Dra. Andrea Goldin Laboratorio de Neurociencia, UTDT - CONICET Laboratorio de Inteligencia Artificial Aplicada, UBA – CONICET neuro.org.ar facebook.com/andrea.p.goldin.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
Advertisements

Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Hagan Ahora: Corregimos la tarea.
03/ Individualized Education What is it? Educación Individualizada: ¿Qué es? By Por Dave Batty PSNC #3.
SOCIAL DEVELOPMENT IN HONDURAS: Towards an integrated framework of social policies and tools to reduce poverty. SOCIAL DEVELOPMENT IN HONDURAS: Towards.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Repaso y preposiciones para el examen del Capítulo 4.
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
EL IMPERFECTO. Words and phrases indicate repetitive, vague or non-specific time frames, and therefore signal the use of the imperfect.
¿Que podemos desear para el próximo año? That we can want for next year? ¿Que podemos desear para el próximo año? That we can want for next year?
The IMPERFECT tense The imperfect tense is also used in the PAST. The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly.
How are isotopes different from atoms?
4.1 Continuidad en un punto 4.2 Tipos de discontinuidades 4.3 Continuidad en intervalos.
Hoy es lunes el 16 de marzo I can use my weather vocabulary to describe the seasons of the year and the weather of all places.
LOS PAISES HISPANOS Y SUS CAPITALES.
State of the School Community Meeting/ El Estado de la Escuela Valdez 3/24/15.
UNDER THE MEXICAN LAW Illegal immigration is a crime, punishable by up to two years in prison. The immigrants who are deported and return to México.
CHILE Dr. Valeria Gomez G. 2008/05/15 Country Report.
Capítulo 4. Infinitives in Spanish end in –ar, -er, and – ir The conjugated infinitive is often followed by another infinitive or infinitive phrase/ expression.
Hoy es martes el 17 de marzo I can use my weather vocabulary to describe the seasons of the year and the weather of all places.
Martes diez de diciembre Los jóvenes estudiantes ¿son responsables y disciplinados? El objetivo= Analizar la actitud de los estudiantes hacia la educación.
Hey Kids! Enjoy Meals at School this Summer! Served at: Sable Elementary 2601 Sable Blvd. Breakfast 8:15 - 8:45 Lunch 11: :15 May 26, June.
Salud infantil y adolescente en America Latina y Caribe Dr. Luisa Brumana Asesora Regional de Salud UNICEF LAC.
“Diseño de ambientes innovadores que favorecen el aprendizaje de los alumnos de posgrado de la Universidad La Salle” Dra. Esther Caldiño Mérida
Ayudantia Capitulo 6 Luenberger Problema 6,1.
3.6A The student is expected to explore different forms of energy, including mechanical, light, sound, and heat/thermal in everyday life.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Área académica: Contabilidad Proyectos de inversión Nombre del profesor: Víctor.
#. Qué vamos a hacer? Nuestros objetivos Literacy: To know how to skim and scan to locate the main points in a text. To learn about ‘dia de los muertos’
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
Charts included in the Progress Report on MDGs in Latin America and the Caribbean 2008 Information developed for ECLACs MDG website
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Butterflies and moths undergo complete metamorphosis in which they go through four different life stages. Las mariposas y las polillas pasan por una metamorfosis.
¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los estudiantes no hacen la tarea.
©2009 Galaz, Yamazaki, Ruiz Urquiza, S.C. Todos los derechos reservados. 1Footer Emotional Intelligence in the Workplace PRETEST.
Please sign up for your presentation.. ALC 47 ¿Cuáles son las nueve bebidas?
TENER, ESTAR and ANDAR in the Preterite. The verbs tener, estar, and andar have similar stem changes in the Preterite tense. They all have “uv” in the.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Licensed center-based child care Licensed family child care Preschool programs Public school-based programs Head Start Early Learning Scholarships All.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
El Asunto Una encuesta realizada por la AMAFORE señala que el 62 por ciento de los entrevistados está de acuerdo con la afirmación que dice: "No he planeado.
Verb: is the action of the sentence. Direct Object: receives the action of the verb.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Área académica: Contabilidad Proyectos de inversión Nombre del profesor: Víctor.
Objetivos KNOW: how to analyse different advertsTo KNOW: how to analyse different adverts Resultados All should know how to say what an advert is about.
3 rd Grade 2 nd Six Weeks Science Unit 2, Lesson 5 CScope Vocabulary Words
Empecemos: fill in the blank w/ the correct form of SER Yo _______ inteligente. Tú __________ cómico. Ella __________ rubia. Nosotros _________ perezosos.
Excedente económico. Another handy statistic for summarizing the connection between parents’ and children’s income is the Intergenerational.
#10 la fecha es jueves el 10 de septiembre. Objetivos Aprender el orden de días en un calendario hispano. Leer en voz alta Learn the order of days in.
Lección 1 T1 Asistente de Servicios Alimentarios …usted es importante ¡USTED HACE QUE SEA POSIBLE!
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
Welcome to the PEP program! Welcome to the PEP program! Bienvenidos al programa de PEP! Bienvenidos al programa de PEP!
Lección 4 T1 Asistente de Servicios Alimentarios …usted es importante ADMINISTRESE USTED MISMO Y ADMINISTRE SU TRABAJO.
Capítulo 7 20 of To express an action that began and ended at a specific time in the past you use the ____________. The endings of the preterite.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Los Adjetivos Possessivos
CMS Open House August 3, 2017 Remember this guy? Andrew Noelle,
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
Pronouns, the verb SER, Adjectives
Hola, buenas tardes. ¿Cómo se llama?
Planeación Coordinación seguimiento Implementación Control.
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
[C] Notas: Present Progressive What is Happening Now
To insert audio you need to be on that slide
[C] Notas: Present Progressive- What is Happening Now
Transcripción de la presentación:

