BIZIKIDETZARA BEHATOKIA Blanca Kerejeta. GIDA-EGITURA.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
II. GAZTE PLANA ( ) Eusko Legebiltzarra Emakumea eta gazteria Batzordea 2002ko maiatzaren 6a II. GAZTE PLANA ( ) Eusko Legebiltzarra Emakumea.
Advertisements

CAPITULO VII SERVICIOS EXTERNOS DE APOYO PARA LA ATENCION AL ALUMNADO CON NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIALES.
PLAN CONVIVENCIA ANUAL : fases
ÁREA DE CONVIVENCIA 1 Convivir en los Centros PORTAL DE CONVIVENCIA DE CONSEJERÍA DE EDUCACIÓN.
PROGRAMA DE MEDIACIÓN <EDUCANDO EN JUSTICIA>
Nikoren etorkizuna ahalbideratzen Ayundando a construir el futuro de Niko Beasaingo Kale Heziketa Programaren Kale Hezitzaileak Beasaingo Ongizate Zerbitzuetako.
Imprimir: Es posible que su impresora no imprima del mismo modo que lo hacen las nuestras, por lo que debe asegurarse de realizar varias impresiones de.
GURASO ESKOLA ESCUELA DE MADRES Y PADRES. ESCUELA DE MADRES Y PADRES “EDUCAR ES UN ARTE” ¿QUÉ ES UNA ESCUELA DE MADRES Y PADRES? El programa de Escuelas.
A.P.A LANGAITZ IKASTOLA 2007 / 12 / 12
LANKIDETZA PROIEKTU TELEMATIKOAK Metodologia On!.
Bizikidetzaren pedagogian eragin zuzena duten prozesu sakonak:
SANTA TERESA IKASTETXEA CURSO 09/10 IKASTURTEA El paso de E. Infantil A E. Primaria Haur Hezkuntzatik Lehen Hezkuntzara.
EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA L.H. 4.MAILA D.B.H.2.MAILA IKASTURTEA.
Golden 5 MINTEGIA 4.SAIOA ( )
GURASO BILERA 2 URTE 2009/10 IKASTURTEA.
FEDER F.S.E. Programa para la incorporación al ámbito de la Sociedad de la Información y del Conocimiento de los Centros de enseñanza de Gipuzkoa Gipuzkoako.
T A L D E L A N A C U R R I C U L U M E A N. HELBURU OROKORRAK 4.– Aprender a vivir juntos: a) Cooperar en la planificación y realización de actividades.
Koldo Mitxelena LHI, Euskara Eskolan Eskolan eta Familian Kafe Tertulia.
Mariaren Lagundia Ikastola; Orientazioa. ORIENTAZIO PROZESUA PROCESO DE ORIENTACIÓN PROCESO DE ORIENTACIÓN PROZESU FORMATIBOA PROCESO FORMATIVO * AUTOGALDEKETA.
ACCIÓN EDUCATIVA: Proceso global en el que vivencia y reflexión, conocimiento y acción, van unidos. HEZIKETA EKINTZA: prozesu orokorra, non bizipena eta.
ATAZAK “Egoera problematikoa irtenbideratzeari begira dagoen jardueren multzoa, testuinguru batean zehaztatuta, beren amaieran ikasleek ekoizpen nabarmena.
Titulua AISIALDIKO BEGIRALE KIROL ESPARRUAN Eusko Jaurlaritzak onartutako EDE Fundazioaren Astialdi Eskolak erakundeen eta pertsonen eskura jartzen ditu.
U DALERRIAN E LKARBIZITZA P ROIEKTU I NTEGRALA Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila HEZKUNTZA BERRIKUNTZA ELKARBIZITZA, PAKEA ETA GIZA ESKUBIDEETArako.
HAUSPOA PROIEKTUA Azkoitia, 2016ko otsailaren 24an.
ORIENTAZIOA DBH 4 ORIENTACIÓN 4º ESO. ORIENTAZIO PROZESUA / PROCESO DE ORIENTACIÓN.
