La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

TALLERS DE JARDINERIA I HORTICULTURA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "TALLERS DE JARDINERIA I HORTICULTURA"— Transcripción de la presentación:

1 TALLERS DE JARDINERIA I HORTICULTURA
CEIP L’ALZINA Molins de Rei TALLERS DE JARDINERIA I HORTICULTURA

2 PROFESSORAT RESPONSABLE:
Mabel Díaz Eva Ma. Martínez Mercè Santdiumenge Pilar Valls (Cordinadora Projecte)‏ NIVELL EDUCATIU IMPLICAT: Educació Infantil

3 Objectius: Crear un hort al pati d’educació infantil.
Plantar i cuidar verdures i hortalisses al nostre hort. Potenciar bons hàbits alimentaris amb el consum de verdures, hortalisses i fruites. Tenir cura de les plantes ornamentals dels passadissos de l’escola. Fomentar l’ús responsable de l’aigua. Fomentar el reciclatge iniciant la recollida selectiva. Estudiar l’entorn natural proper. Potenciar la cooperació entre les diferents classes de l’escola. Iniciar el projecte al parvulari i anar pujant cap al nivell de primària. Involucrar als pares en el procés de la creació de l’hort i del seu manteniment per tal de consolidar la relació família-escola.

4 COMENCEM...

5 Cada classe amb la seva mestra comença a pensar i parlar com volem que sigui el nostre hort.
Arriba el moment de plantejar hipòtesis, de formular preguntes i de intentar donar resposta a molts interrogants: QUÈ NECESSITEN LES PLANTES PER VIURE?

6 On el posarem? On el posarem? Quina forma tindrà? Com el farem? Què hi plantarem? Com el cuidarem? Van sorgint interrogants que, mica en mica, amb l’ajuda dels nens i nenes es van resolent. La idea del nostre hort va prenent forma. Ha de ser un lloc on puguem anar tots (porxo, pati dels grans, nostre pati) i que sigui apte ("pel porxo surt P-3 de l'escola" diuen els nens, "i no anirà bé, té rajoles, i no hi toca el sol"). Doncs, necessitem un lloc on hi hagi terra i hi toqui el sol!... EL NOSTRE PATI! Els nens i nenes de P-4 mirem quina zona del pati és la més indicada, ha de tenir sol i no poden haver construccions de joc.

7 Mirem on toca el sol Aquí una mica Aquí sí! Aquí no!

8 ON FA SOL? Hem elaborat un mapa del pati on hi han dibuixats tots els espais i les construccions de joc. Amb el mapa i l’ajuda dels colors del semàfor sortim al pati en busca de la zona més assolellada. Mirant els mapes hi ha una zona amb molts gomets verds... l’hem trobat! Aquí anirà bé!.

9 Gomet verd on fa sol Gomet vermell on no fa sol Aquest és el resultat!

10 QUINA FORMA TINDRÀ? Els nens i nenes de P-5, tot mirant la zona que havíem trobat, veiem que té forma de rectangle. Així doncs el nostre hort tindrà aquesta forma. També van pensar que per poder-hi treballar hauríem de fer un caminet al mig per on passar sense trepitjar el que plantarem. "Podríem fer unes jardineres gegants" van suggerir. Així els nens de P-3 no s’hauran d’ajupir i seran de la seva mida. "les podem fer de fusta, com les zones verdes del parc". I van elaborar un llistat del material que necessitaríem per fer les nostres jardineres.

11 LES MIDES Tindrà forma de rectangle
Després de mesurar el tros amb pams ... Vam fer servir la cinta mètrica

12 Tot carregant sacs de terra...
comptem quanta terra necessitem.

13 COM ÉS UN HORT? Els alumnes de P-3 surten al pati ha fer de pagesos
Cal fer uns foradets a la terra per posar les llavors Després de posar la llavor la taparem amb terra per a que no tingui fred.

14 Juguem a que som llavoretes
Les llavors necessiten aigua per créixer. Les llavoretes es planten en filera com quan nosaltres fem un tren.

15 Les llavoretes creixen, creixen.
Fins fer-se GRANS

16 QUI ENS AJUDARÀ?

17 Vam fer una carta al nostre Alcalde per explicar-li que volíem fer i que necessitàvem la seva ajuda. Li portaríem la carta i segur que ell ens ajudaria. Així doncs, vam demanar d’anar a l’ajuntament. I quan ho teníem tot preparat aquell dia va i plou. Sí, sí, imagineu-vos fer una sortida amb tots els nens un dia de pluja... sort, que malgrat la pluja ho vam aconseguir. El nostre Alcalde, el Sr. Ivan Arcas juntament amb la regidora de Medi Ambient de Molins, Montserrat Cateura, van venir a l'escola. Què bé! Li podrem explicar què volem fer i li podrem ensenyar el nostre mapa del pati amb el nostre hort de plastilina.

