E2 Calentamiento 19/1/16 Describe tus clases: (4) Ejemplo: Me gusta la clase de arte. La profesora es muy simpática. 1.____________________________ 2.____________________________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Introducción: 5/6 de septiembre
Jeopardy U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Palabras Interrogativas/Interrogative Words
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
Para Empezar.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Para hacer ahora 1) What is an infinitive?
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
HACER AHORA – Complete in notebook
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
ESPAñOL IB Segunda semana de las segundas martes, quince de octubre 1. Calentamientos 2. Vocabulario para la unidad de la salud 3. En grupos hacer una.
Weather Expressions Chapter 3- Spanish 1. Expressions Many expressions for the weather begin with the word hace, a form of the verb hacer. – ¿Qué tiempo.
Tener Capítulo: 4.
Capítulo 2: Los verbos yonosotros/as túvosotros/as él, ella, usted ellos, ellas, ustedes DON’T FORGET WHICH BOX BELONGS TO WHICH PRONOUN! ¡Los pronombres!
Gustar+ infinitive.
2.1 verbs -ar Texto p. 50. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to…  conjugate –ar verbs  form negative.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
1A. INFINITIVES. Apuntes Infinitives  Verbs are words that are used to name  There are different forms of a verb, depending on who is doing the action.
Hazlo Ahora: Hoy es miercoles Write the forms of HABLAR below. Write the pronouns too. 1. Marisa ________6. Nosotros _____ 2. Paco y yo ________ 7. Ella.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
DO NOW: Directions: Copy these Infinitve verbs/ activities in your notes for future reference! 1. Nadar =To swim 2. Tocar la guitarra = To play the guitar.
1st semester exam review. Translate Hello, how are you?
15 Y 16 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) I like to go to dances. 2) Do you like video games? 3) Jaylin likes sports. 4) 7:15 am Vocabulario.
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
 Asking for Information  Question Words  Palabras Interrogativas.
Present Tense –AR verbs Unidad 2, Lección 2. Some (AR) verbs we know!  Escuchar – to listen  Tocar – to play  Alquilar – to rent  Estudiar – to study.
Los Verbos en el Presente
Repaso de escribir Español 1A.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
El Verbo "Gustar" to please to like. The verb GUSTAR is used to express likes. Me gusta... Te gusta... Le gusta I like... You like... (informal) He/she.
Capítulo 3 Repaso.
THIS IS With Host... Your InfinitivosVocabularioInfinitivos (2) Conjugating –ar verbs Conjugating –ar verbs (2) Sentence translations.
Regular –AR verbs.  In Spanish there are three types of regular verbs, those that end in –AR, -ER and –IR  This ending sets up a pattern for how the.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
The following slides introduce the new verb IR.
Español de enero de 2015.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
ALC 27 Jueves el 10 de noviembre Please place your verb flash cards on the desktop.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Los infinitivos.
Midterm review Señora Kauper's Spanish classes. Write out the following birthday dates Juan: April 14 usted: February 22 Ana: mañana José y Carlos: el.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
$100 $300 $500 $200 $100 $500 $300 $500 $100 $500 $200 $400 $100 $400 $200 $500 $100 $400 $200 $300 $200 $400 Greetings & goodbyes Weather expressions.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
!Repasamos la Unidad 1! Click to begin Basic conversation review Ser and descriptions Subj. pronouns/ grammar Conjugating regular.
İExprésate ! Capítulo 3. Vocabulario 1 to rent videos alquilar videos.
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
Me llamo _____________ Clase 802 La fecha es el 19 de septiembre del 2014 Propósito # 7: ¿A qué hora vas a la escuela? Actividad Inicial: A. Escribe la.
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
Vocabulario 2 de Para Empezar. el bolígrafo pen la carpeta folder.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
El clima En la clase El calendario La hora Saludos y despedidas
Transcripción de la presentación:

E2 Calentamiento 19/1/16 Describe tus clases: (4) Ejemplo: Me gusta la clase de arte. La profesora es muy simpática. 1.____________________________ 2.____________________________ 3.____________________________ 4.____________________________

E2 Calentamiento 20/1/16 Unscramble the following sets of letters to spell vocabulary words: 1.Lhomclai 2.Arcepat 3.plizá 4.Slerga 5.Rtaae 6.eyrootpc

