La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Proposta 13.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Proposta 13."— Transcripción de la presentación:

1 Proposta 13

2 Zeus I Alemena Hércules El tema
-Alemena és una princesa tebana que està casada amb Anfitrió. -Zeus s’enamora de la princesa i per poder tenir relacions es transforma en el seu espòs Anfitrió. -D’aquesta unió neix Hèrcules Hércules -És el fill fruit de l’amor entre Zeus i Alemena. El seu naixement provoca l’odi de Juno, esposa de Zeus. -Es casà amb Mégara, filla del rei de Tebas, Creonte, amb la qual va te tres fills. -La rancúnia de Juno feu que Hèrcules caigués en la bojeria i matés a tots els seus fills amb les seves pròpies mans. -Para espiar la seva culpa es va posar al servei d’ Euristeo, rey de Tirinto, el qual l’imposà una sèrie de provas a les que havia d’enfrontar-se. Aquestes proves són conegudes com “Els dotze treballs d’ Hércules

3 Los doce trabajos de Hércules
1. El lleó de Nemea 7. El toro de Creta 2. La hidra de Lerna 8. Els cavalls de Diomedes 3. La cèrvola de les banyes d’or 9. El cinturó d’Hi- pólita 4. El senglar Erimanto 10. Gerión 5. Els estables d’Augies 11. Les pomes d’or de les Hespérides 6. Les aus del llac Estínfano 12. Cerbero

4 Els dotze treballs: el lleó de Nemea
Hi ha un lleó que provoca l’horror y la mort en la regió de Nemea. Hércules l’asfi- xia amb les seves pròpies mans. La pell del lleó serà un dels atributs d’Hèrcules. Metopa. Templo e Olimpia (456 a.c.) Rubens-1608 Georg Petel

5 Els dotze treballs : La hidra de Lerna
Una hidra,monstre de molts caps, aterrorizava la regió de Lena. Els caps de la hidraes tornen a regenerar un cop tallades. Hèrcules, amb l’ajuda de Yolao, cauteritza les ferides per evitar que es regenerin. “Tifón (hijo disforme de la Tierra y del Tártaro) y Equidna, que era mitad mujer y mitad serpiente, engendraron la Hidra de Lerna. Cien cabezas le cuenta Diódoro el historiador; nueve, la Bibioteca de Apolodoro. Lem- priere nos dice que esta última es la cifra más recibida; lo atroz es que, por cada cabeza cortada, dos le brotaban en el mismo lugar. Se ha di- cho que las cabezas eran humanas y que la del medio era eterna. Su aliento envenenaba las aguas y secaba los campos. Hasta cuando dor- mía, el aire ponzoñoso que la rodeaba podía ser la muerte de un hom- bre. Juno la crió para que se midiera con Hércules. Esta serpiente parecía destinada a la eternidad. Su guarida estaba en los pantanos de Lerna. Hércules y yolao la buscaron; el primero le cor- tó las cabezas y el otro fue quemando con una atorcha las heridas san- grantes. A la última cabeza, que era inmortal, Hércules la enterró bajo una gran piedra, y donde la enterraron estará ahora, odiando y soñan- do. (Jorge Luis Borges- El libro de los seres imaginarios) Gustave Moreau- 1869 Metopa del templo de Olimpia-456 a.c.

6 Els dotze treballs : La cèrvola de les banyes d’or
Hi havia una cèrvola de banyas d’or i potes de bronza que habitava en les munta- nyes de Cerinia. Hèrcules la va perseguir durant un any i la va conuir a Tirinto Metopa del templo de Olimpia-456a.c.

7 Els dotze treballs : El senglar d’ Erimanto
Era una bèstia enorme que Hèrcules portà viva a Euristeo.Quan anava pel camí Hércules es va trobar amb el centaure Folo i, en un descans, obren una bota de vi que Dionisi havia regalat als centaures. Borratxos, els centaures ataquen Hércules i es produeix una batalla en la que Folo mor. Metopa del templo de Zeus en Olimpia – 456 a.c.

8 Els dotze treballs : Els estables d’Augías
Hércules neteja els estables d’Augíes, rei d’ Élide, desviant el curs del riu Alfeo. Metopa del temlo de Zeus en Olimpia-456 a.c.

