Alison Bixby Stone School 28 August 2013.  Knowledge is what students should know— Facts they could, in theory, write down or verbalize as answers to.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La familia U3L2 Vocabulario.
Advertisements

Apuntes: SABER vs CONOCER. In Spanish, there are 2 verbs that mean to know but they can NOT be used interchangeably.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
PREPARING FOR THE PERSUASIVE ESSAY AP SPANISH LANGUAGE & CULTURE 2014 Ken Stewart ● Chapel Hill, NC.
PREPARING FOR THE PERSUASIVE ESSAY AP SPANISH LANGUAGE & CULTURE 2014 Ken Stewart ● Chapel Hill, NC.
English I, Reading I and ESOL. Across 1.nose 2.four 3.sort 4.pate Down 1.safe 2.rote 3.soup 4.torn.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Question Word Notes Spanish 1 – Chapter 2. Question Formation To ask a question that may be answered “sí” or “no”, just raise the pitch of your voice.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
Repaso: el futuro, el futuro perfecto, el condicional, el imperfecto subjuntivo…
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Imperfect Tense -AR Verbs. Notes  In Spanish there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect.  The preterite is used to state an action.
Preguntas. ¿Cuándo? ¿Cuánto? ¿Por qué? ¿Cuál?
A conocernos Gramática 1 Question formation Preview Sí or noSí or no No and not Question words.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
TURN & TALK Why does public education matter to you?
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Saber vs. Conocer “To Know”. Saber = to know Yo - sé I know Nos. – sabemos We know Tú – sabes You know Vos. – sabéis Y’all know Él, ella, Ud. – sabe He.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Auto-Repaso (Verbos) Clase 6. Esponja: Write down a question for each answer. Escribe una pregunta para cada respuesta en español.
Question Formation Español Uno.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Español 2 1 de marzo de 2017.
ESPAÑOL 1, el 11 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
First Grade Dual High Frequency Words
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
1.4 Numbers.
Question Formation Spanish I Page 52.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Alison Bixby Stone School 28 August 2013

 Knowledge is what students should know— Facts they could, in theory, write down or verbalize as answers to specific questions. Conocimiento es lo que los estudiantes deben saber—Hechos que pueden, en teoría, escribir o decirles verbalmente en respuesta a preguntas específicas.  Skills are what students should know how to do—Actions you as the teacher could observe. Habilidades son lo que los alumnos deben poder hacer—Acciones que usted, como maestro, puede observar.

 Knowledge tends to live at the lower levels of thinking, but skills can (and should) require students to go higher (application, analysis, systhesis, evaluation). El conocimiento vive en los niveles más bajos del pensamiento, pero las habilidades pueden (y deben) llevar a los alumnos más alto (aplicación, análisis, síntesis, evaluación).

ESSENTIAL QUESTIONS  How do the arts shape, as well as reflect, culture?  ¿Cómo las artes forman y reflejan a una cultura?  What do effective problem solvers do when they get stuck?  ¿Cómo se resuelven problemas complicados cuando encuentran a un reto difícil?  How strong is the scientific evidence?  ¿Qué tan fuerte es la evidencia cientifica? NOT ESSENTIAL QUESTIONS  What common artistic symbols were used by the Incas and the Mayas?  ¿Cuáles fueron los símbolos comunes usados por ambos los Mayas y los Incas?  What steps did you follow to get your answer?  ¿Cuáles pasos siguió para llegar a su respuesta?  What is a variable in scientific investigations?  ¿Qué es una variable en una investigación científica?

ESSENTIAL QUESTION  Is there ever a “just” war?  ¿Existe la posibilidad de una guerra justa?  How can I sound more like a native speaker?  ¿Cómo puedo hablar más como un hablante nativo?  Who is a true friend?  ¿Quién es un verdadero amigo? NOT ESSENTIAL QUESTION  What key event sparked World War I?  ¿Cuál evento principal marcó el comienzo de la primera guerra mundial?  What are common Spanish colloquialisms?  ¿Cuáles son los coloquialismos españoles comunes?  Who is Maggie’s best friend in the story?  ¿Quién el la mejor amiga de Maggie en el cuento?

1. Is open-ended Es abierta 2. Is thought-provoking and intellectually engaging Provoca pensamiento e involucra a los alumnos intelectualmente 3. Calls for higher-order thinking Involucra pensamiento de alto nivel 4. Involves important, transferable ideas Incorpora ideas importantes y transferibles 5. Raises additional questions Plantea preguntas adicionales 6. Requires support and justification Require apoyo y justificación 7. Recurs over time Se repite a través del tiempo

1. In what year was the Battle of Hasting fought? ¿En que año occurió la batalla de Hastings? 2. How do effective writers hook and hold their readers? ¿Cómo caputuran el interés de sus lectores los escritores eficaces? 3. Is biology destiny? ¿Biologia es destino?

4. What is onomatopoeia? ¿Qué es la onomatopeya? 5. What are examples of animals adapting to their environment? ¿Cuáles animales se adaptan a su ambiente? 6. What are the limits of arithmetic? ¿Cuáles son los limites de la aritmética?

If you’re having trouble, think of your content as the answer and then ask yourself, “What are the questions that lead to those answers?” Si está luchando, piense que el contenido es la respuesta y pregúntese, “¿Cuáles son las preguntas que producen esas respuestas?”

How do we get to the big idea? Do we give it to the students in advance or do we use our instructions and lessons to lead them to it? ¿Cómo llegamos a la gran idea? ¿Les damos a los alumnos al principio de la unidad o usamos nuestras lecciones para guiarlos hacia ella?