1 Prematrikula datuak Datos de prematrícula IKASTURTE HASIERA INICIO DEL CURSO ESCOLAR
1 a) APLIKAZIOA b) PROBEN EZAUGARRIAK c) PROBEN ZUZENKETA a) APLIKAZIOA b) PROBEN EZAUGARRIAK c) PROBEN ZUZENKETA a) EZAUGARRIAK ETA EGITURA b) KONPETENTZIA-MAILA.
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA (UEA) “Bizitzen jakitea ez da gertatzen zaiguna kontrolatzea, gertatzen zaigun hori ondo gureganatzea baizik.” Gloria Steinem.
Ekitatea-Kalitatea GUZTIONTZAKO ESKOLA. Gazte guztiek dute eskolak balioesten dituen ikasketa-programetara eta emaitzetara heltzeko eskubidea ≠≠ Ezinbestekoa.
ESTEREOTIPOA Jaio garen mundu honetan, pertsonak sailkatu eta hierarkizatu egiten dira bere sexuaren arabera, bere etnia, klase soziala, erlijioa, pentsaera,
LA MEDIACIÓN UNA POSIBLE SOLUCIÓN PARA LA CONVIVENCIA.
OINEZ ESKOLARA!!!!. ZER DA ESKOLA BIDEA? Herriko umeek etxetik eskolarako bidea modu jasangarri batean egitean datza, hau da, motorizatutako ibilgailurik.
AURREMATRIKULAZIOA ERNIOBEA BHI Villabona HEZKUNTZ SISTEMAREN ORGANIGRAMA ORGANIGRAMA DEL SISTEMA EDUCATIVO LAN MUNDUA GOI MAILAKO ZIKLOA (LH) ERDI MAILAKO.
MAESTRO GARCIA RIVERO IKASTETXEA
HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
ORTUELLALO BERRITZEGUNEA 09/10 IKASTURTEA
IKASKOMUNITATE batean murgiltzen ari zarete.
Batxilergoa Jakintza ikastolan
Aholkulariaren eta Orientatzailearen funtzioak
Hezkuntza-sisteman hezkidetza
ESKOLAKO AGENDA 21 LIZARDI BHI
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
ikasle batengan arazoak edo zailtasunak detektatzen ditugunean
Bikoteka Irakurtzen Irakurketa konpetentzia hobetzeko
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
BITARTEKARITZA.
ELKARBIZITZA.
ELKARBIZITZA CONVIVENCIA
IRALE.
PROIEKTUEN ARTEKO UZTARDURA:
PREBENTZIOA ETA NEURRI KURRIKULARRAK
Elkarrekin Bizitzen Ikasi
Liburuak eta ilustratzaileak aukeratzeko hauteskunde literarioak
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
IKASLEEN EBALUAZIO PSIKOPEDAGOGIKOA AURRERA ERAMATEKO URRATSAK
Zuzendari bilera ikasturtea
Komunikazioaren elementuak
JUAN BAUTISTA ZABALA ESKOLA
Gazteforum proiektua. Gazteforum proiektua PROIEKTU HAU DISEINATZERA ANIMATU GINTUZTEN HIRU OSAGAI Gazteforum proiektua PROIEKTU HAU DISEINATZERA ANIMATU.
Gazteforum proiektua. Gazteforum proiektua PROIEKTU HAU DISEINATZERA ANIMATU GINTUZTEN HIRU OSAGAI Gazteforum proiektua PROIEKTU HAU DISEINATZERA ANIMATU.
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
HIZKUNTZ PROIEKTUA Hasierako galderak
Hezkidetza Martxoaren 31arte/Ebazpena 06-7 %70 irakasle 3 urtetarako
IKASTOLEN ETORKIZUNAREN PLANIFIKAZIOA
IGELA PROIEKTU TELEMATIKOA
ikasturteko HEZIKETA PREMIA BEREZIKO AHOLKULARIAK
Curriculuma 1.5. MATERIA.
ELKARBIZITZA BEHATOKIA
ESKOLA AGENDA 21.
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Transcripción de la presentación:

BIZIKIDETZARA BEHATOKIA Blanca Kerejeta

GIDA-EGITURA

BIZIKIDETZA BEHATOKIA ZER DA?  BBa ikastetxean bizikidetza kudeatzeko organoa da. Bere asmoa harreman positiboak ezartzea eta bizikidetza osasungarria eraikitzea da.  Helburua lagun guztiak baloratuak, entzunak eta partaideak direla sentitzea da eta halaber erabakiak hartzeko orduan ardura dutela eta ikastetxeko bizitzaren parte aktiboa direla ere.  BBa aginte-mendetasun eskema guztiak gaindituko dituzten eta errespetu, berdinen arteko elkarrizketa, negoziazio eta adostasunezko marko batean pertsona guztiek haien erabakiak hartuko dituzten berdinen arteko harremanak sustatuko dituzten praktika demokratikoak bultzatzeko sortzen da.

FUNTZIOAK  Bizikidetza Planaren elaboratzen eta martxan jartzen bultzatu eta baita beraren jarraipena eta ebaluazioa ere. Estamentu guztiek bereziki ikasleen parte hartze aktiboa bermatu.  Prozesu eta harremanetako arlo guztietan, aukera-berdintasun eta tratamendua zaintzea.  Hezkuntza Komunitate guztian, harreman positiboak sustatzen dituen jarduerak proposatu: topaketak, jaialdiak, desioak eta sentimenduak adierazten dituen kartelak, …..  Elkar-zainketaren aldeko kultura bultzatu.  Ikastetxearen arauak aztertzea (esplizita:AIA... eta ezkutatuta: idatzita ez dagoena), araudiaren diagnostikoa egitea eta hobetzeko neurriak inplementatu  Harremanak sendotzeko, gatazkak eraldatzeko, eta bizikidetza osasuntsu bat eratzeko. egonezinak, iradokizunak eta proposamenak jaso (estamentu guztietatik) eta bideratu  Egunerokotasunaren aurrean sortzen diren beharrak eta gatazkak kudeatu eta bideratzeko, ekintza- protokoloak proposatu.  Berdin arteko tratu txarrak edota indarkeriaren balizko gertaerak igarri (triptikoen hedapena, galdeketak, soziogramak, test...) eta adostutako neurriak lehenbailehen martxan jartzea.  Arlo ezberdinetako bizikidetzaren garapenari buruzko informazioa jasotzea eta baita inguruan eskaintzen zaien baliabide eta ekimenak  Beste erakunde eta inguruko organizazioekin lankidetza sustatu, bizikidetza positiboa eta kooperazio-kulturaren alde..  Behategi beraren lan –egitasmo bat prestatu eta baita ebaluazio eta urteko memoria ere.

BIZIKIDETZA BEHATOKIA  FUNTZIONAMENDUA.  Behatokiak berak zehaztuko ditu:  Helburu eta asmoak.  Baliabideak.  Funtzioak.  Egutegia( 5 bilera gutxienez). DERECHOS Y DEBERES.doc DERECHOS Y DEBERES.doc Cuadro trabajo Observatorio Convivencia.doc Cuadro trabajo Observatorio Convivencia.doc

BIZIKIDETZA BEHATOKIA GAINZURI IKASTETXEA URRETXU – ZUMARRAGA 2007

KLAUSTROA BIZIKIDETZA BATZORDEA GURASOAK IKASTURTEAN HASI GINEN  GATAZKAREN EBAZPENA PROGRAMA  DISZIPLINA POSITIBOA  BANAKAKO TUTORETZA  BITARTEKARITZA  BULLYING PROTOKOLOA  JOLAS KOOPERATIBOAK  ATSEDENALDIEN ANTOLAKETA  GURASOEN FORMAZIOA  HEZKIDETZA  ESKOLAKO ARAUDIA  TAILERRAK (6 ORDUKOAK)  KOMUNIKAZIO TREBETASUNAK  DISZIPLINA POSITIBOA  HARREMANAK  BALOREAK... IBILBIDEA

