C O N C L U S I O N Of the Mexico-OECD December 2008 Conference C O N C L U S I Ó N de la Conferencia Mexico- OECD en Diciembre 2008 oncluCConcluso.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

Learning Achievement in Creativity and Design Subjects according to Professional Profiles (2006) European Transfer Credit System (ECTS) Methodology in.
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
Las Palabras Interrogativas
SECRETARÍA DE ESTADO DE CAMBIO CLIMÁTICO DIRECCION GENERAL DE CALIDAD Y EVALUACION AMBIENTAL PRESENTATION BY SPAIN TO THE EXECUTIVE BODY FOR THE CLRTAP:
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco 1 WP 1.5 Description of work (month.
Action Plan Template Intel ISEF 2009 Educator Academy May 2009
El verbo IR To go. El verbo IR The verb IR means to go. The verb IR means to go. The verb IR is irregular in the present tense. The verb IR is irregular.
Grupos de Trabajo 6 - Informe Working Group 6 – Report Transparency.
Grupos de Trabajo # 7 - Informe Working Group # 7 – Report General Business and Operational Risks.
Empresa y Sociedad Tema 1. Teoría de la Empresa y de la Sociedad Dr. Antonio Lloret 17 de Enero de 2011.
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
UFLA Conference 11 November Strategies and Ideas for Recruiting World Language Students.
People who bully have power over those they bully. Spreading rumors is a form of bullying. Only boys bully. People who bully are insecure and have low.
Subject Pronouns and Ser
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
Description Digital school is an educational movement that use technology to learn and transform the educational practice to promote the students integral.
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
Salud internacional o salud global? Actos III y IV Algunas reflexiones para el debate Programa de Lideres en Salud Internacional Charles Godue 20 de mayo.
Iberoamerican National Institutes Network of Engineering and Hydraulic Research Roundtable Manuel Echeverria CEDEX Spain Millenium Development Goals on.
Informal Speaking AP TestSimulated Conversation. Description The first part in the speaking section will include a task that measures speaking skills.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Programa Círculos de Estudio. Agenda Welcome and Introductions Why Study Circles? What is the Study Circle Program? Video Sample Study Circle Sign Up.
Programa Círculos de Estudio. Why Study Circles? Poor communication between parents and staff from different backgrounds Poca comunicación entre los padres.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
PRESENTACIÓN REUNIÓN PREPARATORIA IX REUNIÓN DE MINISTROS DE JUSTICIA O DE MINISTROS O PROCURADORES GENERALES DE LAS AMÉRICAS, REMJA. PRESENTATION WORKING.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
PRODUCCION DE SABER Y GERENCIA DEL CONOCIMIENTO Profesor Dr. Orlando Albornoz Universidad de Guadalajara Villa Primavera, Jalisco, México 12 y 13 de julio.
CAPACITADOR: Oscar Marino ALUMNA: Elisabet Marcone E- PORTFOLIO.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Forming questions Grammar Essential 1.
TEMA 2.- INTRODUCCIÓN A LOS MÉTODOS ÓPTICOS PROPIEDADES DE LA RADIACION ELECTROMAGNETICA Muchas de las propiedades de la radiación electromagnética.
para desarrolladores Minimizar el cambio Concentrarse en estabilidad, confiabilidad y rendimiento. Ayudar a mejorar la productividad Reducir la curva.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÉS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
BUENOS DÍAS Saquen los apuntes, por favor. COMPARACIONES Más rápido que… Menos importante que… Tan bonita como… Mejor que, peor que, menor que, mayor.
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
PARTNERSHIP PRINCIPLES RFSU PARTNERSHIP MEETING JUNE 2014 ANNICA HOLMBERG.
1 DEFINITION OF A CIRCLE and example CIRCLES PROBLEM 1a PROBLEM 2a Standard 4, 9, 17 PROBLEM 1b PROBLEM 2b PROBLEM 3 END SHOW PRESENTATION CREATED BY SIMON.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Social Networks and Parent Teacher Meetings: A Question that can´t Wait Molina, M.D., Rodríguez, J., Collado, J.A. y Pérez, E. University of Jaén (SPAIN)
Santiago de Chile January 2012 Roundtable 6: Lobby regulation János Bertók Head of Public Sector Integrity Division Organización para la cooperación.
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
First Grade Dual High Frequency Words
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Development of the concert programme
Setting SMART Goals If goals aren’t reachable, they aren’t worth making. All you have to do to set realistic goals is follow the SMART goals guidelines.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Integrated Management System
Transcripción de la presentación:

C O N C L U S I O N Of the Mexico-OECD December 2008 Conference C O N C L U S I Ó N de la Conferencia Mexico- OECD en Diciembre 2008 oncluCConcluso

What we agreed upon Lo que acordamos Education is the most important element of the political agenda at the moment in Mexico La educación es actualmente el asunto más importante de la agenda política A vision for the next 30 years and of where we should be at that time is needed Necesitamos una visión para los próximos 30 años y para dónde deberíamos estar al cabo de ese tiempo

