ESPAÑOL 2 SPEAKING EXAM TOPICS Hamilton fall speaking final.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preterite of -ar, -er, -ir verbs Review the preterite endings of -ar, -er, and -ir verbs. Remember that - ar and -er verbs have no stem changes in the.
Advertisements

¿Adónde fuiste? El objetivo: To talk about what you did during the holidays.
Traduce todos los verbos siguientes. Y…
S PANISH I W EEK 14 S EMESTER 2 Sra. Knutsen. E NTRADA – EL LUNES, EL 14 DE MAYO Put each of these verbs into the preterite tense. 1. Yo/empezar 2. Ella/correr.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¿Qué hora es? Son las diez.
Paquete p. 8-9 Expresiones con “Hace….que”. To TALK about how long something has been going on use the following formula: Hace + period of time + que.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
ESPAÑOL 7-8 / 9-10 ESPAÑOL EN USO.
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
Guía para estudiar Capítulo El edificio est á cerca del oceano. 2. Mi ciudad tiene muchas montañas. 3. Hace calor en el verano. 4. Hay muchos rascacielos.
Español 2 23 de abril de  1. El Día de Independencia.  2. La Navidad  3. El Día de la acción de gracias  4. La Pascua  5. El Halloween  6.
Hacer Ahora Jueves, el 24 de febrero 1. List three activities you would do on a vacation at the beach. 2. List three activities you would do on a vacation.
Salon#125 Profesora Rushing Español 2.
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Para hacer ahora Identifiquen:
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
PRESENTATION ABOUT IDEAL HOLIDAYS WRITTEN ASSESSMENT: REAL or INVENTED holidays. You must describe your holidays in detail. See page 51 in Mira 2 book,
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Hace + Time Expressions
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Speaker 1: Speaker 2: ¿Tú ___________ ? vas a bailar Sí, voy a bailar esta noche. IR + a + infinitive tonight modelo to dance voyvamos vas vavan Click.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
21 febrero ¿Cómo es? = What is he/she it like? This question is asking for a description of someone/thing. ¿Cómo está? How is he/she/it doing. This question.
Traduce todos los verbos siguientes. Y….conjuga los verbos con asteriscos (Preterite form) REGULAR VERBS encontrar – gastar – comprar – aceptar- mirar.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Español 2: Hoy es el 12/9/11 OBJETIVO: Identifica los verbos –car, -gar, -zar y “los 5 irregulares” y usa el pretérito para describir los viajes.
Running dictation You will work in teams
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
¿Qué compramos por catálogo? OBJECTIVE: Go catalog shopping and tell about your experience. TASK: Step 1. Pick (cut) items required and put (paste) them.
PRÁCTICA PARA EL EXAMEN DE HABLAR Preguntas para los amigos.
Hoy es el 5 de enero.. Para comenzar: ¿Qué hiciste durante las vacaciones? ¿Adónde fuiste? In your journal, write about what you did and where you went.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
 ¿Cuánto cuestan esos zapatos?  ¿Cuánto cuesta el vestido rosado?  ¿Te gusta esta falda?
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Speaking Practice. Things to remember: You must speak 5 times. You may have to begin the conversation. You must use a complete sentence and be able to.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
10 preguntas en el pretérito Answer questions in complete sentences in Spanish to the best of your ability as quickly as you can If it is a yes or no answer.
Buenos... ¿Qué día es hoy?Hoy… ¿Cuál es la fecha?Es el 27 de … ¿Cuántos países hablan el español como idioma nacional? ¿Cuál país tiene la mayoría.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Bienvenida Examen de la ciudad Parte II Video Buscando a Nemo.
Daily Routine Assessment-Monday!
ALC 37 Hoy es martes el 13 de diciembre.. bienvenida Vocabulario Despertarse levantarse.
Level 2 chp. 5 Hacer + time expressions. Chp. 5.2 Gram Use hace + time + que + a verb in the present tense To talk about an event that began in the past.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
EstoyEstamos Estás EstáEstán -El hotel = the hotel -El hostal = the hostel/inn.
Vámonos Pick up a new passport. Then, translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
 En sus grupos, den un resumen de las lecturas sobre las mujers en la politica.  ¿Quién fue la reina más importante de España?  ¿De qué país fue la.
5 DE ENERO MARTES YES, YOU MAY PICK YOUR SEATS. (3 WARNINGS LIKE LAST TIME)
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Bienvenida Examen de la ciudad Parte II Video Buscando a Nemo.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
1. 1. Clothing/Shopping 2. Community 3. Education 4. Family 5. Food/Meal Taking 6. Health/Human Body 1. Daily routine 7. House/Home 1. Chores 8. Likes/Dislikes.
Selena. Proyecto de la gramática Entre grupos de 3-4, escribe el nombre del presentador y escribe tres datos para cada presentación. Hablen en español.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
16 DE NOVIEMBRE (4 DÍAS ANTES DE VACACIONES). WARM-UP #47 WRITE OUT THE SENTENCES. USE THE PRETERITE TO COMPLETE THE SENTENCES. 1.Yo ____________(comprar)
Getting to know you more!
You will be working in pairs
Speaking Test on Block Day! Discussion Question
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Transcripción de la presentación:

ESPAÑOL 2 SPEAKING EXAM TOPICS Hamilton fall speaking final

INSTRUCTIONS  Develop a one minute speech about each topic use the questions given to elaborate you speech.  Create a visual aid (pictures only) to help you memorize your speeches. You may use this aid during the exam.  You will only need to speak on one topic the day of the exam. You will select it randomly. Be ready for all 4.  Your teacher may ask you additional questions if he/she feels you need to speak longer..  You are required to speak for 1 min.

SPEAKING RUBRIC

1. PAST VACATION 1.¿Adónde fuiste durante tus vacaciones? ¿con quién? 2. ¿Dónde te hospedaste? 3.¿Qué hiciste? 4.¿Qué compraste? 5.¿Qué viste? 6.¿Qué atracciones/lugares visitaste? 7.¿Cómo viajaste? 8.¿ Cómo te preparaste para el viaje?

2. SPORTING EVENT 1. ¿A qué evento deportivo fuiste? ¿con quién? 2. ¿Cómo fue? ¿Quién ganó o perdió? 3. ¿Dónde fue el evento? 4. ¿Cómo son los uniformes? 5. ¿Cómo jugaron los atletas?

3.SHOPPING EXPERIENCE 1.¿Cómo fueron tus compras? ¿Regateaste? 2.¿Adónde fuiste de compras? 3.¿Qué compraste? 4.¿Cómo es lo que compraste, de oro, plata, a cuadros? 5.¿Para quién fue lo que compraste? 6.¿Cuánto pagaste? ¿Cómo pagaste – con dinero en efectivo o tarjeta de crédito?

4. DAILY ROUTINE 1.¿Cómo fue tu rutina ayer? 2.¿Qué hiciste, cuando? 3.¿Cómo lo hiciste? ¿lentamente, rápidamente, etc?