La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Montcada i Reixac

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Montcada i Reixac"— Transcripción de la presentación:

1 Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Montcada i Reixac
26 d’octubre de 2016 Redacció: Direcció:

2 Índex Objectius Procés metodològic i cronograma Diagnosi del Pla
Objectius del Pla Conjunt de propostes Primer us recordarem de manera sintètica els objectius del PMU, així com el seu procés metodològic, Us presentarem - la diagnosi de mobilitat del municipi i el conjunt de les 40 propostes , organitzades per mode de transport això sí sense entrar en el detall, perquè necessitaríem 2 o 3 hores de reunió només per això.

3 Modes de desplaçaments
1. Objectius: Pla de mobilitat peça clau en la gestió municipal El PMU articula un servei a la ciutadania i una gestió de la mobilitat municipal Entorn Medi Ambient Modes de desplaçaments Situació actual Vianants Bicicletes Mercaderies Transport Públic Transport Privat Aparcaments Etc. 1. PMU és un doc bàsic per configurar estratègies de mobilitat sostenible i segura. S’elabora d’acord amb la llei de Mobilitat, incloent-hi participació ciutadana. Marca directrius i estableix criteris bàsics, així com eixos estratègics a seguir. Objectius principals: ajustar el protagonisme del VP i afavorir els modes més sostenibles (anar a peu, bici, TP). PMU elaborat conjuntament amb St Boi, Cornellà i Esplugues, la qual cosa garanteix coherència i homogeneïtat en matèria de mobilitat. Llei mob: desplega instruments de planificació de mobilitat a diferents escales geogràfiques. Recordem Quan parlem de mobilitat ho fem respecte de tots els seus aspectes i modes: vianants, bicicletes, transport públic, vehicle privat, medi ambient, seguretat viària, aparcaments, etc.

4 2. Metodologia i Cronograma: Estat del PMU de Montcada i Reixac
Any 2011 Anys Any 2012 Any 2012 Anys 0. Recopilació d’estudis previs I. Recollida d’informació vinculada al PMU. Execució dels treballs de camp II. Anàlisi de l’oferta existent III. Anàlisi de la demanda IV. Caracterització del sistema de mobilitat DIAGNOSI TÈCNICA DOCUMENT D’ABAST DEL DOCUMENT INICIAL ESTRATÈGIC PROCÉS DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA Anys Any 2014 Anys Any 2017 Any 2017 V. Diagnosi de la situació actual i futura VI. Definició d’objectius VII. Propostes d’actuació i programa i indicadors finals VIII. Tràmits i modificacions IX. Aprovació definitiva PMU (Ple Ajuntament) Procés d’elaboració del PMU: Procés llarg, molt pautat. Dues grans etapes: - Prediagnosi, a dalt: recollida d’informació, treball de camp, caracterització mobilitat en el municipi. Es va dur de l’hivern del 2011 a l’hivern del 2012. - Diagnosi i propostes participades, a baix. Les propostes es van acordar de manera participada i ara, el pla queda pendant de ser aprovat en ple municipal. Després, hi haurà la fase de tràmits i modificacions, és a dir exposició pública, es podran fer al·legacions, informes mediambientals abans de l’aprovació definitiva. ISA: PMU sotmès a procés avaluació ambiental. Memòria ambiental es fa al final de tot. Complementa l’ISA i es fa a partir de les al·legacions mediambientals. DIAGNOSI i PROPOSTES PARTICIPADES PLA DE MOBILITAT URBANA DE MONTCADA I REIXAC ESTUDI AMBIENTAL ESTRATÈGIC DEL PMU

5 3. Diagnosi del Pla: anàlisi dels diferents modes
Vianants: Amplada útil de les voreres insuficient Inexistència de guals de vianants Bicicletes: Tipologia i dimensió de les vies ciclistes Falta de senyalització i homogeneïtat Falta de continuïtat puntuals amb alguns barris/ciutats Transport públic: 4% de les parades amb pantalles dinàmiques informatives La informació del transport és millorable Punts o trams amb conflicte: pèrdues de temps, accessibilitat, passos elevats, a nivell, etc. Parades amb accessibilitat incorrecta: arbres i mobiliari urbà, carril bici davant de la parada, etc. Vehicle privat i aparcament: Augment de l’accidentalitat de vehicles de dues rodes Elevades emissions de contaminants Dèficit de places d’aparcament nocturn en determinats barris Mercaderies: Mal ús de les places reservades per a la C/D Vehicles de mercaderies estacionats en zones no permeses Deficiències a la xarxa Falta de permeabilitat

6 4. Objectius del Pla Marcs de referència: objectius estructurants
Llei 9/2003, de la Mobilitat Directrius Nacionals de Mobilitat Pla Director de Mobilitat de la Regió Metropolitana de Barcelona Objectius del Pla de Mobilitat Urbana de Montcada i Reixac: Pacte per la mobilitat de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat amb els objectius que determinaran el model de mobilitat en quant a sostenibilitat, accessibilitat, seguretat, eficiència, garantia de la qualitat de vida, garantia del dinamisme econòmic i integració de tots els col·lectius i administracions. Afavorir les condicions per a la mobilitat dels vianants Augmentar la participació de la bicicleta Promoure la utilització del transport públic davant del transport privat Fomentar un ús racional del cotxe i compatibilitzar l’oferta amb la demanda d’aparcament Garantir una distribució de mercaderies àgil i ordenada Fomentar la intermodalitat Millorar la seguretat viària, reduint l’accidentalitat Controlar i disminuir els nivells de contaminació atmosfèrica i acústica provocats pel trànsit Aprofitar els avenços tecnològics existents per millorar el sistema de mobilitat i el trànsit Preveure en les futures actuacions la configuració de l’espai públic segons el model de mobilitat Sensibilitzar la ciutadania i conscienciar-la dels valors inclosos al Pacte

7 5. Propostes VIANANTS

8 Participació ciutadana 2015
5. Propostes VIANANTS Propostes tècniques Participació ciutadana 2015 PAM Jerarquització de la xarxa de vianants Eixamplament de voreres i millora dels guals Millora de l’itinerari entre el nucli urbà i Can Cuiàs Camins escolars Aspectes a millorar a la xarxa principal de vianants Implantació de semàfors amb comptadors de temps i regulació del temps de verd dels vianants Obrir nous ponts sobre el riu (planejament de l’any 1972) Clarificar la prioritat de cada mode de transport Soterrament R2 Fer un pas soterrat a la ctra. de Ripollet accessible a PMR Millorar el paviment dels passos a nivell de l’R2 i centre per a Gent Gran Salvador Allende Millora de punts de perill per al vianant Millorar l’accés dels veïns a Can Cuiàs Millorar l’accessibilitat al Casal de Gent Gran de La Mina Ubicar un nou pas de vianants al nou centre lúdic del c. Àngel Guimerà Aplicació de la normativa per al manteniment del carrer Millora de l’accessibilitat a l’estació de Montcada Campanyes i formació sobre civisme i respecte a l’espai públic Urbanitzar i integrar al municipi l’N-150 com via urbana Millorar els accessos i la protecció de la Serralada de Marina. Projecte ‘Les Portes del Parc’. Millorar les connexions de Can Cuiàs i Ciutat Meridiana Arranjar el pont de la Roca per vianants i bicicletes Modificar el PGM de la muntanyeta per millorar la mobilitat i regenerar el barri Millorar la connectivitat viària i de vianants a banda i banda de l’R3 Actuar a la muntanyeta mitjançant el Pla Integral (Llei de barris) Completar la Ronda Verda pel Rec Comtal fins Vallbona Creació d’un anell lúdic al voltant del Turó, accessibilitat de bicicletes i vianants Revisar itineraris a peu i crear-ne de nous. Senyalitzar els GRs i PRs. 6 propostes de vianants Pel que fa a les dues primeres (que són eixamplament de voreres i la millora de guals de vianants), cal tenir present la llei (ordre VIV/561/2010), que defineix els criteris d’accessibilitat a aplicar com a molt tard l’1 de gener del 2019 als espais públics existents (ja s’aplica als espais públics nous des de 2010). Així, es mirarà d’eixamplar voreres per assolir 1,8m d’amplada útil (exemples carrer Àngel Guimerà i John F. Kennedy a les Planes) Millorar guals de vianants, bàsicament a les Planes que és el barri on s’ha detectat més mancances i defectes. Hem posat exemples, molt incòmode per gent gran, persones amb cotxets... Parlem molt de les Planes perquè són els exemples més rellevants i és el barri més àntic, però hi ha actuacions per tot el municipi.

