Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. 1.¿Cómo se llama tu mamá? 2.¿De dónde es tu amigo? 3.¿Cuántos años tienes? 4.¿Cómo se llama tu artista.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué significa me llamo?
Advertisements

Palabras Interrogativas/Interrogative Words
Saber and Conocer Two forms of =To Know
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
Ch. 3 – Paso III (pg. 87) Talking about things you like and explaining why.
How would you greet a friend at these times?
Apuntes de diciembre Los pronombres relativos (Relative pronouns) Relative pronouns are used to combine two sentences. Aquí está el sofá. Here’s.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
E L VERBO GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? Y PORQUE Unit II. E L VERBO GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like.
Presentaciones… Introductions….
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
MORE CONVERSATION TOOLS
Calentamiento (warm-up)
Vocabulario de Teléfono. Hello? ¿Álo? ¿Bueno? ¿Díga?
25/09/2009 ¡Mucho gusto! Un repaso Capítulo 1: Segundo Paso.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Español > English Deporte Equitación Baloncesto Atletismo
English Lesson 3.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
Saber/conocer (overview)  Saber: to know facts/info, HOW to DO something, to know about things/ideas  Conocer: to know people, know places WELL, know.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
Examen de unidad 1 leccion 2
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Gustar, ¿Por qué?, and Porque Capítulo 2. Use the definite articles when talking about nouns as a category or using gustar. Gustar means “to be pleasing.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
¡Bienvenidos al español!
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Gustar & Similar Verbs. I.To say what people like in Spanish, we use the verb gustar. This verb literally means to be pleasing So instead of saying, “I.
Capítulo 3 Sección 1 pronouns, querer. Pronombres.
Haga Ahora: Make sentences with Conocer and Saber:
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. ¿Cómo te llamas?
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
Translate the following: 1. She is not a good student. 2. (M) I am a very bad friend. 3. He is a quite tall boy. 4. The generous girl is not Colombian,
Saber vs. Conocer To Know Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Transcripción de la presentación:

Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. 1.¿Cómo se llama tu mamá? 2.¿De dónde es tu amigo? 3.¿Cuántos años tienes? 4.¿Cómo se llama tu artista favorito(a)? 5.¿Cuántos años tiene tu primo(a)? 6.¿Cómo estás?

Parte Escrita Write the correct answer for the following situations: 1.I want to ask someone who he or she is. 2.I stepped on someone’s toe. 3.I want someone to repeat a question. 4.Someone just thanked me. 5.I don’t know the answer for to a question.

Parte Escrita Introduce the following people by using the information given below: 1.Juan Carlos / San Sebastian / 16 años 2.Maria Angeles / Santo Domingo / 14 años 3.Teresa Mendoza / Sinaloa / 15 años 4.Pablo Hernandez / Barcelona / 15 años 5.Javier Muñoz / San Juan / 16 años

Parte Oral With a partner practice the different dialogues between the following people by using: Greetings Asking about the health of one person Asking about the health of the other person *Use one/two new phrases from today’s vocabulary Saying farewell. 1.A boy and a girl at a party 2.A man and a woman a the supermarket 3.A boy and a neighbor about a friend who is ill.

Reading Comprehension Hola, Muchas gracias por tu carta tan agradable. Ya sabes que me llamo Maricarmen. Pues, ¿sabes mis apellidos? Soy Maricarmen Martínez García. Tengo quince años y soy estudiante. Soy de Madrid. Madrid es la capital de España y es una ciudad maravillosa. Me gusta Madrid porque siempre hay muchas cosas interesantes que hacer. Tambien me gusta el fútbol. No me gusta el fútbol americano. ¡Es dificil de entender! Pero sí me gusta la música americana. La música pop es estupenda. ¿sabes? Tengo varios discos compactos de Jewel, U2 y REM. Tambien me gustan las peliculas de Hollywood. La actriz americana que más me gusta es Sandra Bullock. Tambien me gusta el actor Tom Cruise. Bueno, espero recibir una carta tuya pronto. ¡Hasta luego! Tu amiga, Maricarmen

Reading Comprehension Answer the questions based on the story. 1.List the names of any places you can find in the letter. 2.List any names of sports you can find. 3.List at least three things that Maricarmen likes. 4.List one thing that Maricarmen doesn’t like. 5.Judging from its context, what do you think the word PELICULAS means? 6.What do you have in common with Maricarmen?