HAZLO AHORA/ do now 1.¿Como se dice “how many?” en espanol? SWBAT identify classroom objects. SWBAT create questions and answers pertaining to classroom.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
Advertisements

En Clase To be able to name 12 classroom objects To be able to use
Para Empezar P. 10 la sala de clases classroom el libro book.
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
Para Empezar P. 10 La escuela, El colegio, el instituto, la preparatoria.
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
Objective: By the end of the lesson you will be able to describe your school.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
E SPAÑOL 1 6° Hoy es viernes el 30 de enero. P ARA E MPEZAR Escribe el nuevo vocabulario por 1 The Homework 2.The notebook 3. The day 4. The date 5. The.
Classroom Expressions
Classroom Expressions
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Frases de la Clase Classroom Phrases. Hazlo Ahora Lunes el ____ de ___________________________ Objetivo: Martes el ____ de ___________________________.
ESPAñOL IB Segunda semana de las segundas martes, quince de octubre 1. Calentamientos 2. Vocabulario para la unidad de la salud 3. En grupos hacer una.
Español I Cap. 2A. To ask how many classes you have, ask: ¿Cuántas clases tienes? Answer: Tengo cuatro/cinco/nueve clases. To ask about s.o. schedule:
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
1st – Turn yesterday’s homework into the basket (check that your name and H/W # is on it!). >>>We will check Tuesday’s H/W from the packet together after.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Español 1 Hoy es jueves el 24 de abril de La Campana ¿Cómo se dice en español? 1. I went to the parade. 2. We are going to the party. 3. Did you.
¡Buenos días, clase! ¿Cómo estás? Saluda a tu amigo. Pinky shake! Elbow tap! Hang Ten! High five!
Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas.
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
DESCUBRE 1 LECCIÓN DOS: EN LA CLASE Señor Mascari.
Entrada Write the Spanish: (look at your song vocab for help) 1.I don’t have money. 2.I don’t have a car. 3.I don’t have an airplane. 4.I have love in.
OBJECTIVO: SWBAT identify Spanish-speaking countries SWBAT locate Spanish-speaking countries on a map El dos de Octobre 2012.
CALENTAMIENTO Juan made a poster about his likes and dislikes. Write two sentences that Mauricio would say about what he likes to do and what he does not.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
Survival Spanish – SPA II y III
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
HAZLO AHORA/ do now 1.¿Que día es hoy? 2.¿ Que es tu día favorito? 3. ¿ Que día es mañana? OBJECTIVO: SWBAT describe the weather.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
El bolígrafo / la pluma. La carpeta El cuaderno.
Para Empezar El salón de clases classroom el libro book.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Las expresiones de la clase
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
ESP 127/8/13 HOY ES EL VEINTISIETE DE AGOSOTO. Objective Students will be able to identify body parts and tell time audibly and in written form. Calentamiento.
QUASIMODO Check your homework: 1.Los cuadernos son grandes 2.La profesora es de Michigan. 3.Los lápices son azules 4.La chica es inteligente 5.Los chicos.
Los números ordinales/ Ordinal numbers Primero / a – First.
1.2 Greetings.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
REPASEMOS LA TAREA (martes el 27) HAGA. LA TAREA – para martes el 27 1.Escriba una lista de los días de la semana 2.Escriba una lista de los meses del.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Frases de clase. ¿Cuál es la fecha?  What is the date? Hoy es ……  Today is….. Tengo una pregunta  I have a question Maestro/a  Teacher.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
Empecemos: write the classroom object that fits- do not repeat objects 1.¿Qué necesitas para la clase de español? 2.¿Qué necesitas para la clase de matemáticas?
En la Clase Para Empezar 2
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
La Fecha: Hoy es viernes, 12 de septiembre Tema: Assessment Obj: SWBAT show mastery of descriptive adjectives in Spanish by scoring 70% or higher on.
Transcripción de la presentación:

HAZLO AHORA/ do now 1.¿Como se dice “how many?” en espanol? SWBAT identify classroom objects. SWBAT create questions and answers pertaining to classroom objects.

Nuestro horario para lunes, el diecinueve de noviembere 2012  Hazlo Ahora y repaso (5)  Introduccion (15)  Apuntes (8)  Lo Tengo (7)  Practica Guiada (20)  Identificar (6)  Leer (4)  Escribir (10)  Practica Independiente (10)  Assessment  Negocio de la Clase (5)  Tarea  Examen  Mastery

Los Objectos de la Clase/ The Classroom Objects

El lapiz (El Lah-peez) Sounds like

Los objectos de la clase La hoja de papel (La o-hah de paw- pel) Sounds like

Los objectos de la clase La pluma (Lah ploo-mah) Sounds like…

Los objectos de la clase El Libro (El Lee-bro) Sounds like

Los objectos de la clase La carpeta (La Car-pay-tah) Sounds like

Los objectos de la clase El escritorio (El es-cree-tore-io) Sounds like

Los objectos de la clase El Cuaderno (El Qua-d-air-no) Sounds like

(El Estudiante) (La Estudiante) (Es-too-dee-ahn-tay) Sounds like

Los objectos de la clase La maestra (El maestro) (mah-es-trah Mah-es-troh) Sounds like

Los objectos de la clase *Remember: 10) Como se dice/How do you say 11) Se Dice/You say 12) Tengo/I have 13) Necesito/I need

Escuchamos: Lo Tengo! Bingo con los objectos de la clase  Escucha a la profesora o a la estudiante  Si tienes un “bingo”, dice “lo tengo”

Worksheets: Working our knowledge up  Remembering  Understanding  Analyzing: Reading comprehension  Creating: Writing questions

Salida Tarea: 1) Worksheet at the back of your packet 2) Mastery Tracker  Complete matching worksheet  **turn into appropriate tray  If you finish early, work on homework or mastery tracker