KS4 SPEAKING Task title: JOB INTERVIEW (4-6 min. conversation) Task. You see an advert for a work/study placement in a Spanish college and decide to apply.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
To practice reading strategies To consolidate school activities
Advertisements

GCSE Spanish Conversation
mis prácticas de trabajo
Pilla al intruso La biología La física La química La música
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Mis asignaturas y mis opiniones
____________________ No me gusta nunca hacer las tareas...
English Lesson 5.
Extended writing about your city
Structure ≈ 1) general health issues ≈ 2) what you do at the moment to be healthy- eating / sport / lifestyle- any aches and pains? ≈ 3) what you would.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Mis prácticas de trabajo
WALT: Talk about healthy living
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
¿Cómo eres?.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Mis prácticas laborales Objetivo; To give opinions about your work experience MUST be able to use the imperfect and preterite tenses SHOULD be able to.
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
Mis asignaturas Goles: To revise school subjects Using some more interesting opinions Introducing negative forms.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Presentaciones… Introductions….
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
El futuro Goles: Talking about your plans for the more distant future:
Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro)
Hace + Time Expressions
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
National 5 CV letter- SPANISH Introduction & preparation.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Mis asignaturas y mis opiniones
El reglamento de la casa
Unidad 11. When my aunt and uncle arrive, they will bring presents. Cuando lleguen mis tíos, traerán regalos. In case there is an emergency, leave the.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
English Lesson 3.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Do Now - Practica de escribir Write 3-4 sentences in Spanish describing 1) which country you want to visit, and 2) what you want to see while there. ejemplos:
Daily Routine Assessment-Monday!
Survival Spanish – SPA II y III
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
Handy School Vocab 4 Basic Subjects with Mrs Angry Carrot-know-it-all-Face and Mr Evil, Very Evil, Parsnip-Face.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Mi trabajo Objetivo; To talk about your job MUST be able to say where you work SHOULD be able to say what you have to do COULD think about more jobs in.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Mis asignaturas y mis opiniones. Verbos (7) Asignaturas (16) Opiniones (11)
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
Hoy es lunes el treinta de noviembre HAGAN AHORA: Fill in the blank with the correct form of the verb 1.En la clase de español, yo ____________ (hablar)
Capitulo 2 – Mi Familia.
1 SURVIVAL SPANISH FOR TRAVELERS Lesson 2 ☞ Hi again! In this lesson we are going to learn different ways of greeting and farewell, as well as how to become.
Mi colegio y mis opiniones el colegio - school la clase- class el profesór/la profesora - teacher matemática - maths geografía – geography historia - history.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
English Lesson 4.
El vocabulario de las materias en la escuela. el arte art “la clase de arte”
Repaso #1 Review #1 Let’s do some review and practice Pedro: (Hola/Hasta luego) Ana, ¿cómo estás? Ana: Muy bien. ¿Y (tú/támbien)? Pedro: Estoy muy bien.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
¿Que Vas a Estudiar? Learning Objectives To be able to talk about school options GrammarComparatives Present and Future Tense Adjectives martes, el catorce.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Learning Objectives: To be able to discuss your timetable and say what lessons you have on which days and at what time To say what your favourite and.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
Los Pronombres relativos Relative pronouns. Relative pronouns are words that:  Connect ideas within one sentence  Most frequently refer back to a noun.
Transcripción de la presentación:

KS4 SPEAKING Task title: JOB INTERVIEW (4-6 min. conversation) Task. You see an advert for a work/study placement in a Spanish college and decide to apply. You have been offered an interview to discuss the placement.. Answer the questions you are asked. For a higher grade, make sure YOU ask one question.

To achieve a grade C or above, you must:. Answer the questions for longer than 4 minutes;. use a variety of tenses (preterit, imperfect, perfect, present, conditional, future);. use different expressions to talk about the future, such as pienso que + infinitive, quiero + infinitive or espero + infinitive;. use complex sentences with si + present + future to talk about the future.. use connectives to link your sentences; y, también, pero, sin embargo and connectives that take infinitives, despues de + infinitive. give opinions (especially sophisticated) and justify them; lo que más me gusta …; lo peor es … porque …. use negatives; no … ni … ni … (neither … nor …) and tampoco … (not … either);. Take the initiative and ask at least ONE question during the interview.

