Para empezar- El presente Read the following sentences and fill in each appropriate verb form 1.La clase siempre ____________para los exámenes. (estudiar)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Repaso el 30 de agosto 1.el libro rojo 2.la chica bonita 3.la camisa roja 4.el estudiante nuevo 5.la regla amarilla 6.la lámpara verde Make everything.
Advertisements

Ser vs. Estar. Grammar Terms to Know Infinitive: The basic form of the verb. In English the infinitive is to + action (ex. To run). In Spanish the infinitive.
Estar – To Be estoy estamos estás estáis está están
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
Warm Up, el jueves el 1 de noviembre SAQUEN LOS PIZARONNCITOS Fill in using the correct form of SER. 1.Mis amigos y yo __________ altos. 2.David _____.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Instructions for using this game. When clicking on the slide to move to the next appropriate slide, be sure you see the hand, not the arrow. (If you put.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
ALC 55 Responde a las preguntas.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used to describe.
Do Now.
The verb estar To Be. Estar ☆ estar is used to express: 1)location 2)feelings/emotions.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
3.2 Vocab Quiz Practice Ir, Dar, Estar Al and Del
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Bienvenida ALC 128 lunes el 4 de abril. Bienvenida.
ALC 49 Responde a las preguntas Hoy es lunes el 30 de enero ¿Cómo estás? 2.¿Dónde estás? 3.¿Qué estás haciendo? 4.¿De dónde eres? 5.¿Cómo eres?
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
ALC 11 miércoles el 21 de septiembre Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
LOS VERBOS SER Y ESTAR Unidad 5 lección 1. Las formas del verbo SER (to be)
 Ser vs. Estar *In the following slides, you and your team will see a number of different sentences. Each sentence will be missing a form of the verb.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Transcripción de la presentación:

Para empezar- El presente Read the following sentences and fill in each appropriate verb form 1.La clase siempre ____________para los exámenes. (estudiar) 2.Mi hermano ____________la guitarra bien. (tocar) 3.Yo _____________mucho tiempo con mis amigos los fines de semana. (pasar) 4.Tú ___________ en una casa pequeña. (vivir) 5.Mi familia y yo ______________ en vez de ver mucha televisión. (leer)

Cositas para hacer… 1. Entrega tu papel de información 2. Saca tu tarea - el presente regular

Extra credit opportunity – Trifolds Rules and procedures: Write your name (Spanish, last name), the period and chapter number at the top. The first chapter is called “Para empezar”, so just fill in “P.E.” You must fill out the chart completely, correctly and legibly from the vocabulary list or credit will not be given. NO PARTIAL CREDIT for unfinished trifolds! Your trifold is due the day of the quiz and will be taken up and returned to you once quizzes are graded. The extra 10 points will be added to your vocabulary quizzes in Powerschool.

Trifolds, cont’d. The 10 points are non-transferrable. In other words, you cannot take the 10 points and add to a grammar quiz or a chapter test. This “Trifold” system is called such because you copy/fill in the English word in the far left column and the definition in Spanish on the far right. Then, fold Spanish column down so you cannot look. Test yourself by filling in the next right column. Repeat for a 3 rd time (tri-) until your chart is completely filled in. You’ll eventually have a paper resembling a fan. This is a method of reviewing/memorizing definitions and spelling in Spanish, which can be quite challenging for some language learners.

Ser v Estar SER = ESTAR=

¿Cuáles son las diferencias? SER = to beESTAR = to be I =identidadL = locación C =caracteristicasA = acción O =origenC = condición N =nacionalidadE = emoción **Ser is also used to express time and date (la hora y la fecha)

Escribe la razón (ICON v LACE) para cada uso de Ser o Estar Mi madre es profesora. Ellas son de México Las decoraciones están en mi casa. Nosotras somos artísticas. Yo estoy enferma. Los libros están en la mesa. Tú estás en la oficina. Yo soy la prima de Ana

Write the correct form of ser or estar. Then write the reason. 1.Tú __________________ en la oficina. 2.Nosotras __________________ muy ocupadas hoy. 3.Yo __________________ estudiante. 4.Mi padre __________________ profesor. 5.El video __________________ interesante. 6.Los videos __________________ en la biblioteca. 7.Nosotros __________________ de Guatemala. 8.Tú __________________ muy simpático. 9.Mi mochila __________________ roja. 10. Mi mochila __________________ debajo del pupitre.

Escribe las preguntas y contesta con un compañero de clase (classmate) 1.¿Te gusta tu dormitorio? 2.¿ Es bonito o feo? 3.¿ Es grande o pequeño 4.¿ Está limpio o sucio? 5.¿ Qué hay en tu dormitorio? 6.¿ Qué haces en tu dormitorio ?

El dormitorio – trabajo de clase 1.Color your bedroom picture with crayons or colored pencils. 2.Using your vocabulary list, label at least 10 different objects (ex. la pared, el espejo, etc.). If you don’t see an object in the picture that’s in your list, neatly draw it in and color. 3.On the back of your picture write 5 sentences using “Estar” to describe the location of the objects (Ex. El espejo está encima de la cómoda). 4.Then write 5 sentences using “Ser” to describe the physical characteristics/appearance of your room (Ex. Las paredes son blancas.)