Vocabulario 4 Cajas de cartón- Capítulo 4. Instructions 1.Look through your vocabulary words. 2.Study the cards. 3.Use your graphic organizer to help.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
Advertisements

___________________ Mi casa es bonita
Qué vs. Cuál The whole truth… Qué + ser = Definición Cuál + ser = Selección Qué + ser = Definición Cuál + ser = Selección Has to agree in number with.
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Objectos del Salón Classroom Objects.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of top verbs – word search. Dr. Frankenpiedra Top 25 + irregular verb.
WRITE DOWN THE FREQUENCY WORDS. LEER- Read the text and answer true or false VERDAD (V) OR FALSO (X)
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Quasimodo: (son las doce)
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
The Conditional Tense El Conditional. Using the Conditional Tense The Conditional tense is used in Spanish as it is in English. It is used to express.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Mi dormitorio My bedroom
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
Please sign up for your presentation.. ALC 47 ¿Cuáles son las nueve bebidas?
Por favor sientate por una persona nueva. Abre canvas y lee los anuncios. Se encuentra el trabajo de hoy en Canvas. Curso> asignaciones> stem changers.
Do Now: Translate the following sentences to Spanish. Use the preterite! 1. The teachers taught. (enseñar) 2. We danced. 3. He worked in the school. 4.
Capítulo 2 ¡A conocernos! Vocabulario 1 Apuntes (notes)
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Daily Routine Assessment-Monday!
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce study skills Agenda: 1.BR, discussion 2.Define.
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Learning Targets I can define a reflexive verb I can identify reflexive pronouns I know placement of reflexive pronouns I can conjugate a reflexive verb.
Please do the following. Do pre-computer prep. Read your s; respond to s sent that require a response them put all s into your Spanish folder.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Hoy es martes el veintisiete de octubre SWBAT: Apply house and home vocabulary to describe different houses to partners HAGAN AHORA: CONTESTEN LAS PREGUNTAS.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Bellwork  Conjuguen estos verbos. (Conjugate…use all 6 forms and give meaning.  1. ayudar  2. leer  3. abrir.
Capitulo 13 Vocabulario y Repaso. Outcomes/ metas  Use vocabulary and structures related to train travel.  Explain further activities in the past.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
Capítulo 3: ¿Qué clases vas a tomar?
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Qué vs. Cuál.
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Antes de empezar Answer the questions using the pictures.
TAREA Estudian: Study vocabulary list.
Saquen la hoja de práctica
Transcripción de la presentación:

Vocabulario 4 Cajas de cartón- Capítulo 4

Instructions 1.Look through your vocabulary words. 2.Study the cards. 3.Use your graphic organizer to help you record the definitions to study at home (Must be attached in notebook after being graded). 4.Look up definition (Not the translation) on 5. and type the answer. You must also write it on your graphic organizer. 6.Use google classroom to send me a copy of your finished assignment.

around the hour of 1. A eso de

Sinónimos: Antónimos: Definición:

Fall to your knees 2. Caerse de rodillas

Sinónimos: Antónimos: Definición:

mud 3. El lodo

Sinónimos: Antónimos: Definición:

Dizzy 4.Mareado

Sinónimos: Antónimos: Definición:

Take notes- make note of 5. Apuntar: tomar nota de

Sinónimos: Antónimos: Definición:

Whisper 6. Susurrar

Sinónimos: Antónimos: Definición:

Hideout 7. El escondite

Sinónimos: Antónimos: Definición:

scent-smell 8. Oliente-oler

Sinónimos: Antónimos: Definición:

buzz 9. El zumbido

Sinónimos: Antónimos: Definición:

To become pale 10. Palideció

Sinónimos: Antónimos: Definición: