Antes de empezar – escribe sí o no en tu cuaderno 1) ¿Haces ejercicio? 2) ¿Practicas deportes? 3) ¿Comes verduras? 4) ¿Comes frutas? 5) ¿Caminas o corres?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cómo eres? What are you like?.
Advertisements

¿Sabes tú? Rafa has to tell his father why the cell phone bill was so high. Complete his explanations by using the correct form of the verb ser. ¡Ay,
Using “de” and possessive adjectives to show ownership
Answer the hidden question in a complete sentence.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
~The Future Tense~ El tiempo futuro.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Tarjetas postales 4a projecto.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
YoNosotros/as Tú (you)Vosotros/as (Spain) (you plural) Usted (Ud.) (you formal)Ustedes (Uds.) (you plural) El/Ella (he/she)Ellos/Ellas (they)
Irregular Preterite IR and SER Both verbs conjugate the same in preterite tense… so how can you tell them apart?
Warm-up – Escribir Make the word in parentheses match in number and gender. 1.Los edificios _________ (alto). 2.Las mujeres _________ (joven). 3.La chaqueta.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
Quasimodo: (son las doce)
Without looking at your notes Write the endings to ER/IR verbs conjugated in the past Write the endings to AR verbs conjugated in the past Conjugate the.
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
Unidad 1 Español 1, Subject Pronouns & “Ser” = “to be” SINGULARPLURAL I – YO - SOY We – NOSOTROS - SOMOS You – TÚ - ERES “Y’all” – VOSOTROS - SOIS.
Antes de empezar – escribe todo en tu cuaderno
Antes de empezar – ¿cuál forma de TENER falta?
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
El tiempo futuro. The FUTURE TENSE is used to talk about things that: - will happen or - somebody will do. I will clean my room this weekend. The Blazers.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Possessive Adjectives Adjectives DESCRIBE nouns, correct? Well, they can also show possession.
Antes de empezar escribe la información en tu cuaderno sésabemos sabes-- sabesaben juegojugamos juegas -- juegajuegan saber – to knowjugar – to play Sé.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
602Pd. 5rm. 209 COPY the following into your notebook. Make sure that all work is completed. This will be checked on WEDNESDAY along with Proposito # 31.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Antes de empezar There are no accents.
La hora de comer Lunchtime!. ¿Qué comes durante la hora de comer? Durante la hora de comer…. At lunchtime..
 What are some questions you could ask someone in Spanish about pastimes using the vocab and grammar we’ve learned so far this year?  Write down as many.
Antes de empezar VENIR – to say that someone is coming to a place or event vengo venimos vienes viene vienen Therefore, it must be followed by a.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
The verb estar To Be. Estar ☆ estar is used to express: 1)location 2)feelings/emotions.
The following slides introduce the new verb IR.
Antes de empezar escribe estas palabras
Ser. Ser- to be soyeresessomossoisson Ser is considered an irregular verb. -conjugation does not follow pattern. - there are no accents on the forms.
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Ser “to be”. Las formas de ser SoyEresEsSomosSon.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Gustar + nouns We use the verb “gustar” to talk about what a person likes and does not like to do. Use gustar + infinitivegustar I like to play sports.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Antes de empezar contesta las preguntas ¿A qué hora es el desayuno? ¿A qué hora es el almuerzo? ¿A qué hora es la cena? A las ____ de la mañana/noche/tarde.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
Antes de empezar: en tu cuaderno, what should these people do (Deber)? nosotros.
Español 1A Unidad 4 Ir Ir + a +infinitive. Repaso Infinitives are unconjugated verbs – Hablar = to talk – Comer= to eat – Escribir = to write Remember.
Cuento: ¿Adónde voy? Y ¿Qué hago? Capítulo 4A: Práctica de vocabulario (escuchar, mover, escribir)
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
B E L L W O R K 27 – 31 de enero 1, 2, y 5 horas.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Antes de empezar – escribe la información en tu cuaderno
Transcripción de la presentación:

Antes de empezar – escribe sí o no en tu cuaderno 1) ¿Haces ejercicio? 2) ¿Practicas deportes? 3) ¿Comes verduras? 4) ¿Comes frutas? 5) ¿Caminas o corres? 6) ¿Comes un buen desayuno? 7) ¿Comes comida que es buena para la salud? 8) ¿Bebes cinco vasos (cups) de agua en un día? 9) ¿Pasas tiempo con amigos? 10) ¿Ves tres horas o menos de televisión?

Capítulo 3A y 3B El gol de la semana – Ustedes podrán hablar sobre la salud

Prueba  viernes, noviembre 21, 2014  Todas las palabras que NO SON bebidas y comida.  With a highlighter identify all the words we will focus on.

Tarea – copy the entire paragraph while using the correct form of SER; underline or highlight the words you use. ¡Ay Papá, tú ___ muy estricto! ¡Yo ___ un chico muy sociable¡ Hablo con mis amigas porque todas ____ muy simpáticas. Hablo con Lidia porque nosotros ____ (muy deportistas. Mis conversaciones con ella siempre ____ muy interasantes. Fátima ____ muy estudiosa. Hablamos mucho porque ella y yo ____ inteligentes y hablamos de las clases. Y hablo con Lorena porque ____ muy graciosa y nosotras ____ muy buenas amigas.

Antes de empezar – escribe sí o no en tu cuaderno 1) ¿Haces ejercicio? 2) ¿Practicas deportes? 3) ¿Comes verduras? 4) ¿Comes frutas? 5) ¿Caminas o corres? 6) ¿Comes un buen desayuno? 7) ¿Comes comida que es buena para la salud? 8) ¿Bebes cinco vasos (cups) de agua en un día? 9) ¿Pasas tiempo con amigos? 10) ¿Ves tres horas o menos de televisión? Count how many times you wrote SÍ.

Creo que ____ (I think ___) Creo que Shakira es bonita.  Creer – to think  Conjugate creer creo crees cree creemos --- creen I will show you pictures and you tell me what you THINK of them using: artístico/a, deportista, atrevido/a, gracioso/a, serio/a, talentoso/a, divertido/a, trabajador/a. Pablo Picasso Michael Jordan Sean White George Lopez Oprah Winfry

Let’s do the same with food – remember to use es/son, a feminine/masculine adj., & add an S to the adjective if it’s plural.

Página 158, actividad 16  Escribe los números 1 – 5 en tu cuaderno  Write the comments you hear next to your number Página 159, actividad 18  With a partner, take turns asking and answering the questions.  We will go over this when you are finished.

Antes de salir  Describe these foods  Use es/son  Use adjectives that are feminine/masculine; current or previous vocab can be used to describe these items.