DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish II Week 5. Para Pensar 9/6 Actividad 5 en pagina R3.
Advertisements

WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
The goal for this homework is that you can practice listening and speaking Spanish. Use the audio and the written parts to repeat after the audio. Pause.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
IRREGULAR VERBS. Remember how regular verbs are formed? You drop the –ar, -er, or –ir and add the appropriate ending.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
DOS VERDADES Y UNA MENTIRA español III El presente del subjuntivo con expresiones de duda.
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
DESCUBRE 1 LECCIÓN DOS: EN LA CLASE Señor Mascari.
LT 1 & 2. LT-2: I can introduce myself and others. This means that I know how to tell people what my name is and can tell what others’ names are using.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
DO NOW: Solve each math problem
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Español I. What is the infinitive of a verb? What word MUST you include when defining the infinitive? What is the act of changing the verb to be the correct.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
DAR and DECIR to give and to say/tell.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Martes, el 27 de octubre.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
En Target You & your mom are at Target shopping for school supplies when you overhear a girl your same age talking to her mom in Spanish. She’s telling.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Transcripción de la presentación:

DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello): Write two different ways to say goodbye Write two ways to ask “how are you?”

Grades for Q2: PARTICIPATION COUNTS!!!! Exit tickets count! All assignments must be turned in properly– don’t forget your name and class # This quarter will be more difficult – get ready!

Objetos de la aula de clase

En la clase hay… un escritorio una silla una mesa En la aula de clase hay… un escritorio una silla una mesa

En la clase hay… Un pizarrón En la aula de clase hay… un escritorio una mesa una silla Un pizarrón

En la clase hay… Un lápiz En la aula de clase hay… un escritorio una mesa una silla Un lápiz Un pizarrón

En la clase hay… En la clase hay… Una goma un escritorio Un lápiz una mesa una silla Una goma Un pizarrón

En la clase hay… En la clase hay… Una hoja de papel un escritorio Un lápiz una mesa una silla Una goma Una hoja de papel Un pizarrón

En la clase hay… Un sacapuntas En la aula de clase hay… un escritorio Un lápiz una mesa una silla Una goma Un sacapuntas Una hoja de papel Un pizarrón

En la clase hay… Un marcador En la aula de clase hay… un escritorio Un sacapuntas Un lápiz una mesa una silla Una goma Un marcador Una hoja de papel Un pizarrón

En la clase hay… El pegamento En la aula de clase hay… Un marcador un escritorio Un sacapuntas Un lápiz una mesa una silla Una goma El pegamento Una hoja de papel Un pizarrón

Unas tijeras En la aula de clase hay… Un marcador un escritorio Un sacapuntas Un lápiz una mesa El pegamento una silla Una goma Unas tijeras Una hoja de papel Un pizarrón

¿Hay unas tijeras? ¿Hay un pizarrón? ¿Hay una goma? ¿Qué más hay? Sí, hay unas tijeras. ¿Hay un pizarrón? No, no hay un pizarrón. ¿Hay una goma? No, no hay una goma. ¿Qué más hay? Hay pegamento y papel.

¿Qué hay en esta aula de clase?

Práctica: bottom of worksheet Write a complete sentence EN ESPAÑOL to tell what supplies you need to do each task. Start each sentence with NECESITO (I need). Y (ee) means “and”, O means “or” Example: You are going to take the PSSA’s Necesito una hoja de papel, un lápiz, una goma, y un sacapuntas.

¡JUEGO! When a picture or word appears, your team has to call out the correct Spanish word before the picture goes off the screen You can whisper with your group, one person gives final answer Take turns giving answers – everyone gets a chance You get 2 guesses - if both are wrong, the next team gets a try If I can’t understand what you say, it doesn’t count! You lose 1 point for arguing or complaining

¿Qué es? Please Thank you How are you? Hello My name is…