Bellwork Conjugate the following and give their meanings. Tener, venir, ser, ir and hacer.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para empezar Hoy es miércoles el veinticuatro de octubre Conjugate the verbs below according to the name/pronoun. Nosotros (poner) ________Yo (Ir) ________.
Advertisements

Lunes el 1 de febrero. ALC 8 Objetivo: aprender el verbo estar. Conjuga estar por las personas apropriadas. Objective: To learn the verb estar. Conjugate.
Spanish 1.
Espanol 1 Irregulars: Dar, ver, decir, venir and tag questions.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Repaso III Vocabulary Asking Questions Expressing possession (possessive adjectives & using de) Expressing dates Making comparisons Conjugating regular.
Asking and answering questions about family members.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
Hoy es lunes el 19 de mayo de  ¡Usa una palabra de cada cuadro para escribir una oración perfeco!  Escribe 5 oraciónes en total.  Cambia los.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Hoy es jueves. La fecha es el 30 de enero
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es la 29 de enero del 2015 Propósito # 49: ¿Qué muebles tienes en tu sala? Actividad Inicial: using the words from.
Quasimodo: Get your homework assignment out.
World Language Survey 28 de abril de
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
 With your assigned partner you will take turns asking and answering questions.  Use your “floor plans” and vocabulary packets to help you answer the.
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Para hacer ahora Please complete the following in your notebook using complete sentences: – 1) Nosotros (comer) __________________ en Applebee*s durante.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Quasimodo: Traducir You have a big quiz tomorrow. Tú tienes una prueba grande mañana. We have a great class. Nosotros tenemos un gran clase.
All about verbs and sentences. Spanish is not translated English The grammar and sentence structure are different!!!
Quasimodo: Corregir (correct) las frases (frases) Los lápiz El manos El mujer La mapas Las día.
La hora de comer Lunchtime!. ¿Qué comes durante la hora de comer? Durante la hora de comer…. At lunchtime..
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
Bell work Answer the following questions. 1.What are tostones? 2. What is the capital of Puerto Rico? 3. What’s the name of the frog named for.
Buenos dias/Tardes Chicos 1.Saquen su Bellwork sheet 2.Empiezen a trabajar.
Preterite Tense of –er/-ir Verbs. The preterite tense (or simple past) of –er and -ir verbs uses a different set of endings than the present tense of.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
Chapter 6A En mi dormitorio.  I can talk about my bedroom.  I can describe bedroom items and electronic equipment.  I can identify adjectives to describe.
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
Direct Object Pronouns Una presentación por la Sra. Black.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Spanish 2 Speaking 1A.1 Describe en español con tu compañero/a de clase.
Do Now  How does one form or ask questions in Spanish?  What are the 5Ws?  Give 3 examples of questions in Spanish and provide appropriate responses.
A Conversar: Take turns asking your partner the following question. *Keep speaking until time is up! ¿Te gusta comer ____________________? (Do you like.
I can….  Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking how someone is, and say goodbye  Identify cognates.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
Scavenger Hunt- Hawk Block Semester 1 review Cada estudiante que (that) escribe las respuestas individualmente y termina, recibe dulces!
Hoy es martes el veintisiete de octubre SWBAT: Apply house and home vocabulary to describe different houses to partners HAGAN AHORA: CONTESTEN LAS PREGUNTAS.
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
ESPAÑOL 1, el 18 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Bellwork – Hoy es _________ el __________ de ___________ enero veinticuatro martes ¿Qué haces cuando navegas la red? Yo ______________.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Hoy es lunes el 4 de abril Today is Monday, April 4  Look at your notes about asking questions in Spanish.  Conjugate the verb ir or to go  Yo voy,
Expresar Posesión Possessive adjectives are used to show ownership Es el libro de Linda. Es su libro.
¿Qué vas a hacer mañana? Ellos van a ver una película. Voy a estudiar. Vamos a leer. Elena va a comer.
Ir practice activities
Español 1 25 de octubre de 2016.
El verbo ESTAR.
ESPAÑOL 1, el 13 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
Español Asking questions.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
How do I ask a question in Spanish???
¿Cómo Es? (and ser) Spanish 1.
¿Adónde vas los fines de semana (los lunes, los martes …)?
Transcripción de la presentación:

Bellwork Conjugate the following and give their meanings. Tener, venir, ser, ir and hacer

Notebook Quiz 1 1.On 1/3/12 what was the objective? 2.In el calendario de enero what is happening on the 25th? 3.On 1/5/12 what was the answer to #3 of the bellwork? 4.In the Guatemala handout, who is el presidente? 5.In cuaderno pg 58, what was the answer to #4 of section 20?

Expresavision Vamos a hacer un arbol genealógico con la familia de esta chica.

En grupos Ustedes van a crear un árbol genealócico con la familia viva hoy. Empiecen con los abuelos si sea posible. Give a short description of their personality and appearance. Take turns asking and answering the following questions with your partner. 1.¿Cuántas personas hay en tu familia? 2. ¿Cómo es tu…..(member of family)?

Tarea Cuaderno pg 49