10 de noviembre. Para Empezar #9 ¿En dónde me pongo cada una de estas cosas? Me pongo una corbata en el ______________ Me pongo los zapatos en los _______________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos: llevar y ponerse
Advertisements

¡Qué regalo! OBJETIVOS: To talk about buying gifts Tell what happened in the past Use direct object pronouns Understand cultural perspectives on gift-
Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
Partes del cuerpo La cabeza y la cara.
HÁzlo ahora Jueves, Diez de noviembre Use the correct preterite form of ponerse, decir, or dar. 1. El médico me _________ que no debo jugar este semestre.
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Where do I go to get things (in my community)? I can describe and request what I need. Warm- up: Organiza en dos grupos: plural nouns and singular nouns:
¿Cómo te preparas? Repaso. Write the English translation for the following words and draw a picture of the object next to it.  El abrigo  Los anteojos.
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
It is in giving that we receive, It is in pard’ning that we are pardoned And it is in dying that we are born to eternal life Mientras más das, recibiras.
Ahora mismo: Escribe los colores en español
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Aspiring Sketch Artists at Sunnymead Elementary in Ms. Zamek’s 4 th grade classes.
La salud WALT: be able to name parts of the body in Spanish WILF: be able to name at least 10 parts of the body – level 1 Be able to make sentences – level.
 A direct object tells who or what receives the action of the verb.  Busco un libro. (I am looking for a book).  Compré unos guantes. (I bought some.
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
21 febrero ¿Cómo es? = What is he/she it like? This question is asking for a description of someone/thing. ¿Cómo está? How is he/she/it doing. This question.
4 DE SEPTIEMBRE DE 2013 ESPAÑOL 3. LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 4 DE SEPTIEMBRE Escribe en inglés: 1. My ankles hurt! 2. My teeth hurt! 3. His stomach.
La Ropa.
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
Belanova – Baila mi corazón Las partes del cuerpo repaso Dibuja una person en tu diario y escribe las partes del cuerpo: – La cabeza la mano – el pelo,
Las partes del cuerpo. Los ojos Los dientes La cabeza.
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
GOOGLE VOICE: Call the phone number above, and leave a message on the answering machine answering the questions in the power point and describing.
6.2 Needs + Plans. Write two Spanish sentences describing this photo. Kobe is wearing… His shirt is … Get out vocab sheet. Llevar--to wear Vámonos.
Una carta. How do we write “una carta”? What are the three things that you need in a letter? 1. OPENING 2. BODY 3. CLOSING.
A. No puedo respirar. Me duele la garganta porque toso mucho. b. Necesito una inyección (shot). Voy a tomar medicina especial, antibióticos. c. Mi temperatura.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
 ¿Cuánto cuestan esos zapatos?  ¿Cuánto cuesta el vestido rosado?  ¿Te gusta esta falda?
Come in quietly. WARM-UP: (Vy, Aden, Claire) 1.What time is it? 2.It is 7:45a.m. 3.What time is Spanish class? 4.It is at 10:20a.m. 5.Whose is the notebook?
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
¡El Cuerpo!. la mano el pie la cabeza la nariz el pecho los ojos la cintura El cuello la rodilla el dedo.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
LA ROPA. ¿Qué ropa hay en la foto?
Hazlo ahorael 17 de abril Objetivo: SWBAT recognize and use parts of the body vocabulary. ON YOUR OWN PAPER, label the face below (use the numbers in the.
Doler (ue) Tells what hurts.
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
El 8 de septiembre miércoles Calentamiento
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
Direct Objects And Direct Object Pronouns (DOP). What is a Direct Object? A Direct Object is a noun A Direct Object is a noun It can be a person, place.
Daily Routine Assessment-Monday!
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
CENA Y CINE With a partner, decide which movie you are going to see and at what restaurant you are going to have dinner. Then write your decision on the.
VÁMONOS Conjuga los verbos en el pretérito irregular. Escribe la frase. 1)Yo ______ con mi padre. (conducir) 2)Mi madre _______ comer en casa. (preferir)
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
H sp Bell work What kind of clothing do you prefer? Do you like being more casual or more formal? What defines your style? Do you like popular.
Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura STARTER: Lee el texto.
9 de noviembre. Para Empezar #8 Write the original sentence. Find the mistakes. Tell me why it is wrong and correct them. 1. Carla me lavo la cara todos.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
BIENVENIDOS A UNIDAD 2 LOS ANDES CENTRALES OBJECTIVE: STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO THE CENTRAL ANDEAN REGION STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO CLOTHING.
ir de compras los labios la chaqueta los aretes la nariz los brazos la cabeza la bufanda la tienda el suéter la cadena ponerse el sombrero el almacén.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes you will write a complete sentence in Spanish saying what you are wearing. You MUST include three articles of clothing.
Escriban en sus Apuntes Write down the conjugations for the verb ‘ser’ in your apuntes. Also create a sentence using the verb ‘ser’ like we did yesterday.
Essential Questions for Ch. 9.3 How can we “express preferences”? How can we talk about our preferences by only referring to the “color” OR “the material.
En una boda, se lleva…. En la oficina, se lleva…
SEGUNDA LECCIÓN LOS ACCESORIOS Y EL CALZADO.
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
Habla de la salud y enfermedad
La cara.
Tarea para mañana-martes el 6 de diciembre
2A: La Ropa Grupos 1, 2 y 3.
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
6.2 Needs + Plans.
La familia The Family.
Transcripción de la presentación:

10 de noviembre

Para Empezar #9 ¿En dónde me pongo cada una de estas cosas? Me pongo una corbata en el ______________ Me pongo los zapatos en los _______________ Me pongo la gorra en la ________________ Me pongo la pulsera en la ________________ Me pongo anillos en los _________________ Me pongo los calcetines en los _________________ Me pongo los aretes en las __________________ Me pongo los anteojos/lentes/gafas en la __________ sobre los _______

Para Empezar #9 ¿En dónde me pongo cada una de estas cosas? Me pongo una corbata en el cuello Me pongo los zapatos en los pies Me pongo la gorra en la cabeza Me pongo la pulsera en la muñeca Me pongo anillos en los dedos Me pongo los calcetines en los pies Me pongo los aretes en las orejas Me pongo los anteojos/lentes/gafas en la cara sobre los ojos

¿Adivina quién? On a scratch sheet of paper, write at least 4-5 things describing a person in the classroom. What their hair color is like, long short, what they're wearing, etc. I will collect them and we will guess who the person is. Be sure to tell me on the paper who it is you're describing.