Si no estabas en clase hoy… Put your homework (from Tuesday – due Wednesday) in the bin when you return. When you get your homework back, please check.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Si no estabas en clase hoy… With the cuento you received yesterday, please double check your answers with those posted on slides 5 and 6. Translate the.
Advertisements

ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Objetivos  I can demonstrate my knowledge of the Direct Object Pronouns  I can shorten sentences using Indirect Object Pronouns  I can respond to questions.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Si no estabas en clase hoy…
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
Si no estabas en clase hoy.. We finished the packet and turned it in. Make sure you have the packet completed to correctness and turn it in when you return.
Si no estabas en clase hoy… Hoy en clase, students received some new structures that were added to the Diccionario. Please see the following slides, and.
Si no estabas en clase hoy… Please review el vocabulario de los Capítulos 5 y 6. We reviewed Mini-Cuento 3 from Capítulo 5 packet. Students added some.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = La semana = El fin de semana = El mes = La estación = El año = today tomorrow day week The weekend.
Un repaso de Etapa prelimiar ¡Podemos hablar!. ¿Qué día es hoy? Hoy es ____________. lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Si no estabas en clase hoy… We reviewed and acted out a story. Students had to translate the story that we acted out for homework. We acted the story out.
Si no estabas en clase… Hoy en clase, we reviewed the terms from our most recent diccionario. Tomorrow there is a test. Tomorrow you will need to turn.
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
MI HORARIO TÍPICO Srta. B.. WRITE IN FULL SENTENCES  An example of a class  En la segunda hora tengo la clase de inglés a las ocho y media. Señora Bethea.
ESPAÑOL DE SEPTIEMBRE. LA CAMPANA -HOY ES JUEVES EL 11 DE SEPTIEMBRE DE Escucha la Profa, escribe las palabras que deletrea. Listen to Profa,
Si no estabas en clase hoy… Check the bin. Today we talked about “cinco de mayo” you will need to get the hand outs that we discussed in class. Make sure.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
ESPAÑOL I DOCTORA TARTAGLIONE Unidad Preliminar ¿ Cómo te llamas? How do you respond? Me llamo _______.
LA TAREA ESTUDIEN – vocabulario de la página 120.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Si no estabas en clase hoy… Haz el principio y la participación. Please turn them into the bin when you return. We went over the story “El niño que jugaba.
Si no estabas en clase hoy… Today we talked about yesterday’s story that was homework. Please make sure you get this to me, so I can give you credit. We.
Si no estabas en clase hoy… Today we went over Friday’s classwork. Students started an activity for tomorrow (please see folder when you return). Tomorrow.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
1 2 El imperfecto del subjuntivo 3 El condicional.
Si no estabas en clase hoy… Today we reviewed the new terms we learned on Thursday and Friday. Then we went over the story from Friday. Please take the.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/15.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = La semana = El fin de semana = El mes = La estación = El año = today tomorrow day week The weekend.
Days, months, seasons, and more!. In Spanish-speaking countries, the week begins on Monday. Notice that the days of the week are not capitalized. The.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Si no estabas en clase hoy… Make sure you turn in your free-write story upon your return. Add the new structures to your Diccionario. We acted out a story,
ESPAÑOL 1 LESSON 3 31 DE AGOSTO DE LA CAMPANA Hoy es lunes el 31 de agosto de Dibuja (draw): 1. Lady Gaga estaba en México. 2. Arnold era.
Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = La semana = El fin de semana = El mes = La estación = El año = today tomorrow day week The weekend.
Bellwork Arrange the following time statements in order from morning until night. Son las cuatro menos quince de la tarde. Son las once menos diez de la.
Si no estabas en clase hoy… Please see me sometime to practice the listening portion of the exam. Check the folder when you return. Make sure you understand.
REPASEMOS LA TAREA REPASEN – los números de 1 a 60 telling time (apuntes de clase) HAGAN – página 26 ejercicio 1 Put the times in order from the earliest.
Si no estabas en clase hoy… Please review “El Diccionario” de Capítulos 5 y 6. Last night’s homework was to write 4 questions. Today in class we went over.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
-AR Verbos hablar enseñar dibujar terminar necesitar cantar bailar
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
DISCUSSING PROBLEMS AND GIVING ADVICE 6.3. DEBER to owe (should, ought to) I should You should He should We should They should debo debes debe debemos.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Time Expression with Hacer
Días de la semana DAYS OF THE WEEK.
La hora- Repaso ¿Qué hora es? What time is it? 8:15 1:05 11:30 6:50
The Days of the Week (Los días de la semana).
The days of the week (Los días de la semana).
The Days of the Week (Los días de la semana).
Quasimodo: Check your homework!
Transcripción de la presentación:

Si no estabas en clase hoy… Put your homework (from Tuesday – due Wednesday) in the bin when you return. When you get your homework back, please check your answers, which are on this powerpoint. Add the new structures from this powerpoint on to your diccionario. I told a story to the class and they received a hard copy of it. Please check the bin when you return. Haz la participación y el principio.

El Principio - Traduzcan 1. Había un gato en la cocina. There was a cat in the kitchen. 2.Ella me dijo que nosotros no tenemos tarea. She told me (said to me) that we do not have homework. 3. La profesora nos dio la tarea. The teacher gave us homework. Saquen la tarea, por favor.

¿Cuál es la fecha hoy? Hoy es miércoles, el ocho de mayo de dos mil trece. Ya es miáucoles. Ya no es martes ni lunes.

El horario - ¿Qué vamos a hacer hoy? Primero, ustedes hacen El Principio. Segundo, nosotoros hablamos del principio, la fecha, el tiempo, y el horario. Tercero, nosotros hablamos de la tarea. Cuarto, ustedes añaden las estructuras nuevas al Diccionario. Quinto, nosotros actuamos un cuento. Es posible que, nosotros escuchamos la canción. El objetivo: Comparar el tiempo del pasado con el tiempo del presente.

El dueño del restaurante El pasado 1.había: there was 2.era: shU was 3.dijo: shU said 4.vino: shU came 5.entró: shU entered 6.estaba: shU was 7.respondió: shU responded 8.dio: shU gave El presente 1.hay: there is 2.es: shU is 3.dice: shU says 4.viene: shU comes 5.entra: shU enters 6.está: shU is 7.responde: shU responds 8.da: shU gives

Las estructuras nuevas Añadan las siguientes estructuras al diccionario, por favor. 1.tanto ruido 2.hace (cinco días) que… -Hace mucho tiempo que nos vemos. 3.prende la luz 1.so much/too much noise 2.five days ago/five days since… -It’s been a long time since we have seen each other. 3.shU turns on the light