9 5. Propostes BICICLETES

10 Participació ciutadana 2015
5. Propostes BICICLETES Propostes tècniques Participació ciutadana 2015 PAM Jerarquització de la xarxa de vianants Ampliar i millorar la connectivitat de la xarxa de vies ciclistes tant urbana com interurbana i fer difusió de la xarxa Directrius per al disseny de vies ciclistes i les interseccions Increment i homogeneïtat de la senyalització Aparcaments Pla d’aforaments Campanyes de conducció i biciescola (activitats educatives i circuit vial) Aspectes a tenir en compte al PMMU Accessibilitat en escales Conscienciar als ciutadans de circular i de la circulació en bicicleta Estudi de la pacificació del carrer Sant Jordi Suprimir el carril bici del c. Àngel Guimerà Campanyes i formació sobre civisme i respecte a l’espai públic Millorar els accessos i la protecció de la Serralada de Marina. Projecte ‘Les Portes del Parc’. Arranjar el pont de la Roca per vianants i bicicletes Creació d’un anell lúdic al voltant del Turó, accessibilitat de bicicletes i vianants Crear una xarxa viària i de vianants i ciclable per cosir els barris Augmentar la xarxa ciclable. Crear carrils bici intermunicipals. Aparcaments per a bicicletes a la vora de les estacions de tren. Crear una guia de camins i rutes i fer-ne difusió. Potenciar el Biciregistre. Augmentar el parc de bicicletes cedides per l’AMB. Segregació de la mobilitat a peu i en bicicleta a la banda esquerra del riu Besòs (connexió amb Santa Coloma de Gramenet) Completar la Ronda Verda pel Rec Comtal fins Vallbona 6 propostes de vianants Pel que fa a les dues primeres (que són eixamplament de voreres i la millora de guals de vianants), cal tenir present la llei (ordre VIV/561/2010), que defineix els criteris d’accessibilitat a aplicar com a molt tard l’1 de gener del 2019 als espais públics existents (ja s’aplica als espais públics nous des de 2010). Així, es mirarà d’eixamplar voreres per assolir 1,8m d’amplada útil (exemples carrer Àngel Guimerà i John F. Kennedy a les Planes) Millorar guals de vianants, bàsicament a les Planes que és el barri on s’ha detectat més mancances i defectes. Hem posat exemples, molt incòmode per gent gran, persones amb cotxets... Parlem molt de les Planes perquè són els exemples més rellevants i és el barri més àntic, però hi ha actuacions per tot el municipi.

11 5. Propostes TRANSPORT PÚBLIC

12 Participació ciutadana 2015
5. Propostes TRANSPORT PÚBLIC Propostes tècniques Participació ciutadana 2015 PAM Millora de l’accessibilitat a les estacions de ferrocarril i al seu entorn Directrius per la millora de l’accessibilitat a les parades d’autobús i millora a les parades de la Vallençana Millora de la informació als usuaris Directrius per al disseny de passos de vianants de ressalt i adaptació en vies amb circulació d’autobusos Intercanviadors virtuals en superfície Xarxa ferroviària: Soterrament de la via R2 entre el barri de Vallbona i el polígon Pla d’en Coll Construcció d’una segona via soterrada a l’R3 Passos a nivell dos posicionaments: supressió i/o elevats/soterrats Gestió electrònica passos a nivell Millorar l’accessibilitat andanes i trens Nova línia tramvia UAB Cerdanyola – Montcada innecessària Nova parada d’autobús per al Casal de Gent Gran de La Mina Servei de bus a Vista Rica Millora dels recorreguts de bus per arribar abans a les escoles Coordinació horària línies 155 i 96 Recorregut circular de la línia 155 Ampliar la freqüència de bus els dimecres (dia de mercat) Oferir servei de bus entre Can Sant Joan i Santa Maria Estudiar la funcionalitat del carril bus de l’N-150 Establir protocol d’actuació perquè els busos no es saltin parades Millorar la comoditat i el manteniment dels vehicles Revisar barems de la targeta rosa COMISSIÓ DEL SOTERRAMENT: Col·laborar activament amb la Plataforma Tracte Just- Soterrament Total Establir una estratègia de comunicació sobre la necessitat del soterrament de la línia R2 Pressionar al Govern de l’estat per tal de que s’iniciïn les obres del soterrament de la línia R2 Negociar amb Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) la millora del servei i l’optimització dels itineraris dels autobusos Millora de la seguretat a les parades de bus de la Vallençana 6 propostes de vianants Pel que fa a les dues primeres (que són eixamplament de voreres i la millora de guals de vianants), cal tenir present la llei (ordre VIV/561/2010), que defineix els criteris d’accessibilitat a aplicar com a molt tard l’1 de gener del 2019 als espais públics existents (ja s’aplica als espais públics nous des de 2010). Així, es mirarà d’eixamplar voreres per assolir 1,8m d’amplada útil (exemples carrer Àngel Guimerà i John F. Kennedy a les Planes) Millorar guals de vianants, bàsicament a les Planes que és el barri on s’ha detectat més mancances i defectes. Hem posat exemples, molt incòmode per gent gran, persones amb cotxets... Parlem molt de les Planes perquè són els exemples més rellevants i és el barri més àntic, però hi ha actuacions per tot el municipi.