POSSIBLE QUESTIONS FOR YOU TO ASK (remember to take the initiative at any time during the interview and ask at least ONE question!). ¿Puedes explicarme algo más del puesto? Can you tell me a bit more about the post?. ¿En qué departamiento trabajaré? What department will I work in?. ¿Cómo será mi horario? What will my timetable be like?. ¿Habrá uniforme? Will there be uniform?. ¿Qué tendré que hacer primero? What will I have to do first?. ¿Qué sueldo tendré? What wages will I have?. ¿Necesito hablar idiomas? Do I need to speak languages?. ¿Cuándo empezaré a trabajar? When will I start work?

Work/study placements available in Spain The Instituto Madrid Centro is offering work/study placements to students with a good level of Spanish and an interest in improving their language skills. Office-based work along with a chance to enrol on a selection of our varied and interesting courses. Applicants should have some work experience. Interviews will be held in the UK in May.

y = and además = moreover sin embargo = however afortunadamente = fortunately desafortunadamente = unfortunately asimismo = furthermore pero = but igualmente = equally a veces = sometimes mientras = while luego = then después = after(wards) porque = because tambien = also por eso = therefore a pesar de = in spite of a causa de = because of en resumen = in short aunque = although si = if como = as ya que = since en cuanto = as soon as sobre todo = especially, mainly o = or

1. Hola. Presentate. Hello. Introduce yourself. Tengo … años y … Soy inglesa. Soy inglés. Vivo en … … en el sudeste de Inglaterra … en el sudeste de Inglaterra

el alemán = el español = el inglés = la biología = la física = la química = el comercio = el deporte = el dibujo = el diseño = el teatro = la educación física = la geografía = la historia = la informática = la música = la religión = la tecnología = los trabajos manuales = las matemáticas = German Spanish English biology physics chemistry business studies sport art design drama physical education geography history ICT music religion technology CDT maths

porque (no) es … = porque (no) son … = entretenido/a() = entretenido/a(s) = aburrido/a(s) = complicado/a(s) = práctico/a(s) = divertido/a(s) = difícil(es) = fácil(es) = útil(es) = interesante(s) = because it is (not) because they are (not) entertaining boring complicated practical fun difficult easy useful interesting guay(s) = superguay(s) = cool really cool Mi asignatura favorita es … Mi asignatura favorita es … My favourite subject is … lo/la entiendo bien I understand it well lo(s)/la(s) necesito I need it

2. ¿Qué experiencia laboral tienes? What work experience have you got? Hice mis prácticas laborales en … un instituto = un jardín = un estadio = una peluquería = un restaurante = un hotel = una comisaría = una clínica = una oficina = un teatro = un garaje = una tienda = una cafetería = un mercado = una fábrica = school garden stadium hairdressers restaurant hotel police station clinic office theatre garage shop cafeteria market factory

¿Qué experiencia laboral tienes? What work experience have you got? He trabajado como … abogado/a cocinero/a enfermero/a camarero/a médico/a carpintero/a ingeniero/a jardinero/a mecánico/a peluquero/a diseñador(a) director(a) conductor(a) profesor(a) comerciante futbolista cantante recepcionista periodista dentista actor/actriz dependiente/ dependienta soldado veterinario/a granjero/a obrero/a cartero/a bombero/a electricista cajero/a socorrista contable canguro carnicero/a panadero/a traductor(a) azafata farmacéutico/a arqueólogo/a secretario/a

¿Qué experiencia laboral tienes? What work experience have you got? Empezaba a las … y terminaba a las … De … a … lunes martes miércoles jueves viernes sabado domingo

