La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Treball Final Carrera David Español Díaz

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Treball Final Carrera David Español Díaz"— Transcripción de la presentación:

1 Treball Final Carrera David Español Díaz
Technology Enhanced Learning UOC 13/01/2012 Enginyeria Tècnica Informàtica de Gestió. vTutories Eines de tutor 1 1

2 Índex 1. Presentació. 2. Planificació. 3. Objectius.
4. Desenvolupament. La seguent presentació està estructurada en 5 punts: 1 ) Presentació del projecte vTutories. 2 ) Planificació al llarg del temps. 3 ) Objectius de l’aplicació. Estat present i qué s’espera. 4 ) Desenvolupament: Tant en disseny com en implementació. 5 ) Conclusions finals. 5. Conclusions. TFC 2 2

3 Presentació Aquest treball ofereix una aplicació web que gestiona: cursos, alumnes, usuaris, oferint, de manera visual, un llistat de totes les comunicacions tutor-alumne durant el seu avenç. Per fer la implementació s’ha fet ús del llenguatge PHP, encarat a programació dinàmica. L’aplicació final dota al tutor d’un recurs compacte que uneix diferents eines de gestió en una de sola. El treball vTutories vol oferir una aplicació en format web que permeti gestionar les comunicacions d’un tutor envers un grup d’alumnes. Els missatges, anomenats de seguiment, permeten tenir un control sobre unes comunicacions preestablertes. Per tal de desenvolupar el treball es farà ús del llenguatge de programació PHP o dinàmic que permet accedir a bases de dades d’alumnes. Al finalitzar, el tutor disposa d’un programari adient per fer les seves gestions. 3 3

4 Model de Planificació

5 Planificació Diagrama
2011 2012 Setembre Octubre Novembre Desembre Gener Pla de treball Especificacions Implementació Final Definició. Tasques. Planificació. Especificacions i anàlisi de requeriments. Disseny. Mòdul login. Mòdul gestió Alumnes i Convocatòries. Mòdul usuaris. Mòdul inici i estadístic . Mòdul seguiment. Mòdul comunicacions. Testing de l’aplicació. Memòria final. Presentació virtual. Document pla de treball. Documentació. Revisions. Documents PAC. La planificació està basada en les diverses fites marcades en un inici. Mitjançant aquest sistema s’aconsegueix tenir una pauta de treball que permeti donar una formula exitosa per a l’acompliment de la tasca. La planificació dona molta importància al model de desenvolupament de programari, dedicant especial atenció als lliuraments marcats. Pla de treball: Defineix el pla temporal de les tasques amb una planificació idònia i una definició correcte del treball. Especificacions: Permet fer una anàlisi dels requeriments de l’aplicació amb la definició de casos d’ús. A més, defineix el disseny de classes i mètodes. Implementació: S’implementa l’aplicació en codi i es recull les informacions de les anteriors fases. Final: Es prova l’aplicació i es generen els documents indicats que es faran entrega en la data acordada. 29/09/2011 Calendari del treball final de carrera. 13/01/2012 5 5

6 Planificació Fases 3 fases definides per desenvolupar el programari.
Anàlisi: Requeriments del programari. Disseny: Representació dels subsistemes i relacions. Implementació: Construcció de l’aplicació en llenguatge PHP. Fase final per verificar la qualitat i robustesa del producte final. Anàlisi requeriments Disseny Implementació Testing vTutories 6 6

7 Objectius

8 Objectius vTutories Ineficient OBJECTIU Model eficient Model actual
Estat actual. Inconvenients. Utilització arxiu excel per trobar les dades dels alumnes. Modificació arxiu excel per anotar manualment els missatges enviats. Diferents tutors=Diferents sistemes. Ús d’un compte de correu electrònic a carregar externament. Model actual Ineficient OBJECTIU L’objectiu de l’aplicació es donar resposta a una demanda d’una sèrie de tutors que en l’actualitat no tenen un programari que els pugui oferir una eina adient en la seva tasca de tutorització. Eines com fulles de càlcul no són uns instruments acordes al desenvolupament de les noves tecnologies i es planteja la necessitat de tenir una aplicació que englobi les diferents eines utilitzades. Model eficient 8 8

