Celebraciones Invernales UEQ: How are the winter holidays celebrated in Spanish speaking countries? Standards: MLI.CU1B Identify commonly held cultural.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Advertisements

saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
La pregunta: ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en África? ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en Europa? ¿Cuál país del mundo hispanohablante.
Hispanic/Spanish Holiday Research Project Due: lunes, el primero de noviembre.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Hispanic/Spanish Holiday Research Project. Guidelines  You may work with ONE other person  Project holidays/celebrations are given away on a first come.
Adjective Agreement Well, the same is true of adjectives. You can’t use the exact same word to describe “mujer” that you use to describe “hombre.” Remember.
Un restaurante hispano SPN 2 Honors. Nuestro Restaurante PROJECT OUTCOME In groups of 2 or 3, students will produce an authentic fictional restaurant.
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
MORE CONVERSATION TOOLS
Para hacer ahora Identifiquen:
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
PRESENTATION ABOUT IDEAL HOLIDAYS WRITTEN ASSESSMENT: REAL or INVENTED holidays. You must describe your holidays in detail. See page 51 in Mira 2 book,
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Halloween y El Día de los Muertos
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Historía  Aztec Influences—Has been celebrated for over 3,500 years  Spanish Conquistadors tried to rid Mexico of the celebration, unsuccessfully 
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
SP4H Linares EHS DÍA DE LOS MUERTOS O ¿ALGO PARECIDO?
Escriben los números (numbers) en español: Hint (use p. 79 & p. 12 en su libro de texto)
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
Things to do before we start.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Celebraciones Link the description and celebration’s names with the videos.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
LISTENING COMPREHENSION TEST
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
Chapter 4.2 Vocabulary Take 4. Weekly Goal: Talk about some school activities.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ESCRIBAMOS! LET’S WRITE!. LET’S FIGURE SOMETHING OUT FIRST… CAN YOU NAME ALL 21 SPANISH SPEAKING COUNTRIES? CAN YOU IDENTIFY WHERE THEY ARE ON A MAP?
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
The day of the dead El día de los muertos El primero de noviembre El día de los inocentes El dos de noviembre El día de los muertos ¿Cuándo se celebra?
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
¡Feliz día de los Muertos!
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Spanish I Week 23. Para Empezar 8 de febrero What are you most nervous about for the test tomorrow (yes, I’ve decided to push it back to tomorrow!)
Hispanic/Spanish Holiday Invitation Project. Guidelines  You may work alone or with ONE other person  Choose a Holiday/Festival from the list on the.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Transcripción de la presentación:

Celebraciones Invernales UEQ: How are the winter holidays celebrated in Spanish speaking countries? Standards: MLI.CU1B Identify commonly held cultural viewpoints. MLI.CU1C Describe cultural customs and traditions. MLI.CCC2A Compare cultural patterns of behavior and interaction. MLI.CCC2B Demonstrate awareness of students’ own cultures.

Learning Targets: 1. I can describe a winter holiday celebrated in a Spanish-speaking country. 2. I can make comparisons between celebrations in my culture and celebrations in Spanish-speaking countries. 3. I can ask and answer questions about holiday information that I present to the class.

¿Qué necesito hacer? 1.Find out and write down a way to contact your group members in case you need to. Nombre

¿Qué necesito hacer? 2.Select and sign up for a specific winter celebration. NombresCelebración 1.Las Posadas 2.La Noche de Rábanos 3.La Guadalupana 4.El Día de Los Reyes Magos 5.La Nochebuena 6.El Día de Los Inocentes 7.Día de la Candelaria 8.La layenda de la flor de Nochebuena 9.El Año Viejo 10. Las Octavitas 11.Las Pastorelas

¿Qué necesito hacer? 3.Research: Include documentation of sources for all information and photos. Investigate your celebration and prepare a brief presentation of the festival for the class. Keep in Mind: It is not the length of the presentation but the quality that is important. How can you engage the class to learn and experience the holiday?

¿Qué necesito hacer? Research: Include documentation of sources for all information and photos. History (How/where did this celebration develop?) Where does this holiday celebration take place? Pictures and/or Videos of the celebration Songs-lyrics and music specific to your celebration Traditional Foods/Recipes commonly associated with this celebration Decorations and Clothing/costumes Interesting Traditions/activities done during this tradition A comparison/contrast of how this celebration is similar and different to that of one of our celebrations.

Las Preguntas en Español *In your presentation, answer the following questions with a one sentence answer in Spanish based on your research. 1- ¿Cuándo y Dónde empezó la celebración? 2- ¿Dónde en el mundo hispano se celebra esta celebración? 3. ¿Cuándo se celebra? 4. ¿Cuáles son las decoraciones tradicionales? 5- ¿Cuáles son algunas canciones importantes de esta celebración? 6- ¿Qué comen las personas durante esta celebración? ¿Cuáles son algunas comidas típicas? 7 ¿Qué ropa tradicional llevan las personas durante este tiempo?

Ejemplo: 1-La Celebración “El día de Los Muertos” empezó hace más de tres mil años. (more than 3000 years ago). Empezó en México con los aztecas. 2- Algunas canciones importantes de esta celebración son “La llorona” y “Viva Calaca” detail&mid=6ED AE6FCEFB8F6ED AE6FCEFB8F detail&mid=6ED AE6FCEFB8F6ED AE6FCEFB8F 3- Las decoraciones tradicionales son papel picado, calaveras, calacas, flores, velas, y mucho más. 4- Las personas típicamente comen pan de muerto y calaveras de azúcar. También las personas preparan las comidas favoritas de los muertos que honran. 5- Ellos celebran en los cementarios. Ellos hacen ofrendas para sus queridos parientes muertos.

Ejemplo: 6- Se celebran en México, en algunas partes de los estados unidos y en otros países hispanos. 7- Normalmente, las personas se pintan las caras con maquillaje de unas calaveras bonitas. Las mujeres llevan vestidos elegantes y sombreros grandes como “La Catrina.”

Timing and Presentations: You will present live and you can use: ● ● ● ● ● ppt./sway ● etc. ● (Don’t forget a Source page! You did not invent this holiday!) 30 Project Work time 1 2 Project Work time 3 Project Work time 4 Project Work time 7 Project Work Time 8 Fiesta Presentations 9 Fiesta Presentations 10 Fiesta Presentations 11 Mid-Term Review 14 Mid-Term Review 15 7 th Period Exam 6 th period Exam 16 1 st period Exam 3 rd Period Exam 17 2 nd Period Exam 5 th Period Exam 18 4 th Period Exam

Rubric Make sure that each person in your group has an equitable part of the presentation. I am only interested in your Spanish level and not a translator. You can still make a great grade with mistakes. You will receive a 0 if you use a translator. Remember this is a mid-term grade. PRESENTATIONAL SPEAKING FOR LEVEL 2 NOVICE MID I can present information about myself and some other very familiar topics using a variety of words, phrases, and memorized expressions. NOVICE HIGH I can present basic information on familiar topics using language I have practiced using phrases and simple sentences. INTERMEDIATE LOW I can present information on most familiar topics using a series of simple sentences. Presentational-Speaking-Rubric_unit_august_2015.pdf

La Rúbrica: Parte 1: Comprehensibility- Response to questions in Spanish.

La Rúbrica: Parte 2: Content/ Task Completion- English Portion.

La Rúbrica: Parte 3: Discourse

La Rúbrica: Parte 4: Cultural Competence and comparison.

La Rúbrica Completa:

Mil Gracias!