18 VISITA DE L’ALCALDE Va venir l’alcalde i li vam explicar a quin lloc volíem posar l’hort També li vam preguntar com ens podia ajudar. Li vam ensenyar les tulipes que vam plantar als tallers i li vam regalar una de les jardineres

19 L’alcalde ens va dir que ens ajudaria amb la terra, els taulons...
També li vam ensenyar el pati i el lloc on posaríem l’hort.

20 COM HO FAREM?

21 Necessitarem l’ajuda dels pares i mares
Necessitarem l’ajuda dels pares i mares. Així que organitzem unes Jornades de Bricolatge per fer l’hort i arreglar i condicionar altres espais de l’escola. Organitzarem uns grups de treball on els pares i mares es podran apuntar en aquell que creguin més adequant o on la seva ajuda anirà més bé. Així, a part de fer el nostre hort, podrem tenir els penjadors per les motxilles a P-4 i P-5, podrem arreglar joguines i restaurar les cuinetes de la sala de joc, enganxar suro a les parets de la classe per penjar murals i feines. També un grup de mares prepararien jocs per els nens i nenes que vinguessin a les Jornades, i preparar un esmorzar per a mig mati.

22 El passat 16 de desembre els pares i mares de l’escola,
en les Jornades de Bricolatge, ens van ajudar a fer l’hort. Vam fer unes jardineres gegants amb el material que ens va proporcionar l’Ajuntament i amb la col·laboració dels jardiners del MOIX. La tasca va ser una mica difícil. Primer vam haver de condicionar el lloc del nostre patí on volíem posar l’HORT, doncs la terra estava una mica dura.

23 Després vam haver de muntar les jardineres gegants, tot col·locant els taulons de fusta que ja teníem tallats, els vam anar clavant al terra i un amb l’altre perquè quedessin fixes. Mireu com van quedar... oi que són XULES!!!

24 Quan van estar acabades els nens i nenes amb l’ajuda de les carretilles... vinga viatges amunt i avall per omplir les jardineres amb la terra. Sort que som molt eixerits i en un moment va estar fet. Ho voleu veure?

25 Finalment, ja les tenim a punt per poder començar a plantar.
Les jornades van ser un èxit només cal mirar la cara d’alegria del personal...

26 ENTRENEM-NOS...

27 VISITA AL GARDEN DE ST. VICENÇ

28 QUÈ PODEM REGAR...?

29 EN ELS TALLERS

30 Taller de l’aigua Experimentem les qualitats i propietats de l’aigua

31 Taller de la terra Amb les capses de porex del super vam fer unes jardineres i hi vam plantar uns bulbs de narcisos

32 Taller dels reporters Ens fem fotos amb la càmera
Ens entrenem per poder fer el reportatge de l’hort

33 VISITA A LA MASIA CAN COMES Parc Agrari del Baix Llobregat

34 Pèsols, coliflor... En Josep Pascual, el pagès, ens ensenya els seus camps de conreu on té plantat... També ens ensenya com ho hem de fer per plantar

35 AL NOSTRE HORT

36 PLANTEM ... Preparem la terra i fem els cavallons

37 Agafem el transplantador i el clavem a la terra...
1, 2, 3 el trec i poso el planter Enciams i cebes

38 El pare de la Maria i la Laia ens instal·la el sistema de reg

39 LA FIRA DE LA CANDELERA

40 Els nens i nenes porten a l’escola plantes i flors de la fira de la Candelera per enjardinar el nostre pati.

41 EL NOSTRE BLOG

42

43 Fem un blog Una nova eina de comunicació.
Treballem amb les noves tecnologies. Els nens i nenes participaran en la seva elaboració. Les fotografies són del taller de reporters que fan el seguiment de l’hort setmanalment. Cada classe pot penjar la notícia que vulgui. Per començar són les metres qui han redactat els articles.

44 Pengem articles i notícies del nostre hort

45 L’adreça del nostre blog:

46 Adéu !!!!!

47 Adéu !!!!!

48 Adéu !!!!!


Descargar ppt "TALLERS DE JARDINERIA I HORTICULTURA"

Presentaciones similares


Anuncios Google