Por las mañanas … = Por las tardes … = Todos los días … = In the mornings … In the afternoons … Everyday … cuidar a niños pequeños levantarme temprano servir comida y bebida usar agua y jabón vender zapatos/ropa vigilar a la gente look after small children get up early serve food an drink use water and soap sell shoes/clothes keep watch on people cortar la hierba plantar flores contar historias ser amable ir bien vestido/a ser puntual cut the grass plant flowers tell stories be kind dress well be punctual coger el autobús repartir leche/periódicos recoger las botellas vacías subir las escaleras catch the bus deliver the milk/newspapers collect the empty bottles go up the stairs

escribí cartas y mandé correos electrónicos. I wrote letters and sent s. hablé con los clientes en inglés. I spoke to the customers in English. ayudé a los niños. I helped the children. contesté llamadas telefónicas. I answered phone calls. practiqué varios deportes. I practiced lots of sports vendí ropa. I sold clothes. di clases de natación y dibujo. I gave swimming and art lessons. vigilé a los alumnos. I kept watch on students. serví comida y refrescos. I served food and refreshments.

3. ¿Cómo era tu jefe? What was your boss like? normalmente (no) era … = normally he/she was (not) … generalmente (no) era … = usually he/she was (not) … siempre era … = he/she was always … nunca era … = he/she was never … a veces estaba … = sometimes he/she was … de vez en cuando estaba … = every now and then he/she was … era bastante... = he/she was quite … era muy … = he/she was very … era demasiado … = he/she was too …

paciente = antipático/a = impaciente = trabajador(a) = pesimista = raro/a = aburrido/a = optimista = listo/a = simpático/a = tonto/a = agresivo/a = maleducado/a = alegre = maduro/a = vago/a = egoísta = patient unpleasant impatient hardworking pessimist strange boring optimist clever pleasant silly aggressive rude happy mature lazy selfish normal = perezoso/a = tolerante = severo/a = divertido/a = contento/a = pesado/a = loco/a = exigente = inteligente = orgulloso/a = sincero/a = hablador(a) = introvertido/a = callado/a = respetuoso/a = normal lazy easy going strict fun happy tedious crazy demanding intelligent proud sincere talkative introverted quiet respectful

4. ¿Te gustaron tus prácticas laborales? Did you like your work experience?

Por las mañanas … = Por las tardes … = Todos los días … = In the mornings … In the afternoons … Everyday … cuidar a niños pequeños levantarme temprano servir comida y bebida usar agua y jabón vender zapatos/ropa vigilar a la gente look after small children get up early serve food an drink use water and soap sell shoes/clothes keep watch on people cortar la hierba plantar flores contar historias ser amable ir bien vestido/a ser puntual cut the grass plant flowers tell stories be kind dress well be punctual coger el autobús repartir leche/periódicos recoger las botellas vacías subir las escaleras catch the bus deliver the milk/newspapers collect the empty bottles go up the stairs

¿Te gustaron tus prácticas laborales? Did you like your work experience? he escrito cartas y he mandado correos electrónicos. I wrote letters and sent s. he hablado idiomas con los clientes. I spoke languages to the customers. he ayudado a los niños. I helped the children. he contestado llamadas telefónicas. I answered phone calls. he trabajado en equipo. I worked in teams. he vendido cosas. I sold stuff. he tenido un trabajo con mucha variedad. I had a job with lots of variety. he ganado a un buen sueldo. I kept watch on students. he servido el té el café. I served tea and coffee.

the most important for me is … work as a team work on my own earn a good salary do a creative/responsible/useful job have a job with lots of variety speak languages travel Me interesa este puesto porque … me encanta(n) / me interesa(n) / me fascina(n) … lo que más me importa es … trabajar en equipo trabajar solo/a ganar un buen sueldo hacer un trabajo creativo/responsable/útil tener un trabajo con mucha variedad hablar idiomas viajar I’m interested in this post because … I love / I’m interested in / I’m fascinated by … 5. ¿Por qué te interesa este puesto? Why are you interested in this post?

¿Por qué te interesa este puesto? Why are you interested in this post? I work well on my own or as part of a team. I have two years experience as a … I speak Spanish perfectly and I have done several IT courses. Trabajo bien solo o como parte de un equipo. Tengo dos años de experiencia como … Domino perfectamente el español y he hecho varios cursos de informática. El dinero es importante. Sin embargo, este puesto ofrece mucho más que un buen sueldo. Me parece esencial tener responsabilidades en mi trabajo. Deseo trabajar aquí porque me apasiona este puesto y porque tengo los requisitos necesarios. Money is important. However, this post offers a lot more than a good salary. It seem essential to me to have responsibilities in my job. I wish to work here because I’m passionate about this post and I have the necessary requirements.