Dra. Andrea Goldin Laboratorio de Neurociencia, UTDT - CONICET Laboratorio de Inteligencia Artificial Aplicada, UBA – CONICET neuro.org.ar facebook.com/andrea.p.goldin Neurociencias y educación

Melhuish, EC et al. Science, 2008; 321: El contexto importa (nutrición ambiental)

Los ladrillos de la cognición Adquirir estos ladrillos básicos de la cognición es una de las tareas más desafiantes que comienza en los primeros años de vida y continúa hasta la edad adulta

Goldin, AP et al. Mind, Brain, and Education Journal, 2013, 7(2): López-Rosenfeld, M et al. Computers & Education 2013, 68: Goldin, AP et al. PNAS, 2014; 111(17): Paz, L et al. Cognitive Science, en prensa

Los juegos de Mate Marote

Las investigaciones Pretest Postest

4to bimestre3er bimestre2do bimestre1er bimestre

Notas – Lengua y matemática Alta asistenciaBaja asistencia Goldin, AP et al. PNAS, 2014; 111(17):

(Sociodemografía) Goldin, AP et al. PNAS, 2014; 111(17):

Notas – Lengua y matemática Alta asistenciaBaja asistencia Goldin, AP et al. PNAS, 2014; 111(17):

¿Hacia dónde vamos?

¡Gracias! (trabajando...) /MateMaroteOK

Diseño experimental Goldin, AP et al. Mind, Brain, and Education Journal, 2013, 7(2): Goldin, AP et al. PNAS, 2014; 111(17):

Child ANT Stroop Goldin, AP et al. PNAS, 2014; 111(17):

Rates of return: the payout per year per dollar invested in human capital programs at different stages of the life cycle. The opportunity cost of funds (r) is the payout per year if the dollar is invested in financial assets (e.g., passbook savings) instead. An optimal investment program from the point of view of economic efficiency equates returns across all stages of the life cycle to the opportunity cost. Heckman, JJ. Science, 2006; 312(5782): Cosas que estamos haciendo mal

Grantham-Mcgregor, Sally M. et al. Journal of Human resources, 2007; 42(1):49-84 Cosas que estamos haciendo mal Vocabulary scores of Ecuadorian children (TVIP: Test de Vacabulario en Imagenes Peabody)