9 Els dotze treballs :Les aus del llac Estínfalo
Hércules s’encarrega d’eliminar un núvol d’aus antropòfagues que invadeixen les ribes del llac Estínfalo. Hércules les abat amb la fona i les fletxes. Els ocells tenen urpes i bec de bronze i habien als pantans del llac Estínfalo. Se’ls coneix amb el nom d’estínfalos. Poden llançar les seves plomes com si fossin fletxes i, talcom s´ha indicat anteriorment, s’ alimenten de carn humana. Metopa de templo de Zeus Durero. 1500

10 Els dotze treballs : El toro de Creta
Neptuno havia regalat un toro a Minos. Hércules el caça en Creta.

11 Els dotze treballs: Els cavalls de Diomedes
Hércules va conseguir domar els cavalls de Tracia Diomedes. Eren molt ferotges i devoraven els cadàvers dels nàufrags. 1545- Louvre

12 Els dotze treballs : El cinturó d’ Hipòlita
Hércules va rebre l’ordre d’anar a buscar el cinturó de la reina de les Amaçones per donar-lo a la filla de’Euristeo. Hércules entabla una batalla contra les Amaçones i aconsegueix el el cinturó matant la reina.

13 Els dotze treballs : Buscant Gerió
Gerió és un monstre de tres cossos que poseeix un inmens ramat. Hércules mata el monstre i condueix els animals cap aTirinto. En el camí de tronada s’enfrontà a Caco que havia robat uns quants caps de bestiar. Hércules y Gerión Hércules y Caco

14 Els dotze treballs : Les pomes de les Hespérides
En el jardí de les Hespérides hi ha unes pomes d’or guardades per una serp. Per arribar a aquest jardí ha de passar per Líbia on lluita amb el gegant Anteo, fill de Gea. L’asfixia impedint-li que toqui terra ja que Anteo recupera les forces amb el seu contacte. Després de la lluita amb els pigmeus i d’alliberar Prometeu encadenat a las rocas del Càucas, arriba al jardí de les Hespérides i amb l’ajuda d’ Atles pot recillir les pomes d’or. Pollaiolo 1475 Rubens-1638

15 Els dotze treballs : Cerbero
Hércules va haver de baixar als inferns per a portar el can Cerbero, un gos de tres caps que era el guardià de les portes de l’infern. La tasca era domar-lo i portar-lo amb ell. Zurbarán-1634

16 1. En que història es basa el contingut d’aquesta pintura?
Rubens-1608 1. En que història es basa el contingut d’aquesta pintura?

17 -Estil -Escola -Autor. -Etapa de producció -Títol de l’ obra
1. Anàlisi de l’obra Tècnica: fresc-temple-aquarel.la-oli-pastel-cera-gravat... Suport: sobre paret-sobre fusta-sobre tela -sobre paper... Línia: Existència o no de línies Modelat: Representació o no de volum S’aconseguiex la representació del volum: -mitjançant gradacions de color o de llum - mitjançant contrasts suaus (sfumato) - mitjançant contrasts violents -Estil -Escola -Autor. -Etapa de producció -Títol de l’ obra e) Llum: de tipus natural-artificial o d’ estudi f) Color: Gamma empleada -freda -càlida g) Perspectiva: Desinterès per la representació de l’espai i la profunditat Interés per la representació de l’espai i la profunditat h)Composició: Senzilla i clara Complexa i) Forma de expressió : -abstracta -figurativa

18 1. Quina és la història? Georg Petel

19 Anàlisi d’una escultura
Volum a)És una figura b)És un grup escultòric -Tipus de representació -cos sencer -bust -tors -dret -sedent -orant -jacent -eqüestre Relleu -alt relleu -baix relleu Material -Pedra-fusta-fang-bronze Tècnica -Talla-modelat-fundició -Estil -Escola -Autor. -Etapa de producció -Títol de l’ obra Localització -En un edifici: fris-frontó capitell -Independient en una plaça ,en un jardí....

20 Pollaiolo 1475 Rubens-1638 1. Quiná és la història?


Descargar ppt "Proposta 13."

Presentaciones similares


Anuncios Google