Unit 1.2 Mis amigos y yo Hoy es _______ el __ de __________ 2015 Ayer fue_______________ Mañana es ____________ ¿Que tiempo hace hoy? _________________________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cómo es…? Describing others using ser, articles, & adjectives
Advertisements

Unidad 1, Lección 2 Español 1
Personality cómico artístico atlético UNIDAD 1 Lección 2 Clip Art cómico (color) artístico (color) atlético (color)
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
Making nouns and adjectives plural
Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Lesson Ser and Adjectives. Subject Pronouns I - yoWe- nosotros You - tú he- é l They- ellos She- ellaThey- ellas You (formal)- You all- -usted -
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
YoNosotros/as Tú (you)Vosotros/as (Spain) (you plural) Usted (Ud.) (you formal)Ustedes (Uds.) (you plural) El/Ella (he/she)Ellos/Ellas (they)
Aplicada Una persona que le gusta aprender; estudia mucho.
Personality/ personalidad 1.boring 2.good 3.funny, comical 4.enjoyable, fun 5.intelligent 6.bad 7.patient 8.lazy 9.serious 10.nice 11.hard-working 1.aburrido/a.
¡Avancemos! ¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2. Describing Yourself and Others.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
Articles & Noun- Adjective Agreement Essential Question: How do I use articles and adjectives to agree with nouns?
Unidad 1.2.  What you will learn: Describe yourself and others Identify people and things Use ser to describe what someone is like Use definite and indefinite.
Primeros Pasos 1.Juan, ¿de dónde _______ tú? 2.Yo _______ de Costa Rica. 3.Y Ana y María, ¿de dónde_____ ellas? 4.Ana _____ de Panamá y María de Honduras.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Avancemos 1.  artístico, artística  atlético, atlética  cómico, cómica  desorganizado (a)  estudioso, estudiosa  inteligente  organizado, organizada.
1 Definite and Indefinite Articles. 2 Página 61 en tu libro ¡Toma notas!
Lección Preliminar pp. 6-7 ¿Cómo son?. todos everyone.
Día 70 Final Review 2—Adjectives, Ser, Pronouns. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
¡Hola a todos y bienvenidos!
Unidad 1 Español 1, Subject Pronouns & “Ser” = “to be” SINGULARPLURAL I – YO - SOY We – NOSOTROS - SOMOS You – TÚ - ERES “Y’all” – VOSOTROS - SOIS.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Describing People Vocabulario de Unidad 1.2.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Avancemos 1.  artístico, artística  atlético, atlética  cómico, cómica  desorganizado (a)  estudioso, estudiosa  inteligente  organizado, organizada.
By: Larissa Rosen Alexa Kelly & Alana Birnhak. Alto (a) – Tall Bajo (a) – Short (height) Grande – Big, large; great Pequeño (a) – Small.
¿Cómo eres?. artístico(a) atlético(a) bueno(a) La vida es buena.
CONCORDANCIA DE ADJETIVOS Y SUSTANTIVOS NOUN / ADJECTIVE AGREEMENT.
Vocabulario - Lección 1.2. artístico(a) artistic.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Vocabulario 5 Physical descriptions
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Jeopardy $100 AdjectivesSer Supplement Words Adjective Agreement ¿Sorpresa? $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
¿Quién es? Who is it? Describing people and their characteristics.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Unidad 1: Juego de repaso. A. Finish each sentence. Use a form of SER (to be). Say that each person is a boy, girl, man, or woman.
Examen de unidad 1 leccion 2
Noun-Adjective Agreement
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Avancemos 1 Unidad 1 Lección 2 Vocabulario. Describe yourself & Others ¿Cómo eres? artístico(a) atlético(a) bueno(a) cómico(a) ¿Cómo eres? artístico(a)
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
Unit 1.2 Mis amigos y yo. Hoy es _______ el __ de __________ 2015 Ayer fue_______________ Mañana es ____________ ¿Que tiempo hace hoy? _________________________.
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Palabra del dia: ellos.
SWBAT: Use Ser and adjectives to describe personality traits
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
Hoy es jueves, el 24 de septiembre Please use your vocabulary to write sentences describing the appearance and personality of each person below. 1.¿Cómo.
ESPAÑOL 2: REPASO- LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS Y ADJETIVOS PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO MAKE DEFINITE ARTICLES AND ADJECTIVES ARGREE WITH NOUNS?
Using SER to Describe People (Adjective Agreement)
Los numeros y los días Rosana, ¿cuál es tú teléfono? Mi teléfono es…… Rosana, ¿qué día es hoy? Hoy es….. Mañana es…..
A Conocernos ¡Exprésate! Capítulo 2 VOCABULARIO 1.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
¿Cuántos años tiene él / ella? How old is he / she? Él / Ella tiene… años. He / She is … years old.
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
Los adjetivos. La personalidad Los adjetivos artístico/a.
Vocabulario y Gramática
Describes self and others.
U1, L2: Mis amigos y yo VOCABULARIO APUNTES.
Haga Ahora 15 ¿Qué día es hoy? Hoy es…
Transcripción de la presentación:

Unit 1.2 Mis amigos y yo

Hoy es _______ el __ de __________ 2015 Ayer fue_______________ Mañana es ____________ ¿Que tiempo hace hoy? _________________________