9 Objectius vTutories Respecte al tutor.
Dotar als tutors d’un sistema eficient de gestió d’alumnes. Oferir un sistema de seguiment dels missatges enviats, agrupats per motiu. Facilitar la feina, eliminant la carrega de diferent programari a la vegada. Respecte als alumnes. Que el tutor pugui dedicar més temps a cada alumne mitjançant la reducció del temps dedicat a altres tasques Poder tenir controlat de manera més personal l’avenç del l’alumne. Els tutors guanyan qualitat en la seva tasca i els alumnes s’aprofiten de tenir un tutor que pugui estar atent del seu desenvolupament. L’objectiu final es que es generi una tutorització de qualitat tant per al tutor com per a l’alumne. Objectiu: Model de tutorització agradable i eficient. 9 9

10 Desenvolupament

11 Desenvolupament Anàlisi.
Objectius Necessitat de resoldre un projecte concret. Que vol oferir? 1 Comunicació bidireccional. 2 Gestions. 3 Seguiment personalitzat. Alumnes Usuaris Cursos Quin es l’objectiu del treball? L’objectiu és tenir una comunicació bidireccional àgil i ràpida. Que es puguin gestionar de manera correcta els usuaris, cursos o alumnes podent fer les gestions de modificació o inclusió. Que el seguiment sigui personalitzat per a cada alumne. Sobretot en la part de generació de correus nous. 11 11

12 Desenvolupament Disseny.
Objectius Disseny de móduls, classes, atributs. Identificació de móduls. Identificació de classes. Login. Alumne. Usuari. Convocatoria. Seguiment. Missatges. Identificació de mètodes I atributs. B Gestions Login A C Seguiment El disseny de l’aplicació s’ha fet estructurant el sistema en diferents subapartats que englobin tots els processos. Detectant mòduls, classes i atributs finalment es generen 6 subsistemes: Login. Alumne. Usuari. Convocatòria. Seguiment. Missatges. Móduls E D Inici Missatges 12 12

13 Desenvolupament Disseny.
Móduls Login: Té les funcions d’autentificació d’usuari i recuperació contrasenya Inici: Visualitza els diferents enllaços a tots els procesos i mostra les dades estadístiques del curs. Convocatòries: Permet fer la gestió de les convocatòries. Alumnes: Gestiona les dades dels alumnes. Usuaris: Permet a l’administrador fer les gestions dels diferents usuaris de l’aplicació. Seguiment: Visualitza les dades dels missatges enviats als alumnes. Permet fer les gestions de baixa i és el mòdul que gestiona les comunicacions globals als alumnes. Missatges: Gestiona els missatges enviats i rebuts per part del tutor. . 13 13

14 Desenvolupament Disseny
Mòduls. Connexió: Hi han mecanismes d’autentificació d’usuaris. Estan basats en elements. Coneguts per l’usuari. Que posseeix l’usuari. El mòdul de login permet crear una connexió mitjançant un compte d’usuari. L’usuari està acostumat a identificar-se en espais web amb el seu identificador i contrasenya. El modul d’inici és la primera pàgina que veu un usuari quan entra a l’aplicació. Aquesta plana te diferents elements: Entorn amigable. Dades estadístiques del curs a tutoritzar. Accés a configurar les seves dades. Inici: Entorn gràfic de menus. Dades estadístiques del curs. Configuració personal d’usuari. 14 14

15 Desenvolupament Disseny
Mòdul Gestions El disseny estarà enfocat cap a les dades: Inserció. Modificació. Eliminació. Per fer la gestió es disposarà de formularis de validació de dades que es guardaran al servidor de BBDD. Es pot fer la gestió dels seguents elements: Usuaris. Alumnes. Convocatòries El subsistema de gestions permet gestionar les dades de: Usuaris. Alumnes. Convocatòries. El tractament de les dades que es pot fer seran les més comunes: Inserció de noves dades. Modificació de dades existents Eliminació de dades. Es necessitarà utilitzar una base de dades que emmagatzemi tota la informació generada. Usuaris 15 15

16 Desenvolupament Disseny
Mòduls Seguiment/Missatges. Seguiment: Enviar missatges amb models predefinits i seleccionant destinataris. Guardar tipus de missatge enviat. Consultar llista de missatges remesos. Tutor Els mòduls seguiment i missatges generaran totes les comunicacions entre tutor i alumnes. El mòdul seguiment permetrà veure la llista d’alumnes i fer la selecció de destinataris de missatges mitjançant plantilles preestablerts o la creació de correus nous. A més actualitzarà les dades visuals per tal que el tutor vegi quin estat d’enviament s’ha produit. El mòdul de missatges oferirà un gestor de correu amb les característiques més habituals permetent utilitzar un editor de text amb format. Missatges: Accedir al correu electrònic personal. Enviar missatges nous. Utilització d’editor HTML (WYSIWYG) What You See Is What You Get 16 16

