Transitional Kinder/Kindergarten Parent Meeting > Pupil Services and Attendance Counselor Pupil Services and Attendance Copyright-2013 © Los Angeles Unified.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Kindergarten Parent Meeting Junta de Padres de niño/as en Kínder School Name Date AIC Name Attendance Improvement Program El Programa Para el Mejoramiento.
Advertisements

Lección 5 página 138 La fecha.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
1 El Calendario Escolar de Nuestro Condado. 2 The School Calendar of Our County.
____________________ No me gusta nunca hacer las tareas...
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on addition in math, but we have moved on to creating more complete sentences on our.
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
December 2014 Friendly RemindersImportant Dates From Mrs. Rink December 1 – Late Start December 12 – Early Release December 15 – Late Start December 22-January.
Calentamiento Write out the following en español…. n 116 n 208 n 1510 n 7 25 n 3113 n 612.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Los meses del año.
AIMS Information Información sobre AIMS Thursday, March 29, 2012 Jueves, Marzo 29, 2012 Parent Coffee Talk El Cafecito para los Padres Estrella Middle.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Definition
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes Welcome back! I hope you all enjoyed you spring break! Bienvenido de nuevo! Espero que todos hayan disfrutado.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Thank you for taking my classes
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Survival Spanish – SPA II y III
Completa la pagina 32 en el libro de trabajo.. Objetivo: yo puedo hablar de mi día escolar. Agenda: 1. Hacer Ahora: la página Práctica de escribir.
Welcome to Mrs. Yuan’s 2 nd Grade Class Open House
Los meses del año y los días de la semana.. Los días de la semana LUNES.
Lección 5 : Las vacaciones
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Goals and Dreams > Pupil Service & Attendance Counselor Consejero/a de asistencia y servicios estudiantiles > Copyright-2013 © Los Angeles Unified School.
Hoy es martes el ocho de septiembre SWBAT: Express the day and date in Spanish Express their birthday in Spanish Identify dates of various Hispanic Holidays.
School/Escuela: BROWN JUNIOR HIGH SCHOOL Date/Fecha: SEPTEMBER 17, 2015 Time/Hora: 9:30 AM & 5:30 PM.
Calentamiento Lunes, el 28 de septiembre Using your vocabulary words on Page 15, answer the following questions: 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Cuál es la fecha?
Empareja el español y el inglés.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = La semana = El fin de semana = El mes = La estación = El año = today tomorrow day week The weekend.
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
GETTING READY FOR TRANSITIONAL KINDER/KINDERGARTEN > PREPARANDONOSE PARA KÍNDER TRANSICIONAL/KINDERGARTEN > [INSERT School Name] Parent Meeting Junta De.
> ATTEND TODAY… ACHIEVE TOMORROW! ¡PRESENTATE HOY…SE EXITOSO MANANA! > Copyright-2015 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved > Pupil.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
School/Escuela: Rex Bell Elementary Date/Fecha: Time/Hora:
Los días y meses Days and dates. Los dias de la semana lunes – Monday martes – Tuesday miércoles – Wednesday jueves – Thursday viernes – Friday sábado.
Welcome to the PEP program! Welcome to the PEP program! Bienvenidos al programa de PEP! Bienvenidos al programa de PEP!
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
> > PARENT/STUDENT MEETING REUNIÓN DE PADRE/ESTUDIANTE Copyright-2015 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Welcome/Bienvenidos >
Attendance Improvement Program <<Insert School Name>>
Student Attendance and Achievement What Kindergarten parents need to know Asistencia y Logros Académicos: Lo que los padres de Kínder necesitan sabér.
<<Insert School Name>>
Attendance Improvement Program
Transitional Kinder/Kindergarten Parent Meeting
THANK YOU FOR YOUR SUPPORT
School Name Date AIC Name
Transcripción de la presentación:

Transitional Kinder/Kindergarten Parent Meeting > Pupil Services and Attendance Counselor Pupil Services and Attendance Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Junta de Padres de niño/as en Kínder Transicional/ Kínder Servicios estudiantiles y asistencia

Welcome Agenda Goals School Data Chronic Absenteeism in Early Grades Attendance and Achievement School Nurse What Parents Can Do School Resources and Incentive Programs Metas Datos de la Escuela Ausentismo Crónico en Los Primeros Años Escolares Asistencia y Logros Académicos La Enfermera De La Escuela Que Pueden Hacer Los Padres Recursos y Programas de Incentivos de la Escuela Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Agenda de Bienvenida

Why did you enroll your child in kindergarten? What are your beliefs and hopes for your kindergartner? Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved ¿Porque registro a su hijo en Kínder ? ¿Cuáles son sus creencias y esperanzas para su hijo(a) en Kínder?

