To set the scene: (Describe characters, time, location, routine activities etc.) Había una vez= once upon a time Hacía___________. = It was ____________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
el pretérito v. el imperfecto
Advertisements

Preterite or Imperfect? Youve probably realized that Spanish has lots of tricky pairs: Ser/estar Por/para Masculine/feminine Heres another one: Preterite/imperfect.
Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
Pretérito vs. Imperfecto En español Pretérito Lets review some of the main uses of the preterite. This verb tense is used when we talk about a past action.
Los usos del imperfecto y el pretérito en un cuento (story).
Vocabulario Realidades 3: Capítulo 1-2
Usos del imperfecto WATERLOADS.
El Imperfecto y El Pretérito
Escribe en español: 1. Sometimes 2. Once in a while 3. often 4. Never 5. A little 6. rarely 7. always 8. every day 9. Frequently 10. late.
APUNTES #1 Imperfect: other uses
ENSAYOS (Composiciones)
Preterite or Imperfect? Youve probably realized that Spanish has lots of tricky pairs: Ser/Estar Por/Para Masculine/Feminine Saber/Conocer Heres another.
Preterite or Imperfect? Youve probably realized that Spanish has lots of tricky pairs: Ser/estar Por/para Masculine/feminine Heres another one: Preterite/imperfect.
Imperfecto S2C5.
Háganlo ahora-complete in pairs Hagan una lista de palabras que indican que tienen que usar el imperfecto Hagan una lista de palabras que indican que.
El Imperfecto y El Pretérito
EL PRETÉRITO vs EL IMPERFECTO Narrating in the Past.
El Imperfecto When referring to the past, there are two verb tenses in Spanish. They are used depending on the type of events and actions being described.
EL IMPERFECTO What’s the story?. “Used to” Expresses the idea that something happened repeatedly in the past.
Para hablar del pasado. Para referir a las acciones, las situaciones y los eventos del pasado.
LOS USOS DEL IMPERFECTO Y DEL PRETÉRITO. Los usos del imperfecto en general “was doing something” “used to do something” “did something” – long term.
The decision which past tense to use depends on the message that the speaker wishes to convey.
EL PRETÉRITO Y EL IMPERFECTO ¿CUÁL ES LA DIFERENCIA?
¡para empezar! 2 de marzo Conjugate the following verbs in the IMPERFECT!!! él / bailar yo / vivir ellos / cantar nosotros / comer tú / hablar bailaba.
Usos del imperfecto… …y repaso de formas.. Use the imperfect to “Set the scene” “Set the scene” Era el viernes por la noche. Era el viernes por la noche.
Uses of the preterite vs. imperfect We use it to talk about an action or series of actions completed in the past. Examples: Llegó a la casa, preparó.
El imperfecto y el pretérito
EL IMPERFECTO. Words and phrases indicate repetitive, vague or non-specific time frames, and therefore signal the use of the imperfect.
Los verbos-AR Los verbos-ER/IRLos verbos-ER/IR Los verbos-ARPretérito Imperfecto.
REPASEMOS LA TAREA La Hormiga y el Saltamontes
The IMPERFECT tense The imperfect tense is also used in the PAST. The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly.
The other past tense Señora Haldenwang.  The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly. Ejemplo: Yo caminaba cada.
Imperfect Tense U4L1 MICHAELSON. The Imperfect Tense  In Spanish, we use the imperfect tense to show things that happened repeatedly, habitually, or.
PRETÉRITO S.I.M.B.A SEQUENCE of events(I woke up, brushed my teeth and took a shower) INTERRUPTION: an action interrupts an ongoing action(I was watching.
The Imperfect Tense El Imperfecto. ¿Qué es el imperfecto? To talk about what you used to do What you were like in the past To tell how old you were What.
Español II Capítulo 9 Vocabulario 1 pp Árido (a)
Español IV. El imperfecto: Los usos El imperfecto es otro tiempo pasado en español Se usa para : –describir la escena (scene) en el pasado *mientras el.
The Imperfect Tense: Preterite  You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended at a definite.
Preterite vs. Imperfect Usage 1. To express a completed action. Carmen salió anoche. Yo fui al centro ayer. The Preterite is used:
Los cuentos Practiquemos el vocabulario…. Traduce por favor A long time ago… Hace mucho tiempo… Once upon a time… Ērase una vez… The princess La princesa.
Preterite vs. Imperfect Chapter 2. Esp 33/9/13 Hoy es el tres de septiembre. Objective: – Students will be able to distinguish between when to use the.
EL IMPERFECTO V EL PRETERITO
Adverbios de frecuencia
Preterite vs. Imperfect Keywords. Preterite Tense: C – Completed action S – Specific time I – It is over.
Ayer (yesterday) Preterite. Frecuentemente (Frequently) imperfect.
Capítulo 4B Frases adverbiales. immediately (2) en seguida inmediatamente.
A Halloween Story; The story of a beautiful Princess and a very ugly guy. Una historia de Víspera de Todos los Santos. La historia de una Princesa bonita.
IMPERFECTO O PRETERITO  You’ve probably realized that Spanish has lots of tricky “pairs”:  Ser/estar  Por/para  Masculine/feminine  Here’s another.
¿Qué te duele(n) hoy? Habla del problema usando doler en el presente. Me duele…Me duelen… 1.) 4.) 2.) 3.) 5.) 6.) 7.) 8.) martes viernes domingo por la.
El pretérito y el imperfecto Imagina Capítulo 2. El pretérito y el imperfecto Both are used to express actions that happened in the past, but have different.
El pretérito vs. El imperfecto. Usos del pretérito 1. Describir un evento singular 2. Describir el comienzo o el final de una acción 3. Describir una.
ACTION TAKEN AND COMPLETED DESCRIBES WHAT HAPPENED, WHAT OCCURRED DESCRIBES SPECIFIC ACTIONS THAT OCCURRED AT A POINT IN TIME AND WERE COMPLETED.
HABLAR- TO SPEAK  hablaba  hablabas  hablaba  hablábamos  hablabais  hablaban COMER- TO EAT  comía  comías  comía  comíamos  comíais  comían.
She was a pretty girl. Ella era una chica bonita. She had blonde hair and blue eyes. Ella tenía el pelo rubio y ojos azules. She was seven years old. Ella.
¿Pretérito o Imperfecto? 10/15/2015EMA MATEICA - SOSA 1.
Nombre___________________CLASSWORK Fecha______________________ Instrucciones: Write a story about what is happening in the picture. Describe the setting,
The preterite vs. the imperfect Preterite single, completed action Marta dio una fiesta de sorpresa para su marido. ○ can be a specific time frame in.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
The Imperfect Tense. Imperfect Tense Endings “-AR” VERBS -aba -abas -aba -ábamos -abais -aban.
El Pretérito: ¿Cuándo se usa? UIEI – Pretérito vs. Imperfecto Isolated actions Completed “one-time” actions (ed) Yo toqué la guitarra ayer. (por + amount.
The imperfect tense The imperfect is another way to express the past. To talk about something you used to do as a matter of habit. cant ar -to sing To.
Unidad 4 Lección 1 Preterite vs. Imperfect
El Imperfecto. The imperfect tense can be used to give descriptions (for instance of the weather, or physical and emotional descriptions of people)
Historias y cuentos Vázquez. PERSONAJES- characters El dios El Fantasma El rey La reina El traidor El desconocido }
El PRETÉRITO Y EL IMPERFECTO. PRETERITO This verb tense is used when:  We talk about a past action that happened ONE time (single events) EX: Ella compró.
Hace mucho tiempo, en una galaxia lejana…. PRETERITO VS IMPERFECTO.
Imperfect vs. Preterite. DescriptionAction Ongoing Repeated Completed/ Sequential Anticipated Preterit #Not Specified#Specified PreteritImperfect Verb.
Descriptions, Weather, Meaning Changers Imperfect, lección tres.
Preterite A ge (Tenía ____años) P hysical condition (cansado) A ppearance (era, llevaba) W eather (hacía, llovía) T ime/date (era, eran) A ctions in progress.
Using the preterite and imperfect to begin a story
Transcripción de la presentación:

