Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. You’ll staple this to your worksheet tomorrow.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Are you for or against living in Spain? 1.Take a separate sheet of paper and put your name on it 2.Make a pro and con list (A T chart with Pro and Con.
Hoy es lunes el tres de marzo. El plan! 1.Hablar 2.Escuchar 3.Hablar 4.Leer Hace buen tiempo.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Tarjetas postales 4a projecto.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Repaso: Unidad 3. Vámonos Check seating chart for your seat! Conjugate SER and TENER in all 5 forms each Get out a separate sheet of paper that will act.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
T IENEN 5 M INUTOS Objective: I can write that I want, can, have to or feel like doing something Vocab/Ideas: Querer Poder Tenerque Tenerganas de Vámonos:
Capítulo 2 En mi colegio pg Los objetivos pg Identify people and classroom objects 0 Ask for and give names 0 Ask or tell where someone.
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
The verb Tener English Grammar Connection: Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action. For example, the English verb.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 frases completas en español) What do you not like to do? (3 complete sentences in Spanish)
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Vámonos Conjuga los verbos reflexivos. Escribe las frases. 1) Yo __ ______ Juan. (llamarse) 2) Tú __ ______ en público. (callarse) 3) Nina y José __ ______.
Vámonos Pick up a new passport. Then, translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión.
Chapter 1 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know verbs, adjectives, B. Know verbs and activities. Part II Reading (30 points) Adjectives,
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Vámonos – write the sentences 1)Leticia ____________ música. (oír) 2)Andrea y yo ____________ para nuestra madre. (traducir) 3)Yo ____________ a la escuela.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Vámonos Traduce el párrafo a español con tu información personal: When I was a boy/girl, I used to like _________ and ________. I always ________. My mom/dad.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Vámonos Write the paragraph in English & Spanish:
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Vámonos Traduce el párrafo a inglés:
Vámonos Take out a sheet of paper. Label it Unit 5 Review and make sure you have all of the space front & back. You’ll use it today & tomorrow.
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Vámonos Escribe el párrafo en español con tu información personal:
Vámonos Yo _______ cepillo el pelo. a) nos Julio _______ ducha. b) te
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. When you’ve done that, I’ll stamp your.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. You’ll staple this to your worksheet tomorrow for a grade.

5.15 Repaso el 8 de febrero

Anuncios Miércoles, el 10 de febrero: Examen Lunes, el 29 de febrero: Duolingo (200 XP) due

Proyecto: Mi árbol familiar Si alguien falta...

Práctica #1 1) ¿Adónde iba Julia todos los años para su reunión familiar? 2) ¿Con quién iba Julia a las reuniones? 3) ¿Cómo era la abuela Silvia? 4) ¿Cuál era el trabajo de bisabuelo Oscar? 5) ¿Qué siempre hacía bisabuelo Oscar en la reunión? 6) ¿Cómo se llamaban los primos de Julia? 7) ¿Qué siempre hacían los gemelos en las reuniones? 8) ¿A Julia le gustaban las reuniones familiares?

Práctica #2 Imagine you’re doing a presentation for your history class about the daily life of an ancient civilization. Write at least 12 sentences about what people in this civilization used to do on a regular basis using only the imperfect. Discuss where they lived, what they ate, activities they did, what they liked, etc. Brainstorm with your table if necessary! Hints: you can talk about a real group of people or make one up. Either way, talk about “ellos”. Use frequency words/expressions (never, always, sometimes, once in a while, etc.).