E2 Calentamiento 25/1/16 Escribe las reglas de tu clase de Español: Ejemplo: En la clase de español, hay que estudiar 1.____________________________ 2.____________________________ 3.____________________________ 4.____________________________

E2 Calentamiento 26/1/16 Traduce al Español: 1.I have to memorize the vocabulary 2.One must bring a binder and paper to class 3.You should eat your vegetables 4.One should eat vegetables 5.I have to get to school early 6.One should get to school early

E2 Calentamiento 27/1/16 Escribe las oraciones usando “hay que”: 1.Para aprender de memoria el vocabulario….. 2.Para leer mejor en espanol….. 3.Para entender mejor lo que dice la maestra….. 4.Para pedir ayuda…

E2 Calentamiento 28/1/16 ¿ Cual es la diferencia entre “hay que” y “tener que”? Hay que _______________________________ Tener que______________________________ Completa la frase: 1.Yo _______________ (preferir) mas estudiar que escuchar musica. 2.La maestra siempre _______________ el vocabulario.

E2 Calentamiento 29/1/16 Traduce: 1.She never swims 2.Someone wants to speak Spanish 3.Playing soccer is as fun as playing basketball 4.She is more beautiful than her mother

E2 Calentamiento 1/2/16 Escribe las reglas de tu Proyecto: 1.____________________________ 2.____________________________ 3.____________________________ 4.____________________________ 5.____________________________ 6.____________________________

E2 Calentamiento 2/2/16 Traduce al Inglés: 1.¿Puedo ir al baño? 2.¿ Puedes ir conmigo al cine? 3.¿A qué hora empieza la clase? 4.Voy a pedir un sandwich y un refresco.

E2 CALENTAMIENTO SABER AND CONOCER BOTH MEAN ________ YOU USE SABER WHEN DESCRIBING________ YOU USE CONOCER WHEN DESCRIBING_______ ¿SABER O CONOCER? YO ____TU NÚMERO DE TELÉFONO. NO _______ A MARIA. NOSOTROS _______ BARCELONA, ESPANA. ELLOS ______ EL VOCABULARIO.

E2 CALENTAMIENTO TRADUCE: I PREFER TO DANCE. DO YOU PREFER TO PLAY SPORTS? WE UNDERSTAND THE EXAM. DO YOU UNDERSTAND SPANISH?

E1 Calentamiento 19/1/16 Please translate the following sentences in English. You may use your notes 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo se llama usted? 3.Me llamo…. 4.¿Cómo estás? 5.¿Cómo está usted? 6.It is 9:00am, how do you greet your principal? 7.It is 4:00pm, how will you greet your coach? 8.Knowing your colors, what fruit do you think a “naranja” is?

E1 Calentamiento 20/1/16 Write the following times 1.Son las Tres y media de la mañana 2.Es la una en punto 3.Son las dos y cuarenta 4.Son las tres y cinco 5.Es la una y media de la tarde

E1 Calentamiento 25/1/16 Please translate the following sentences in English. You may use your notes Please translate the following weather in Spanish: 1.It’s hot_______________________________________ 2.It’s Sunny ____________________________________ 3.It’s cool______________________________________ 4.It’s good weather______________________________ 5.It’s bad weather _______________________________ 6.It’s snowing___________________________________ 7.It’s raining____________________________________ 8.It’s cold_______________________________________ 9.It’s windy______________________________________

E1 Calentamiento 27/1/16

E1 Calentamiento 28/1/16 Translate: 1.Boligrafo 2.Lapiz 3.Carpeta 4.Cuaderno 5.Hoja de papel 6.mochila

E1 Calentamiento 29/1/16 Para la clase de espanol, necesito (I need): 1.____________ 2.____________ 3.____________ 4.____________ 5.____________

E1 CALENTAMIENTO TRADUCE: ME GUSTA CANTAR. ¿TE GUSTA IR A LA PLAYA? NOS GUSTA ESTUDIAR. LES GUSTA IR AL PARQUE. A ANA NO LE GUSTA DIBUJAR.

E1 - CALENTAMIENTO GUSTAR MEANS ____ ____ _______ _____ ME, TE, LE, NOS, LES ARE ________ _________ ME GUSTA BAILAR LITERALLY TRANSLATES TO _________ THE VERBS ENDING IN AR, ER, IR ARE CALLED ________