¿Cómo eres? What are you like? Translate: Use your reference sheet! Circle the cognates artístico(a) ______________ atlético(a) ______________ bueno(a) ______________ cómico(a) ______________ desorganizado(a) ______________ estudioso(a) ______________ inteligente ______________ malo(a) ______________ organizado(a) ______________ perezoso(a) ______________ serio(a) ______________ simpático(a) ______________ trabajador(a) ______________

¿Cómo eres? What are you like? artístico(a) artistic atlético(a) athletic bueno(a) good cómico(a) funny desorganizado(a) disorganized estudioso(a) studious inteligente intelligent malo(a) bad organizado(a) organized perezoso(a) lazy serio(a) serious simpático(a) nice trabajador(a) hard-working

Vocabulary People el (la) amigo(a) friend La niña young girl El niño young boy la chica girl el chico boy el (la) estudiante student el hombre man la mujer woman la persona person

Appearance alto(a) tall bajo(a) short (height) bonito(a) pretty grande big, large; great guapo(a) good-looking joven (pl. jóvenes) young pelirrojo(a) red-haired pequeño(a) small viejo(a) old Tengo... I have... Tiene... He / She has... pelo rubio blond hair pelo castaño brown hair

Ella tiene pelo rubio. Palabra del dia: pelo

Palabra del dia: tener Hiro tiene pelo negro y la amiga de Hiro tiene pelo negro tambien.

Tengo pelo negro corto y tengo flequillo. Tengo 16 años y tu cuantos años tienes ? Tener

Tengo 16 años. Tengo ojos marrones. Tengo pelo negro, liso y corto. Tengo 16 años. Tengo ojos marrones. Tengo pelo negro, liso y corto. Use the verb tener to describe your pelo (hair), ojos (eyes) and años (age) Tengo ____ años. Tengo ojos ______. Tengo pelo ______ y ____________. Tengo ____ años. Tengo ojos ______. Tengo pelo ______ y ____________.

¿Como eres? Verbo Tener Yo Tú ÉlEllaUsted Nosotros Nosotras Ellos Ellas Ustedes Tengo Tienes

Escuchen (page 56 textbook)

La Tarea Homework Cuaderno wkbk page 28 Activity 1, 2 & 3 Write sentences in your notebook.

Read the telehistoria and answer ques.

Nombre ______ El/Ella tiene Pelo +color Yo tengo Pelo +color Tu tienes Pelo +color Use verb “tener” to describe hair, eyes and age. Pelo +____ negro rubio marron/ castaño claro rojo canas/ blanco calvo largo corto liso ondulado rizada flequillo

Use ser to describe personality and use the verb tener to describe characteristics

La chica es alta. Palabra del dia: el/la El chico es simpatico y guapo. el amigo la amiga los amigos las amigas

La galleta La pizza El helado La fruta El jugo El refresco Las papas fritas

TRANSLATE THE WORDS ON YOUR BINGO CHART. THEY WILL BE CALLED OUT IN ENGLISH TODAY! You will need to know what each word means to win!!

Ser- to be Singular Subject Pronouns Yosoy Túeres Él/Ellaes Ustedes Nosotros Ellos/Ellas Ustedes somos son

Miguel y Sulley ser- adjectives

El chico se llama Miguel. Él es un estudiante. Él es de Monstropolis.

El chico se llama Sulley. Él es un estudiante. Él es de Monstropolis.

La mujer se llama Profesora Hardscrabble. Ella es una profesora. Ella es de Monstropolis.

Miguel es estudioso. A él le gusta estudiar.

Sulley es atlético. A Sulley le gusta jugar al fútbol.

Sulley es cómico. Miguel es serio.

Miguel es trabajador. Sulley es perezoso.

Sulley es alto y grande. Miguel es bajo y pequeño.

Exceeding Developing Basic Low 69-below How well do you communicate? You create the language by using strings of sentences that may or may not be connected. I write with some details. You use phrases and simple sentences to express your ideas. You use memorized simple sentences, isolated words, lists, and/or memorized phrases. I use simple words and English How well do you understand? Your responses are mostly logical and thoroughly address the topic. You answered all questions and added extra information. Your responses are generally logical and address most of the topic. Your responses are occasionally logical and address part of the topic. Your responses address the topic, or part of the topic, using simple words or English What kind of vocabulary do you use? You use a wide range of vocabulary appropriate to the topic most of the time. You try to use higher-level vocabulary. You use a range of vocabulary that addresses the topic. However, occasionally you may use the wrong word or expression. You may use some false cognates. You use basic, very common memorized vocabulary and resort to English when you are unable to communicate your message. You use memorized vocabulary and may use English Student Self-Assessment

Palabra del día: difícil

¿Cómo soy yo? Unit 1 Major Project Picture of yourself – 10 points Where are you from (Soy de…) -10 points Description (Tengo..años/pelo/ojos..) 20 points 2 Adjectives (Yo soy..Yo no soy..) – 20 points 2 likes (Me gusta)– 20 points 1 dislike (No me gusta) 20 points Total Points = 100

Me llamo Pablo. Tengo 15 años. Soy de Woodbridge, NJ. Tengo pelo rubio y ojos azules. Me gusta jugar futbol y leer. No me gusta preparar la comida. Soy muy atletico pero no soy artistico.

Self- Assessment Include “tambien” to add some extra information about yourself

FLY SWATTER

Palabra del día: tambien