6. Y, en tu opinión, ¿qué se necesita para este trabajo? And, in your opinion, what’s needed for this job?

paciente = antipático/a = impaciente = trabajador(a) = pesimista = raro/a = aburrido/a = optimista = listo/a = simpático/a = tonto/a = agresivo/a = maleducado/a = alegre = maduro/a = vago/a = egoísta = patient unpleasant impatient hardworking pessimist strange boring optimist clever pleasant silly aggressive rude happy mature lazy selfish organizado/a = perezoso/a = tolerante = severo/a = divertido/a = contento/a = pesado/a = loco/a = exigente = inteligente = orgulloso/a = sincero/a = hablador(a) = introvertido/a = callado/a = respetuoso/a = organized lazy easy going strict fun happy tedious crazy demanding intelligent proud sincere talkative introverted quiet respectful

normalmente (no) soy … = normally I’m (not) … generalmente (no) soy … = usually I’m (not) … siempre soy … = I’m always … nunca soy … = I‘m never … a veces estoy … = sometimes I’m … de vez en cuando estoy … = every now and then I’m … soy bastante … = I’m quite … soy muy … = I’m very … soy demasiado … = I’m too …

paciente = antipático/a = impaciente = trabajador(a) = pesimista = raro/a = aburrido/a = optimista = listo/a = simpático/a = tonto/a = agresivo/a = maleducado/a = alegre = maduro/a = vago/a = egoísta = patient unpleasant impatient hardworking pessimist strange boring optimist clever pleasant silly aggressive rude happy mature lazy selfish organizado/a = perezoso/a = tolerante = severo/a = divertido/a = contento/a = pesado/a = loco/a = exigente = inteligente = orgulloso/a = sincero/a = hablador(a) = introvertido/a = callado/a = respetuoso/a = organized lazy easy going strict fun happy tedious crazy demanding intelligent proud sincere talkative introverted quiet respectful

7. ¿Qué tipo de curso te gustaría hacer para completar tus estudios? What type of course would you like to do to complete your studies? el alemán = el español = el inglés = la biología = la física = la química = el comercio = el deporte = el dibujo = el diseño = el teatro = la educación física = la geografía = la historia = la informática = la música = la religión = la tecnología = los trabajos manuales = las matemáticas = German Spanish English biology physics chemistry business studies sport art design drama physical education geography history ICT music religion technology CDT maths

porque (no) es … = porque (no) son … = entretenido/a() = entretenido/a(s) = aburrido/a(s) = complicado/a(s) = práctico/a(s) = divertido/a(s) = difícil(es) = fácil(es) = útil(es) = interesante(s) = because it is (not) because they are (not) entertaining boring complicated practical fun difficult easy useful interesting guay(s) = superguay(s) = cool really cool lo/la entiendo bien I understand it well lo(s)/la(s) necesito I need it

Si ________ mis exámenes … Si ________ mucho … Si ________ ciencias … Si ________ más deporte … Si ________ éxito … Si (no) ______ al instituto … ________ mucho dinero. ________ un oficio. ________ un curso de formación profesional. ________ a la universidad. ________ responsabilidades. ________ médico/a, famoso/a … ________ como … ________ una novela … ________ al fútbol en … 8. ¿Qué piensas hacer en el futuro? What are you thinking about doing in the future?

¿Qué piensas hacer en el futuro? What are you thinking about doing in the future? pienso … I think … quiero … I want to … espero … I hope … tengo la intención de … I intend to … seguir estudiando encontrar trabajo vivir en el extranjero trabajar como voluntario/a en … tener una familia tomarme un año sabático ir a la universidad carry on studying find a job live abroad work as a volunteer at … have a family take a year off go to university antes de …, before … (+ infinitive) después de …, after … (+ infinitive)