17 Desenvolupament Implementació
Eines. Utilització del framework Codeigniter. Ús de Base de dades MySQL. Servidor Apache. Compte de correu electrònic GMail. Llenguatge. PHP5 sobre HTML. Creació de planes web dinàmiques. Fulles d’estil en cascada CSS. Javascript. Patrò MVC. (Patrò arquitectura software) El procés d’implementació s’ha servit de la utilització de programari que permet programar codi de manera àgil i eficient. El Framework CodeIgniter ofereix llibreries i estils de programació adients per a l’aplicació presentada. A més, s’ha treballat en llenguatge PHP i utilitzant fulles d’estil, sobre HTML incloent Javascript. S’ha fet ús del patró MVC per tal de que l’aplicació acomplís un certs requeriments. 17 17

18 Desenvolupament Implementació
Codeigniter Necessitat d’ús d’un framework OpenSource per desenvolupar aplicacions web. Corba d’aprenentatge suau en una etapa inicial i sense configuració. Sense necesitat d’utilització de linea de comandament. Llibreries pròpies per fer les gestions de gestió de correus electronics, hmtl, encriptació… Model MVC adaptat al framework. Vista Controlador Model Codeigniter es un Framework que s’adequa perfectament als requeriments de l’aplicació. La seva corba d’aprenentatge garanteix una bona assimilació del seu codi i funcionament per a una aplicació d’aquestes característiques. A més, ofereix llibreries pròpies que estan perfectament adequades al que es cerca. El model MVC (Mòdul, Vista, Controlador) garanteix un patrò de disseny adient. 18 18

19 Desenvolupament Implementació
Recursos Detecció de usuari connectat per fer les gestions. Utilització de formularis d’entrada de dades. Missatges d’error personalitzats. Dades estadístiques d’alumnes i la seva evolució, Enviament de missatges de manera àgil. Utilització d’eines facilitadores de les tasques. Plantilles de missatges ja confeccionades i possibilitat de creació de missatges nous. Zones restringides en funció de rol d’usuari.

20 Desenvolupament Implementació
Eines d’ajuda Creació de missatges amb possibilitat de donar format. Facilitat de selecció de destinataris i missatges. Calendari interactiu. Missatges de confirmació. L’aplicació s’ha beneficiat de eines que fan agradable la tasca. Entre elles cal destacar: Editor HTML: Donar format als missatges és clau per a resaltar o destacar aquells aspectes més rellevants del missatge. Els formularis checkbox permeten escollir entre una llista de destinataris per a fer les comunicacions. El calendari interactiu permet escollir de mànera còmode i eficient les dates. Els missatges de confirmació i error donen informació vàlida dels processos.

21 Desenvolupament Implementació
Estàndards Validació codi HTML Eina W3C Acompliment d'estàndards. Reducció d’errades de codi. Accesibilitat Eina WAVE Usuaris amb algun tipus de discapacitat pot fer ús de l’aplicació. La implementació s’ha efectuat seguint uns requeriments molt importants: Que el codi sigui validat i correcte i que tingui un grau d’accesibilitat idoni. L’objectiu es la millora de l’aplicació en aspectes tan importants com els comentats. Objectiu: Millora Recorregut: Utilització d’estàndards. Perquè?

22 Conclusions

23 Conclusions Treball. vTutories
Aplicació web realitzada com a Treball Fi de Carrera. S’ha aconseguit construir una aplicació que acompleixi els requeriments. Implementar un web que permeti a un grup de tutors fer el seguiment mitjançant l’enviament de correus electrònics a un grup d’alumnes. El producte generat acompleix el demanat. A nivell acadèmic, aconseguir posar en pràctica els coneixements adquirits durant anys amb un treball com a resum final. A nivell personal, aprendre a seguir una planificació de manera acurada, demostrant que l’esforç, més enllà del nivell tècnic, es un punt clau tant al treball com a la vida. Finalment l’aplicació aconsegueix reunir 3 característiques claus: A nivell tècnic oferir un producte adient a allò que s’espera. A nivell acadèmic posar el punt final amb una eina que reculli totes les materies asimilades. A nivell personal demostrar que més enllà del nivell tècnic d’una persona influeix molt el treball i sacrifici d’aquesta. És el punt final que restarà finalment. 23 23

24 Treball Final Carrera David Español Díaz Technology Enhanced Learning
Fi del projecte: vTutories 13 Gener de 2012. UOC Informàtica de Gestió. UOC Gener 2012 Enginyeria Tècnica Informàtica de Gestió. 24 24


Descargar ppt "Treball Final Carrera David Español Díaz"

Presentaciones similares


Anuncios Google