Tarea de la nieve 2 1.Read the text about Omar el cocinero. 2.Translate it. 3.Listen to the audio file paying attention to the pronunciation 4.Record.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Blast It! Blast It (15 Seconds) - Create by Lora O’Neill 6/6/2007,
Advertisements

¿Sabes tú? On a separate sheet of paper…. (you will be turning this one in!) Write the questions. Answer in complete sentences! 1.¿Cuál es tu comida favorita,
Starts next Thursday, June 2nd
___________________ Mi casa es bonita
Exámen Preliminar.
Correct the story On the next page you will see a short story. You will need to: -Make corrections to the story. There are 18 mistakes. -Translate the.
La Tomatina.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Ch 2 TEST Review Read the sentences. If the phrase is logical write lógico. If the phrase is not logical, re- write it to make it logical. El cocinero.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
Correct the story On the next page you will see a short story. You will need to: -Make corrections to the story. There are 18 mistakes. -Translate the.
El Pueblo -You will see questions about your town on the following slides. -On your papers, fill in the Spanish meanings. -To hear the English meaning.
Repaso y examen. Tarea del timbre Answer the following questions in complete sentences in Spanish. 1.¿Qué sueñas con hacer cuando eres mayor? 2.¿Qué prefieres.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
Match the English to the Spanish
22 de mayo La casa - Práctica. ¿Cierto o Falso? Determine if the statements are CIERTO o FALSO and write the appropriate word on your answer sheet.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Repasar de los verbos irregulares en las formas de yo Yo / saber / hablar español Yo / hacer /mi tarea en la biblioteca Yo / oír / a mi hermano Yo / tener.
Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper.
SPANISH 1 DAY 33 Chapter 4- Expressions with infinitives Restaurant Skit Practice Pledge Test.
Instrucciones: Draw pictures of your favorite breakfast foods and drink on this place setting. On the other side, draw pictures of your favorite dinner.
Nopales. Tamales Flan El chocolate Churros Taquitos.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 2. La Campana Cierto o Falso 1. Una manzana es insalubre. 2. El helado tiene muchas calorias. 3. La pasta tiene fibra.
CASA and CHORES El 16 de mayo. On the left side write the correct word. 1. ¿La mesa, la silla, el sofá, o la ventana?
GOOGLE VOICE: Call the phone number above, and leave a message on the answering machine answering the questions in the power point and describing.
Culture p. 1 In Uruguay and Chile, students begin school in ____. In Colombia, there are ___ schedules. (1/6/14)
Week 13 Spanish I Grade Complete the following with the verb ir 1- ¿Dónde ____ (tú) para las vacaciones? 2- Ella ____ a México. 3- Nosotros ________.
Running dictation You will work in teams
1. PICK UP HANDOUT ON BACK TABLE 2. PUT IT IN THE PRONGS OF YOUR FOLDER TURN IN YOUR MI DEPORTE FAVORITO FINAL PRODUCT IN THE BIN.
All about verbs and sentences. Spanish is not translated English The grammar and sentence structure are different!!!
In both English and Spanish, relative pronouns are used to combine two sentences or clauses that share a common element, such as a noun or pronoun. Study.
Meta: ask and answer questions about your house Pruebita: estudiantes Pruebita: estudiantes Leer “cantaclara” Leer “cantaclara” Subasta… Subasta… Palomitas-preguntar.
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Me llamo _______________ Clase 11 La fecha es el 14de febrero del 2012 Propósito # 46 : ¿Qué el cliente quiere comer? La Actividad Inicial Completa con.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Hoy es MIÉRCOLES, el 26 de agosto de dos mil quince
Español de febrero. La campana Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Contesta las preguntas con frases completas: 1. ¿A qué hora vas a la escuela.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Answer the following questions using complete sentences.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Me llamo ___________Clase 801 La fecha es el primero de octubre del 2015 Proposito # 8: ¿Cómo conjugamos los verbos que terminan en –ER/-IR? L.O.: to recall.
Spanish II SEMANA SÉPTIMO. En una frase completa, responde a la pregunta: ¿Que prefieres comer: los dulces o las papas? PARA EMPEZAR EL VEINTIUNO DE SEPTIEMBRE.
I can….  Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking how someone is, and say goodbye  Identify cognates.
Las Entradas Unidad 7 – La Comida.
Extra Points Activities for La Familia Unit Test
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me llamo Baymax. Mi amigo se llama Hiro. El le gusta la comida china. Palabra del dia: comida.
ESPAÑOL 1 25 DE SEPTIEMBRE DE LA CAMPANA HOY ES VIERNES EL 25 DE SEPTIEMBRE DE La participación #1: Dibuja un rectángulo. Contesta en frases.
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
HOUSE & CHORES PRACTICE. Select the better choice and write your answer in the grid.
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: Translate to Spanish- 1.I like basketball and tenis. 2.I don’t like.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Español 1 10 de febrero de La Campana ▪ Contesta en español con frases completes. ▪ 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? ▪ 2. ¿Qué te gusta hacer más para.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,
Martes, 15/12/15 Calentamiento: Based on the weather conditions given, answer the questions about what you want to do in complete Spanish sentences. 1.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
5 de noviembre. Warm-Up #41 Answer the following questions in a complete sentence using vocabulary terms. 1. ¿Cómo es tu habitación? 2. ¿Qué quehacer.
Capítulo 4 Repaso. Translate each sentence: 1.The students go to school by foot. 2.They enter the classroom. 3.The students pay attention when the teacher.
VEINTE PREGUNTAS ¡Vamos a practicar! Instrucciones: Click on a number in the main chart. It will show you a question, Answer the question orally; then.
Vámonos Translate the following sentences into Spanish. Only write the sentences in Spanish. I am going to go to México with (con) my mom. We are going.
Transcripción de la presentación:

Tarea de la nieve 2 1.Read the text about Omar el cocinero. 2.Translate it. 3.Listen to the audio file paying attention to the pronunciation 4.Record it with Quicktime in SPANISH ONLY and share the file on GOOGLE DRIVE 5.Answer the next questions in Spanish with complete sentences. ¿Has cocinado alguna vez para tu familia? ¿Te interesa la cocina? ¿Te gusta cocinar? En tu opinión, ¿es importante aprender a cocinar? ¿Por qué?

Omar el cocinero Omar nació en Caracas, Venezuela, en Siempre le ha gustado cocinar. Cuando tenia doce años decidió ser cocinero. Desde entonces, ha combinado la escuela con prácticas en restaurantes para aprender más. “La cocina es mi pasión“, dice. Entre 2009 y 2011, Omar tuvo su propio programa televisivo en el canal El Gourmet. La frase favorite de Omar es: “Si yo puedo cocinar, tú también puedes”. Su plato favorito es el asado negro. “Es un plato salado, típico venezolano, a base de carne y especias”, dice. En 2012, Omar va a vivir en Miami, Estados Unidos. También va a trabajar en un restaurant de esa ciudad. “Voy a aprender mucho”, dice.