BIZIKIDETZA PLANA IKASTETXEAN EGITEN DIREN JARDUERA BATERATZEKO AUKERA ANTOLAKETA BERRIKUSTEA PARTAIDETZA AREAGOTZEA

06-07 IKASTURTEKO ANTOLAMENDUA KLAUSTRO MAILAN FASE GUZTIETAKO EKINTZAK LANDU DIRA GURASO TALDEA FASE GUZTIETAKO EKINTZAREN BAT LANDU DA BIZIKIDETZA BEHATOKIA

LAN PROZEDURA IRAKASLERIA  HAUSNARKETA PERTSONALA  EMAITZAK KIDEEKIN KONPARTITZEA (5naka)  TALDE HANDIAN ELKAR JARTZEA GURASOAK  HAUSNARKETA PERTSONALA  EMAITZAK KIDEEKIN KONPARTITZEA (5 naka)  TALDE HANDIAN ELKAR JARTZEA EKARPENAK BIZIKIDETZA BEHATOKIAK

B.B.ren FUNTZIOAK BIZIKIDETZA PLANA GARATZEA. ESTAMENTU EZBERDINEN PARTAIDETZA AREAGOTZEA. TALDE HONEK ETORKIZUNEAN IZANGO DITUEN FUNTZIOAK ZEHAZTEA. BERE OSAKETA ETA ANTOLAMENDUA ZEHAZTEA. DATORREN IKASTURTERAKO HELBURUAK FINKATZEA. BIZIKIDETZA PLANA GAINONTZEKO FAMILIEI JAKINARAZTEA. FORMAZIOA BIDERATZEA.

B.B aren OSAKETA AURTENGO OSAKETAHEMENDIK AURRERA ZUZENDARIA, IKASKETA BURUA, KONTSULTOREA, JANGELAKO ARDURADUNA, ATSEDENALDIETAKO ARDURADUNA 3 IRAKASLE 4 GURASO BG. AHOLKULARIA 3 IRAKASLE, (IKASKETA BURUA, JANGELA EDO ATSEDENALDIETAKO ARDURADUNA ETA BESTE IRAKASLE BAT) 4 GURASO KIROL ARDURADUNA IKASLEAK?

ANTOLAMENDUA HILEAN BEHIN BILDUKO DA IRAKASLE TALDEA HAMABOSTEAN BEHIN ELKARTUKO DA GURASO TALDEA HILEAN BEHIN

HELBURUAK 1.Eskolako araudia zehatza bukatzea, ondorioa hezitzaileen katalogoa bukatzea, adostea, eskolako komunitateari ezagutaraztea, martxan jartzea eta ebaluatzea. 2.Eskola barruko zein kanpoko ekintzetan, familien partaidetza areagotzea: *Mailako ordezkarien funtzioak zehaztuz *Informazioa trukatzeko foroak sortuz *Kultur ezberdinak ezagutzeko ekintzak antolatuz... 3.Gatazkak ebazteko prozedurak zehaztu ikastetxe eta familien artean. 4.Esperientzi partehartzaileak ezagutzea, egokitzea, ahalbideratzea eta ikasleen iritziak bideratzeko gune- organo eta ekintzak garatzea.

B.B.ren FUNTZIOAK 1.-BIZIKIDETZA PLANAREN JARRAIPENA ETA EBALUAZIOA EGITEA. 2.- ESTAMENTU GUZTIEN PARTEHARTZEA BERMATZEA. 3.- HEZKUNTZA KOMUNITATE OSOAN, HARREMAN POSITIBOAK SUSTATZEN DITUEN JARDUERAK PROPOSATZEA. 4.-IKASTETXEAREN ARAUAK AZTERTZEA, ARAUDIAREN DIAGNOSTIKOA EGITEA ETA HOBETZEKO NEURRIAK EZARTZEA.