Los Angeles Unified School District’s (LAUSD) Goal: 76% of all Kindergarten students will attend 96% of the time or better Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Meta del Distrito Escolar Unificado de Los Angeles (DEULA): 76% de todos los estudiantes de Kínder en el distrito asistirán a la escuela el 96% del tiempo o mejor

SCHOOLDATA DATOSESCOLARES SCHOOL GOAL: SCHOOL GOAL: 76% of students must be attending 96% of the time or better. LA META: LA META: 76% de los estudiantes atenderán un 96% del los días o mejor En > > % Actualmente, un > % de los estudiantes en el noveno grado están viniendo por lo menos el 96% del tiempo. > A partir del día de hoy > el venir a la escuela un 96% del tiempo quiere decir > o menos faltas At > > %Currently, > % of students are attending 96% of the time or better. >As of today > 96% attendance means having > or fewer absences. Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved

Why is student attendance important? Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved ¿Por que es importante la asistencia estudiantil?

Chronic Absenteeism in Early Grades In LAUSD, 1 out of every 5 kindergarten and first grade students miss more than ONE MONTH of school per year. In , LAUSD lost approximately $12.4 million in state funding based on attendance from Kindergarten absences alone. Having Chronic Absences IN ANY GRADE Puts our students at-risk for school failure and ultimately, dropout Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Ausentismo Crónico En Los Primeros Años Escolares Tener Ausencias Crónica EN CUALQUIER GRADO Pone a nuestros estudiantes en riesgo de que reprueben o últimamente abandonen la escuela tempranamente En el DEULA, 1 de cada 5 estudiantes de Kínder y de primer grado pierden MAS DE UN MES de instrucción por año. En , DEULA perdió aproximadamente $12.4 millón a causa de las ausencias de estudiantes en Kínder solamente.

Attendance & Achievement A student who is chronically absent in Kindergarten: Is more likely to perform poorly in first grade, especially in Reading Is likely to have lower academic achievement in fifth grade Is missing valuable core instruction Research shows that it takes 3 or more days for a student to catch up for EACH day of school missed El estudiante que esta ausente crónicamente en Kínder Es mas probable de que se desempeñe pesimamente en el Primer Grado, especialmente en lectura Es mas probable que tengan un logro académico bajo en el Quinto Grado Pierde instrucción valiosa Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Asistencia Escolar y El Logro Académico Los estudios muestran que le toma 3 días o mas a un estudiante para ponerse al corriente por CADA DIA que falta

Attendance & Achievement ¿Que es lo que mi hijo pierde cuando el/ella no esta en la escuela? > Ejemplos: En este punto del año, su hijo esta aprendiendo: Al comenzar el mes su hijo/a aprenderá: Website for Kindergarten Curriculum-Unit 2 Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Asistencia y El Logro Académico

What can parents do to ensure their children stay healthy? ¿Que pueden hacer los padres para asegurar que sus hijos permanezcan sanos? Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved

School Nurse > Nurse can provide information on what symptoms parents should look for to determine when a doctor/school nurse visit is recommended Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Enfermero/a De La Escuela > La enfermera puede proveer información acerca de síntomas que los padres deben conocer para determinar si una visita al doctor/enfermera es recomendado

Taking Control of Asthma Work with your child’s doctor in creating a plan to control your child’s asthma Notify the school nurse about your child’s asthma Ask about LAUSD’s asthma program and resources Breath mobile District Asthma Nurse Tomar Control Del Asma Trabaje con el doctor de su hijo/a para crear un plan de Asma para su hijo/a Infórmele a la enfermera de la escuela que su hijo/a tiene Asma Pregunte sobre el programa de Asma del DEULA y recursos “Breath Mobile” (Móvil de Asma) La enfermera del distrito de Asma What parents can do Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Que pueden hacer los padres