What we agreed upon Lo que acordamos We need a strategy to ensure the most complete reform implementation Necesitamos una estrategia para asegurar una mejor implementación de la reforma This implies the participation of all stakeholders at both the formulation and implementation stages. Esto implica la participación de todas las partes interesadas, tanto en las etapas de formulación, como de implementación In other words, a reform can only fail if there is no ownership of the reform from the part of the stakeholders En otras palabras, una reforma sólo puede fallar si no hay un sentido de apropiación de la reforma de las partes interesadas

What we agreed Lo que acordamos Capacity building is essential, i.e. developing the appropriate infrastructures and institutions La construcción de capacidades es esencial, por ejemplo, el desarrollo de estructuras e instituciones apropiadas There is no quick fix, therefore we need a long term political commitment N0 hay atajos, por lo tanto necesitamos un compromiso político de largo plazo There is no one size fits all solution. The situation in States largely varies and their characteristics are essentially different. No existe la solución única. La situación en los estados varía mucho y sus características son esencialmente diferentes

What we agreed Lo que acordamos We should not underestimate: No debemos subestimar: –the resistance to change –la resistencia al cambio –the burden of tradition –el peso de la tradición – the difficulty to change believes and attitudes –la dificultad para cambiar creencias y actitudes

Key challenges to be resolved/Retos clave a resolver Redefine roles and responsibilities of school leaders with school leaders participation Redefinir los roles y las responsabilidades de los líderes escolares (con la participación real de los líderes/directores escolares Develop a strategy of distributed responsibilities Consolidar las estrategias de la responsabilidad distributiva Redefine more relevant training programmes Redefinir y desarrollar los programas de formación Make school leadership a more attractive profession Revalorizar la profesión de líder escolar y volverla más atractiva What we achieved/Lo que hemos logrado School Leadership/ Líderazgo Educativo

What we achieved/Lo que hemos logrado Teacher quality/ Calidad docente Key challenges to be resolved/Retos clave a resolver Recognise the centrality of the teaching profession La centralidad de la profesión docente Recognise the role of the teaching profession in ensuring societal trust – its openness to change and its adaptive capacity El rol de la profesión docente en asegurar la confianza de la sociedad – su apertura al cambio y su capacidad de adaptación Develop the mechanisms to effect changes of cultures – i.e. evaluation, accountability, differentiation, autonomy, quality, incentives Mecanismos para efectuar cambios de culturas – evaluación, responsabilización, diferenciación, autonomía, calidad, incitaciones

What we achieved/Lo que hemos logrado Teacher quality/ Calidad docente Key challenges to be resolved/Retos clave a resolver Enhance professional teaching – teacher education, professional setting, research, recruitment, leadership Profesionalizar la docencia – formación, entorno profesional, investigación, reclutamiento, liderazgo Respond to a diversity of needs Responder a una diversidad de necesidades Support and motivate teachers– trust teachers, recognise good performance, guide professionals Apoyar y motivar – creer en los maestros, reconocer el desempeño, acompañar y conducir profesionales

What we have achieved/ Lo que hemos logrado Incentives and Stimuli / Incentivos y Estimulos Key challenges to be resolved/Retos clave a resolver Provide incentives to give teachers signals that better work will make a difference for them Los incentivos son un medio importante para mostrar a los meaestros sen ̃ ales que de que un mejor trabajo marcar á la diferencia Reward teachers for their performance and that of their students, taking into account: Fostering an attracting work environment Establishing good facilities and career perspectives Give feedback to teachers and professional development Recompensar a los maestros por su trabajo y a los estudiantes son dimensiones importantes, pero los participantes reconocen otras dimensiones: Creación de un ambiente de trabajo agradable Establecer facilidades y prespectivas laborales Proporcionar información de desempen ̃ o a los maestros y desarrollo profesional Team versus individual-based incentives: an unresolved debate Incentivos de equipo o individuales: debate sin resolver

Key challenges to be resolved/Retos clave a resolver Create a robust evaluation system and intelligent accountability culture with measures that go beyond that which can be easily tested (examples from Chile) Crear un sistema de evaluación robusto y una cultura de la responsabilidad inteligente con medidas que sobrepasen aquello que puede ser examinado facilmente (como el caso de Chile) Focus on the value added by teachers and schools and adequately account for socio- economic factors Concentrarse en el valor an ̃ adido de los profesores y escuelas y enumerar adecuadamente factores socio-economicos Avoid that the competition for higher salaries sacrifices collegiality and team outcomes Evitar que el esfuerzo para obtener salarios más elevados sacrifique los resultados de equipo y camaradería Design systems that reward progress achieved as well as high performance Disen ̃̃ ar sistemas que recompensen el progreso logrado y el alto rendimiento What we achieved/Lo que hemos logrado Incentives and Stimuli/ Incentivos y Estimulos