5.-HARREMANAK SENDOTZEKO, GATAZKAK ERALDATZEKO ETA BIZIKIDETZA OSASUNTSU BAT ERATZEKO, EGONEZINAK, IRADOKIZUNAK ETA PROPOSAMENAK JASOTZEA ETA BIDERATZEA. 6.- EGUNEROKORTASUNAREN AURREAN SORTZEN DIREN BEHARRAK ETA GATAZKAK KUDEATU ETA BIDERATZEKO PROTOKOLOAK PROPOSATZEA. 7.- BERDINEN ARTEKO TRATU TXARRAK EDOTA INDARKERIAREN BALIZKO GERTAERAK IGARRI ETA NEURRIAK MARTXAN JARTZEA. 8.- INGURUKO ERAKUNDEKIN LANKIDETZA SUSTATZEA. 9.- B. B.REN LAN EGITASMOA ETA URTEKO MEMORIA EGITEA.

HELBURUETAKO EKINTZAK 1. Eskolako araudia eta ondorio hezitzaileen katalogoa bukatu Komunitateari ezagutarazi Hiruhilabetero tutoritza saio bat erabiliko da eskolako araudia lantzeko edo errefortzatze 2.-.Mailako ordezkarien funtzioak zehaztu. Informazioa trukatzeko foroak sortu: gela guztietan hiru bilera urtean zehar antolatu. Tutoren eta gelako ordezkari arteko informazio trasbasea sendotu Kultur ezberdinak ezagutzeko ekintzak antolatu Kultur ezberdinak ezagutzeko ekintzak antolatu

HELBURUETAKO EKINTZAK 3.-Ikasleen arteko gatazkak bideratzeko eskolan markatuta dagoen prozedura jarraituko da: adostokia, bitartekaritza informala..... Ikastetxean, helduen artean, ematen diren gatazkak bideratzeko prozedurak markatu.:familia-familia, eskola-familia,. Irakasle eta ikasleen arteko gatazkak bideratzeko estrategiak mailakatu 4.-.Aztertu Eskolako Organoetan nola eman diezaiokegun sarrera haurrek parte hartzeari.Ikasleen partaidetza nola egin zehaztu eta prozedura markatu. Partaidetza hau ondorenago taldeetan kontutan izan: Atsedenaldien antolamenduan, Jai batzordean, Bizikidetza Behatokian... Esperientzi partehartzaileak ezagutzea

CREACION OBSERVATORIOS CONVIVENCIA CC.AA  En septiembre de 1982, la Comisión de Cultura y Educación del Consejo de Europa, bajo el lema: “Aproximación cultural y educativa al problema de la violencia”, celebró una Conferencia para explorar..  El informe del Consejo de Europa de 1982, reconoce que una enseñanza cooperativa y no violenta, como la que se impartía en algunas escuelas europeas, era al mismo tiempo la más eficaz ….  El Parlamento Europeo, en su Asamblea de 1983, instó a los gobiernos de los Estados miembros de la Comunidades Europeas (Recomendación, 963-1E) a que aseguraran que las escuelas adopten una perspectiva no violenta.  Los Observatorios de Convivencia que se están creando en estos momentos en las CC.AA vienen de aquellos compromisos adquiridos en el año 1982,

PROYECTANDO FUTURO  Realizar profundos cambios en la Culturas, Políticas y Prácticas escolares.  Estrategias de negociación, regulación y solución pacífica de los conflictos.  Fomentar la participación real de todos los sectores de la C.E.  Trabajo diario con nuestro alumnado asegurando la adquisición de unas buenas competencias inter e intra personales  Poner en marcha verdaderos Planes de Convivencia en cada centros escolar.  Consolidar una escuela inclusiva.  La convivencia en positivo exige a todas las partes (profesorado, alumnado y familias). ¿Qué puedo hacer yo?.  Recuperar la autoridad del profesorado es importante, pero es necesario hacer una buena interpretación de lo que hoy significa autoridad, en el siglo XXI y en una sociedad democrática.  Marco de Disciplina Positiva ( muy relacionado con el punto anterior), con límites claros, para ello habrá que definir en cada centro cómo se van a integrar las vías de resolución de Conflictos y la vía de normas consensuadas.  Prevención e Intervención unidas, nunca olvidando que estamos hablando de educación y que en ésta los procesos son muy importantes y necesarios.  La cooperación entre iguales como estrategia didáctica de primer orden.