El 16 de agosto  Para empezar please answer the following: 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿Cómo se llama (the person sitting next to you) 3) Name 2 famous latinamericans.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The verbs interesar and aburrir function the same in Spanish and in English. Study the following examples.
Advertisements

2B me queda bien. ME~TE~NOS 1.ME quedA bien. 2.No ME quedA bien. 1.It fits me. 2.It doesnt fit me. 3.They fit me. 3. ME quedaN bien.
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Subject Pronouns & Ser Spanish II.
*Más actividades* Lo que hacemos una persona y yo....
Vocabulario 3.1 el 30 de noviembre.
G.V. Página 18 #1-2. #2 Talking about classes and sequencing events Primer Paso Así se dice p. 76.
Las Descripciones Físicas
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
Para empezar: Nuevos encuentros Así se dice Estructuras  Nuevos encuentros Nuevos encuentros  Subject pronouns and the verb ser Subject pronouns and.
Para empezar: Nuevos encuentros Así se dice Estructuras  Nuevos encuentros Nuevos encuentros  Subject pronouns and the verb ser Subject pronouns and.
Copyright © Houghton Mifflin Company. All rights reserved.5 | 1 Fiesta sorpresa a nosotros la invitación a mí a nosotros.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
1A. INFINITIVES. Apuntes Infinitives  Verbs are words that are used to name  There are different forms of a verb, depending on who is doing the action.
World Language Survey 28 de abril de
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
25/09/2009 ¡Mucho gusto! Un repaso Capítulo 1: Segundo Paso.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¡Bienvenidos! Español I – Día 1.2 WELCOME!! PLEASE, SIT IN YOUR ASSIGNED SEATS GRACIAS.
Indefinite Words Página 283. Affirmative and Negative Words pg. 283 Indefinite words are used when referring to non-specific people, things or situations.
Martes el 12 de noviembre How would you respond? 1.Gracias a. Hola b. hasta luego c. de nada 2.¡Buenas tardes! a. Hola b. hasta luego c. de nada 3.¡Adiós!
05/10/20091 Capítulo 1: Tercer Paso UN REPASO Vocabulario: Los deportes, la comida, la música, y las clases Página 32.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/15.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
El verbo dar página 11 de su cuaderno. dar – to give doydamos dasdais dadan Irregular “yo” form, otherwise regular “-ar” verb Note: no accent on vosotros.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
Irregular Imperfect Verbs El 24 de febrero de 2015.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
TALKING ABOUT LIKES AND DISLIKES.  What do you like?  I like  ¿Qué te gusta?  Me gusta…  Example:  Me gusta la pizza. TO FIND OUT WHAT A FRIEND.
Cognates What are cognates? Words that look similar to or are exactly like English words and have the same meanings in both Spanish and English. Be careful!
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
©2010 Teacher’s Discovery A definite article refers to a specific thing, like “the” book. elloslalas.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
carta electrónica a un amigo
La tarea español 1 (el 24 de octubre del 2012) p.. 60, Copy “prepositions often used with estar” into your notebook. Be sure to copy Spanish and the English.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to create a dialog in Spanish and prepare for our test. Hagan Ahora: 1)Activity 23 in the workbook packet. 2)Look at your notes, handouts, quizzes.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Hoy: I can give personal information about myself: Name, Address, Phone number, and physical characteristics.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
¡Bienvenidos al español!
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
Lauren Kelly.  To learn how to ask someone’s name and how to give someone your name.  We will also learn a little bit about the difference between the.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
Las Palabras Afirmativas
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
28 DE ENERO Hoy: 1) Para Empezar: Traducen (translate): a) No one dances. b) I do not eat breaktfast. c) No one goes to the supermarket on Sundays. d)
SEMANA SEXTO Spanish II. Para Empezar El catorce de septiembre Define the following interrogative words in Spanish: How- Where- Why- When- What-
La hora- Time. To talk about the __________________ time, you will need to know the following phrases: ¿Qué hora es? - ______________________________.
Capítulo 1 30 of Study the following forms of the verb ser. yo ___ tú ____ Ud., él, ella __ nosotros(as) ______ vosotros(as) ____ Uds., ellos, ellas.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
BELL WORK TRANSLATE THE FOLLOWING SENTENCES: I like to drink juice. I like to drink juice. You like to receive letters. You like to receive letters. He.
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
El 18 de agosto Para empezar Please write down the cognates (words that look like the English version) that you see in this online profile: Hola, soy.
Hoy es _______,el ____ de ____________.
Transcripción de la presentación:

El 16 de agosto  Para empezar please answer the following: 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿Cómo se llama (the person sitting next to you) 3) Name 2 famous latinamericans  Coregir “para empezar”  Página de web  ¿Cómo te llamas?  Alfabeto  Frases útiles

Página de web 

“Para empezar” Vocabulario Apuntes Trabajo de clase La tarea Notebook organization

 ¿Cómo te llamas? Me llamo….  ¿Cómo se llama? Se llama María ¿Cómo te llamas? Between 2 people When you are talking about someone else.

¿Cómo te llamas?  Página 5; ejercicio 4

alfabeto   Escriben las letras en sus cuadernos (fonética)

Trabajo de clase  Página 7; ejercicio 6

Trabajo de clase  Página 7; ejercicio 7

Los cognados  Cognates are words that look similar to both Spanish and English, although they are pronounced differently, they often (not always!) have the same meaning.

Trabajo de clase  Página 6; ejercicio 5

Frases útiles  Página 8

Trabajo de clase  Página 8; ejercicio 8: Simón dice….