To set the scene: (Describe characters, time, location, routine activities etc.) Había una vez= once upon a time Hacía___________. = It was ____________. (weather term) Era(n)____________. = It was ___________. (expression of time) Siempre = always Nunca = Never Frecuentemente= Frequently Le gustaba / le encantaba / odiaba = liked / loved / hated Important questions: ¿Quiénes son los personajes principales? ¿Dónde estaban? ¿Cómo eran? ¿Qué siempre hacían? ¿Qué le gustaban hacer? ¿Qué hora era? 1

To present the initiating event: Un día = one day Una mañana = one morning Mientras= while Cuando= when Important questions: ¿Qué pasó? ¿Qué estaban haciendo cuando todo ocurrió? To discuss characters’ emotions: Important questions: ¿Cómo se sentía(n)? 2

To describe the plot/conflict/resolution: De repente = suddenly Entonces= then / so Pues= so Luego= later Más tarde=later Inmediatamente=immediately Eventualmente=eventually Afortunadamente = fortunately Desafortunadamente= unfortunately Finalmente= finally En el fin=in the end Important questions (plot): ¿Qué pasó? ¿Cómo se sentían los personajes? ¿Por qué? ¿Qué decidieron hacer los personajes? ¿Por qué? Important questions (conflict): ¿Cuál era el problema? ¿Qué pasó? ¿Cómo se sentían los personajes? ¿Por qué? ¿Qué decidieron hacer los personajes? ¿Por qué? 3

To describe the plot/conflict/resolution: De repente = suddenly Entonces= then / so Pues= so Luego= later Más tarde=later Inmediatamente=immediately Eventualmente=eventually Afortunadamente = fortunately Desafortunadamente= unfortunately Finalmente= finally En el fin=in the end Important questions (plot): ¿Qué pasó? ¿Cómo se sentían los personajes? ¿Por qué? ¿Qué decidieron hacer los personajes? ¿Por qué? Important questions (conflict): ¿Cuál era el problema? ¿Qué pasó? ¿Cómo se sentían los personajes? ¿Por qué? ¿Qué decidieron hacer los personajes? ¿Por qué? 4

To describe the plot/conflict/resolution: De repente = suddenly Entonces= then / so Pues= so Luego= later Más tarde=later Inmediatamente=immediately Eventualmente=eventually Afortunadamente = fortunately Desafortunadamente= unfortunately Finalmente= finally En el fin=in the end Important questions (plot): ¿Qué pasó? ¿Cómo se sentían los personajes? ¿Por qué? ¿Qué decidieron hacer los personajes? ¿Por qué? Important questions (conflict): ¿Cuál era el problema? ¿Qué pasó? ¿Cómo se sentían los personajes? ¿Por qué? ¿Qué decidieron hacer los personajes? ¿Por qué? 5

Important questions (resolution): ¿Qué pasó? ¿Cómo se sentían los personajes? ¿Por qué? ¿Qué decidieron hacer los personajes? ¿Por qué? ¿Cuál es el moraleja del cuento? 6