La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

EL MAPA CONCEPTUAL ES UNA FORMA DE REPRESENTACIÓ GRÀFICA QUE SERVEIX PER LA DESCRIPCIÓ I COMUNICACIÓ DE CONCEPTES Y DE LES RELACIONS QUE S’ESTABLEIXEN.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "EL MAPA CONCEPTUAL ES UNA FORMA DE REPRESENTACIÓ GRÀFICA QUE SERVEIX PER LA DESCRIPCIÓ I COMUNICACIÓ DE CONCEPTES Y DE LES RELACIONS QUE S’ESTABLEIXEN."— Transcripción de la presentación:

1 EL MAPA CONCEPTUAL ES UNA FORMA DE REPRESENTACIÓ GRÀFICA QUE SERVEIX PER LA DESCRIPCIÓ I COMUNICACIÓ DE CONCEPTES Y DE LES RELACIONS QUE S’ESTABLEIXEN ENTRE ELLS ES UN INSTRUMENT MOLT ÚTIL PER AJUDAR ALS ALUMNES A “APRENDRE A APRENDRE” JA QUE S’ACONSEGUEIX UN APRENENTATGE CONNECTAT I SIGNIFICATIU.

2 ESTRUCTURA DE UN MAPA CONCEPTUAL
és una S’expressa amb una té una REPRESENTACIÓ GRÀFICA ESTRUCTURA TÈCNICA D’APRE- NENTATJE de PROPOSICIONS formades per PARAULES-ENLLAÇ CONCEPTES

3 UTILITAT DELS MAPES CONCEPTUALS
Per detectar idees prèvies i els errors de concepte al començar una unitat o bloc temàtic. Com organitzador para la presentació de continguts al començar una unitat o bloc temàtic. Durant el procés d’ aprenentatge per afegir nova informació al producte que s’està treballant. Per generar idees (Brain storming, etc.). Per elaborar un resumen de l'aprés millorar la comprensió. Com activitat de síntesi per estructurar el coneixement treballant en els productes realitzats (preferentment acompanyat amb un resum explicatiu). Per avaluar objectivament la comprensió o diagnosticar la incomprensió.

4 Cóm construir un mapa conceptual
1. Seleccionar Després de llegir comprensivament un text, o un tema concret, seleccionar els conceptes i les paraules - enllaç més rellevants con los que se va a treballar i fer llistes amb ells. Mai es poden repetir conceptes més d’una vegada en una mateixa representació. Pot ser útil escriure -los en Post-it ®, cartolines, tros de paper per poder jugar amb ells. árbre gos animal ser viu vegetal vaca os mussol

5 Cóm construir un mapa conceptual
2. Agrupar Agrupar els conceptes amb relació propera. De vegades es recomana jerarquitzar (el pas número 3) abans d’agrupar: a mesura que agrupem, haurà conceptes que podrem agrupar en dos grups al mateix temps. D’aquesta forma apareixen els conceptes més genèrics. vegetal peix arbre ser viu animal alga vaca herba os

6 Cóm construir un mapa conceptual
3. Jerarquitzar Ordenar els conceptes del més general, al més particular i específic.                                              ser viu NIVEL 1 vegetal animal NIVEL 2 arbre herba alga peix vaca os NIVEL 3

7 Cóm construir un mapa conceptual
4. Representar Representar i situar els conceptes en el diagrama. Aquí els Post-it ®, trossos de cartolina o paper poden agilitzar el procés, així com les possibles correccions. ser viu NIVELL 1 vegetal animal NIVELL 2 arbre herba alga peix vaca os NIVELL 3

8 Cóm construir un mapa conceptual
5. Connectar Aquesta fase és molt important: a l’hora de connectar y relacionar els diferents conceptes, es comprova si es comprén correctament una matèria. Connectar els conceptes mitjançant enllaços (paraules d’enllaç). Un enllaç defineix la relació entre dos conceptes, i aquest ha de crear una sentència correcta. La direcció de la fletja ens diu cóm es forma la sentència (p.ej. “L’arbre es un vegetal i un vegetal es un ser viu",...). ser viu és és vegetal animal és és és és és és arbre gespa alga vaca peix os

9 Cóm construir un mapa conceptual
6. Comprovar Comprovar el mapa: veure si és correcte o incorrecte. En cas de incorrecte o millorable, corregir-lo afegint, traient, canviant de posició...els conceptes o les paraules enllaç (una feina que facilita els Post-it ®, o trossos de paper o cartolina). ser viu és és vegetal animal és és és és és és arbre alga vaca gespa peix os

10 Cóm construir un mapa conceptual
7. Reflexionar Reflexionar sobre el mapa, i veure si es poden unir diferents seccions. És ara quant es veuen relaciona abans no vistes, i es pot aportar nou coneixement sobre la matèria estudiada. Per exemple, ens adonem de com els animals i els vegetals es relacionen amb cadenes alimentaries. ser viu menjen és és vegetal animal comen son són és és és herbívors es es es carnívors arbre alga hierba vaca peix os menja menja menja

11 MAPA CONCEPTUAL su realización requiere leer el TEXTO CONCEPTOS PALABRAS-ENLACE para identificar remarcándolos con señalándolas mediante ELIPSES O RECUADROS LÍNEAS O FLECHAS para seleccionar CONCEPTOS IMPORTANTES dispuestos según ORDEN JERÁRQUICO CONCEPTOS GENERALES CONCEPTOS ESPECÍFICOS desde hasta

12 EL OJO GLOBO OCULAR llamado parte externa partes forma de CRISTALINO CÓRNEA IRIS detrás de detrás de es es una de orificio LENTE GLOBO TRASPARENTE COLORES PUPILA forma marrón verde azul LENTEJA gris

13 EL SUELO compuesto por características MATERIA MINERAL MATERIA
ORGÁNICA PERFIL TEXTURA º ARIDEZ tamaño partículas de > a < determina determina disgregando alimento restos HORIZONTES A-B-C ACIDEZ ROCA MADRE VEGETAL ANIMAL GRAVAS ARENAS LIMOS ARCILLAS da lugar desarrollados poco desarrollados actúan Valles, Planicies SUELO ÁCIDO SUELO BÁSICO Montañas favorecen condicionan AGENTES FÍSICOS QUÍMICOS dificultan CULTIVOS PERMEABILIDAD dependen de


Descargar ppt "EL MAPA CONCEPTUAL ES UNA FORMA DE REPRESENTACIÓ GRÀFICA QUE SERVEIX PER LA DESCRIPCIÓ I COMUNICACIÓ DE CONCEPTES Y DE LES RELACIONS QUE S’ESTABLEIXEN."

Presentaciones similares


Anuncios Google