguns serveis 20 Oferir més cursos d’idiomes i conferències i seminaris en anglès CdG de 21 de desembre 2005

14 Centres d'excel·lència
Recerca i transferència de la tecnologia Diagnosi de la URV Punts forts Situació Reptes 21 La tria estratègica dels àmbits en la creació de centres d'excel·lència Garantir la transparència en la selecció dels centres Centres d'excel·lència 22 La consideració de les necessitats del territori Implantació del Pla Estratègic de Recerca (PER) Mantenir la flexibilitat dels centres, revisar-ne el funcionament periòdicament i crear nous centres segons l'estratègia global Les sinergies aconseguides treballant amb empreses CdG de 21 de desembre 2005

15 Finançament de la recerca
Recerca i transferència de la tecnologia Diagnosi de la URV Punts forts Situació Reptes 23 El procés de diversificació de les fonts de finançament de la recerca Finançament de la recerca Assegurar-se que els investigadors perceben el valor afegit dels serveis centrals Només un 15% del finançament de la recerca es dedueix de forma directa 24 Augmentar els cànons (overheads) deduïts fins a un 20% o més CdG de 21 de desembre 2005

16 Diagnosi de la URV Recerca i transferència de la tecnologia
Punts forts Situació Reptes 25 Els instituts faciliten la creació de centres d'excel·lència i impulsen la recerca pluridisciplinària Definir una estratègia per integrar els instituts que garanteixi el desenvolupament de la recerca reconeguda internacionalment Instituts de recerca Instituts independents de la URV amb pressupost i personal propi Possibles competidors en l’adquisició de fons per a la recerca 26 Considerar els instituts independents però sota l'administració i estratègia de la URV CdG de 21 de desembre 2005

17 Servei de Gestió de la Recerca
Recerca i transferència de la tecnologia Diagnosi de la URV Punts forts Situació Reptes 27 El suport al personal de recerca que proporciona el Servei de Gestió de la Recerca Estendre les activitats en termes de suport estratègic, administració i obtenció de finançament Servei de Gestió de la Recerca 28 Definir una estratègia per desenvolupar i atreure potencial de recerca (beques, incentius per a la recerca...) CdG de 21 de desembre 2005

18 Escola de Postgrau i Doctorat
Recerca i transferència de la tecnologia Diagnosi de la URV Punts forts Situació Reptes Escola de Postgrau i Doctorat 29 Els estudis de doctorat són un mitjà importat per potenciar la recerca Desenvolupar els recursos humans més enllà de la fase doctoral, creant llocs de treball i incentius per a activitats de recerca La URV ha assumit la importància dels estudis de doctorat d’alta qualitat CdG de 21 de desembre 2005

19 Transferència de coneixement i tecnologia i innovació
Recerca i transferència de la tecnologia Diagnosi de la URV Punts forts Situació Reptes 30 La transferència i innovació tenen un paper importat per crear un lligam amb l’entorn empresarial Considerar l’evolució futura dels centres de recerca i innovació més enllà dels tres anys de finançament inicial Transferència de coneixement i tecnologia i innovació 31 L’ensenyament professional en una estructura separada de la Universitat Definir la situació entre la FURV i la URV per garantir un benefici mutu CdG de 21 de desembre 2005

20 Internacionalització
Diagnosi de la URV Internacionalització Punts forts Situació Reptes 32 La internacionalització com a objectiu estratègic principal de la URV Enfortir les activitats de l’Oficina de Relacions Internacionals Internacionalització 33 Introduir l'anglès com a llengua de treball en els centres d'excel·lència Pocs estudiants internacionals de grau 34 Atreure més acadèmics estrangers i aprofitar-ne les capacitats també en la docència CdG de 21 de desembre 2005

21 Diagnosi de la URV Govern, gestió i capacitat de canvi Punts forts
Situació Reptes 35 El Consell Social treballa activament per millorar el posicionament de la URV Fer evolucionar les tasques del grans òrgans de govern cap a funcions més institucionals Estructures de govern L’estructura de govern de la URV està determinada per la LOU i LUC La mida i composició del Consell Social en faciliten l’eficàcia Claustre i Consell de Govern molt grans per prendre decisions 36 Revisar nombre i tasques dels vicerectors per evitar superposicions El Consell de Direcció com a òrgan executiu CdG de 21 de desembre 2005

22 Unitats de la URV: serveis centrals, centres i departaments
Diagnosi de la URV Govern, gestió i capacitat de canvi Punts forts Situació Reptes 37 L’adopció d’una estratègia de campus Descentralitzar alguns dels serveis centrals Unitats de la URV: serveis centrals, centres i departaments 38 Descentralitzar més la presa de decisions i les activitats pressupostàries Estructura acadèmica determinada pel marc legal 39 Revisar l’estratègia pressupostària Poca relació jeràrquica entre centres i departaments 40 Desenvolupar models per reduir les jerarquies CdG de 21 de desembre 2005

23 Diagnosi de la URV Govern, gestió i capacitat de canvi Punts forts
Situació Reptes 41 L’Estatut considera la qualitat element essencial Garantir que la informació sobre la qualitat s'introdueix en la gestió estratègica de la URV Qualitat La situació de la Unitat de Qualitat garanteix l’enllaç entre el seguiment de la qualitat i la presa de decisions Òrgans per garantir la qualitat: Comissió per a la Qualitat Institucional, Consell per la Qualitat i Unitat de Qualitat i Planificació 42 Precisar la finalitat de les enquestes als alumnes i fer difusió dels resultats La implementació dels sistemes d’informació corporativa per a la presa de decisions CdG de 21 de desembre 2005

24 Perfil de futur a partir dels reptes plantejats per l’EUA
ESTRUCTURA I GESTIÓ Dimensió global Estructures de govern Intensitat investigadora Finançament de la recerca Instituts de recerca 6 8 10 4 2 Centres d'excel·lència 35 36 Servei de Gestió de la Recerca 10 Unitats de la URV: serveis centrals, centres i departaments Abast àmbits de coneixement 6 8 10 4 2 25 23 8 26 27 Internacionalització 21 22 24 20 6 32 Mobilitat Oferta d’ensenyaments 28 3 33 4 34 17 Escola de Postgrau i Doctorat 1 37 38 39 40 18 19 Mida manejable vs. massa crítica 2 2 8 6 4 2 2 4 29 6 8 10 Intensitat postgrau-doctorat vs. pregrau Qualitat 10 4 6 2 5 41 42 Qualitat ensenyaments Adaptació a EEES 7 4 10 11 Estudiants Dinàmica innovadora 6 9 30 13 15 31 Impacte territorial 8 8 12 14 Participació dels estudiants Transferència de tecnologia i innovació Dimensió interna 10 Serveis als estudiants Dimensió cultural i social Dimensió local Perfil actual Perfil de futur 21de desembre 2005

25 Avaluació institucional de l’EUA a la URV Conclusions
Web del procés Consell de Govern de 21 de desembre 2005


Descargar ppt "Avaluació institucional de l’EUA a la URV Conclusions"

Presentaciones similares


Anuncios Google