Teach proper Hand Washing Use soap and warm running water Scrub hands vigorously Wash Back of hands Wrists Between fingers Under fingernails Rinse well Dry hands with a paper towel Turn off the water with the paper towel, not bare hands Wash hands before and after eating and after visiting the restroom Enseñe Lavado De Manos apropiado Usar jabón y agua tibia Fregar las manos vigorosamente Lavar Atrás de las manos Las muñecas Entre los dedos De bajo de las uñas Enjuagarse bien Secarse las manos con una toalla de papel Cerrar la llave con la toalla de papel no con las manos Lavarse las manos antes/ después de comer y después de visitar el baño Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved What parents can do Que pueden hacer los padres

Promote a Healthy Lifestyle Visit the doctor regularly Eat lots of fruits and vegetables Drink plenty of water Regularly disinfect surfaces Wash hands often Cover nose and mouth when coughing and sneezing Get a good night’s sleep Promueva un estilo de vida saludable Visite al doctor regularmente Coma muchas frutas y vegetales Toma mucha agua Desinfecte las superficies regularmente Lávese las manos a menudo Cúbrase la nariz y boca cuando toza o estornude Duerma lo suficiente Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved What parents can do Que pueden hacer los padres

Promote Good Attendance Schedule Doctor appointments before/after school, on short days or on vacation time. After an appointment allow your child to come to school for the rest of the day. Plan a consistent morning and evening routine Ensure that the school has your up- to-date phone number(s) Promueva buena asistencia escolar Programe citas con el doctor después o antes de la escuela, en los días cortos o durante vacaciones. Traiga al estudiante a la escuela después de la cita para que termine el día en la escuela. Planee rutinas consistentes para las mañanas y las tardes Asegúrese que la escuela tenga todos sus números de contacto vigentes Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved What parents can do Que pueden hacer los padres

Promote Good Attendance Arrange for relatives, friends, or neighbors to take your child to school in case of an emergency Utilize umbrellas, warm clothing, and rain boots Explore the benefits of before and after-school programs Avoid unexcused absences Promover buena asistencia escolar Planee con sus parientes, amigos, o vecinos para que lleven a su hijo a la escuela en caso de una emergencia Use paraguas, ropa calientita, y botas de agua Explore los beneficios de los programas después y antes de la escuela Evite ausencias injustificadas Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved What parents can do Que pueden hacer los padres

What resources does the school offer to promote student health? Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved ¿ Que recursos ofrece la escuela para promover la salud de los estudiantes?

Resources > School School Nurse School counselor, etc.. Community > Escuela La enfermera de la escuela El consejero/a de la escuela, etc. Comunidad Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Recursos

What incentives does the school offer to promote student attendance? Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved ¿Que incentivos ofrece la escuela para promover la asistencia de los estudiantes?

Attendance Incentives > e.g. Classroom incentives, etc. Monthly certificates Parent incentives Activities every 25 th day of instruction Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Incentivos de Asistencia > e.g. Incentivos de salón, etc. Certificados mensuales Incentives para padres Actividades cada 25 días de instrucción

Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved For the school year Attendance Achievement by Instructional Day Means having NO MORE THAN 1 absence per 25 DAYS OF INSTRUCTION Instructional DayDateFBBBBBasicProficientAdvanced 25September 25 4 or more October 30 7 or more December or more February 9 14 or more March or more April or more June 3 23 or more June or more

Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Para el año escolar Logros de asistencia por día de instrucción Significa tener MENOS DE 1 falta por cada 25 DIAS DE INSTRUCCIÓN Día InstruccionalFecha Muy por debajo de básico Debajo de básico BásicoProficienteAvanzado 25Septiembre 254 o mas Octubre 307 o mas Diciembre 1410 o mas Febrero 914 o mas Marzo 1617 o mas Abril 2820 o mas Junio 323 o mas Junio 1024 o mas

Attendance Incentives 100 th day of school is approaching! > > ¡El 100 día de escuela se acerca pronto! > > Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Incentivos de Asistencia

Parents and Schools Have a Common Goal… Your child’s health and educational success! Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Las escuelas y los padres tienen un interés común… ¡La salud y el éxito educativo de su hijo/a!

THANK YOU! QUESTIONS? ¡MUCHAS GRACIAS! Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved ¿PREGUNTAS?