13 VEHICLE PRIVAT, APARCAMENT I MERCADERIES
5. Propostes VEHICLE PRIVAT, APARCAMENT I MERCADERIES

14 VEHICLE PRIVAT, APARCAMENT I MERCADERIES Participació ciutadana 2015
5. Propostes VEHICLE PRIVAT, APARCAMENT I MERCADERIES Propostes tècniques Participació ciutadana 2015 PAM Vehicle privat Nova jerarquització viària Millora de la seguretat Campanyes de sensibilització i conscienciació a les escoles Millora de la mobilitat al c. Major Millora i renovació de l’asfalt Incorporació del concepte d’eficiència energètica dels vehicles als plecs de prestació de serveis Substitució de la flota municipal per vehicles més eficients Promoció i punts de recàrrega per al vehicle elèctric privat Pla de senyalització d’orientació urb. Aparcament Adaptació de l’aparcament de ferrocarril d’ús exclusiu per a usuaris Impuls de les TIC en la gestió de la mobilitat Elaboració d’un Pla d’aparcaments Mercaderies Control del temps d’estada dels vehicles comercials a les zones de C/D i de l’aparcament il·legal Directrius per a la implantació de les zones de càrrega i descàrrega Obrir nous ponts sobre el riu (planejament de l’any 1972) Construir rotondes a l’N-150 i pacificació del trànsit Nou accés al carrer Lloret per accedir a l’N-152 Asfaltat del camí veïnal paral·lel a la riera de Sant Cugat Nou pont sobre la riera de Sant Cugat Limitar l’accés de vehicles durant les hores d’entrada i sortida de les escoles Establir mesures de reducció de la velocitat a l’av. Europa No permetre que els vehicles estacionin a la vorera, especialment a Can Sant Joan Crear accessos al polígon Can Cuiàs amb sortida cap a la N-150 i el Coll de Montcada. Estudiar la mobilitat del barri, esponjar i desviar el trànsit rodat. (Terra Nostra) Urbanitzar i integrar al municipi la N-150 com via urbana Instal·lar punts de càrrega al municipi per a cotxes i bicicletes elèctriques Desenvolupar un pla d’aparcaments i de mobilitat interurbà que afavoreixi l’accessibilitat als eixos comercials de Montcada i Reixac, i la millora de la gestió de la mobilitat a tot el municipi Modificar el PGM de la muntanyeta per millorar la mobilitat i regenerar el barri 6 propostes de vianants Pel que fa a les dues primeres (que són eixamplament de voreres i la millora de guals de vianants), cal tenir present la llei (ordre VIV/561/2010), que defineix els criteris d’accessibilitat a aplicar com a molt tard l’1 de gener del 2019 als espais públics existents (ja s’aplica als espais públics nous des de 2010). Així, es mirarà d’eixamplar voreres per assolir 1,8m d’amplada útil (exemples carrer Àngel Guimerà i John F. Kennedy a les Planes) Millorar guals de vianants, bàsicament a les Planes que és el barri on s’ha detectat més mancances i defectes. Hem posat exemples, molt incòmode per gent gran, persones amb cotxets... Parlem molt de les Planes perquè són els exemples més rellevants i és el barri més àntic, però hi ha actuacions per tot el municipi.


Descargar ppt "Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Montcada i Reixac"

Presentaciones similares


Anuncios Google