3.2 el 13 de octubre. Vámonos Translate to Spanish: The girl is pretty. The boy is fat. The dog (perro) is ugly.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Write a complete sentence using the subjects and adjectives provided.
Advertisements

los adjetivos descriptivos
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Comparatives Gramática 3.2.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
El Examen de Repaso What you need to know for the test.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Physical Descriptions
HAGA AHORA 5 de septiembre  María es de México. Ella es ______________.  Juan es de Puerto Rico. Él es ___________.  Sofía es de Ecuador. ____________.
¡Avancemos! ¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2. Describing Yourself and Others.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Los adjetivos en español
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Unidad 1 Español 1, Subject Pronouns & “Ser” = “to be” SINGULARPLURAL I – YO - SOY We – NOSOTROS - SOMOS You – TÚ - ERES “Y’all” – VOSOTROS - SOIS.
Quasimodo: Get your homework assignment out.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Vámonos In three complete sentences En español, Describe the people in this family …
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Me llamo ___________ Clase 802 La fecha es el 26 de noviembre del 2013 Proposito # 27: ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: Escribe 3 oraciones.
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre  Turn in SER homework.
Jeopardy $100 AdjectivesSer Supplement Words Adjective Agreement ¿Sorpresa? $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
Spanish I 1B Day 30.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
Examen de unidad 1 leccion 2
Anuncio Personal.
20 de agosto de Vámonos Write out the sentences and complete with the correct form of GUSTAR! (choosing between gusta/gustan) 1) Me _________ patinar.
Bellringer 10/2 Fill in the blank with the correct family member in SPANISH. 1. La madre de mi padre es mi _____. 2. El hijo de mi tía es mi _____. 3.
*Unas actividades*. ¿Cuál es la diferencia entre las dos oraciones siguientes:? Ella mira la televisión a las tres y media. Ellos miran la televisión.
Me llamo ___________ Clase 702 La fecha es el 7 de febrero del 2014 Proposito # 50: ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: Escribe 2 oraciones.
3.1 el 12 de octubre. Vámonos Pick up a blue passport! Then, describe yourself using at least five adjectives in English. Ejemplo: I am pretty. I am funny.
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
Vámonos ¿Qué llevas? (What are you wearing?) Answer in a complete spanish sentence describing the item and color. List at least two articles of clothing!
SWBAT: Use Ser and adjectives to describe personality traits
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
Hoy es jueves, el 24 de septiembre Please use your vocabulary to write sentences describing the appearance and personality of each person below. 1.¿Cómo.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Agenda -Note-taking: Adjectives -Project: MI FAMILIA HW: Flashcards for Thursday. Project due Oct. 1 st. QUIZ ON TIME Sept. 26th.
29 DE OCTUBRE.  Write out the sentences. Answer the questions using “saber” or “conocer” 1.¿Usted ________ como llegar a la casa de la profesora? 2.Mi.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
 Proposito # 2: ¿Cómo continuamos el repaso ? L.O.: to recall the correct use of adjectives & gender/noun agreement Actividad Inicial:  Escribe las oraciones.
Vámonos Traduce las frases a español: 1) Her grandchildren are the sons of her daughter. 2) My sister-in-law is the wife of my brother. 3) Our fathers-in-law.
Spanish I Week 14. Para Empezar El dieciseis de noviembre Please translate the following sentence into Spanish: I go to the mall in order to go shopping.
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
28 de enero del 2015 Bellwork: Use vocabulary Ch 7, translate 5 first words and write a complete sentence.
5.2 Possessive Adjectives. Vamonos Translate to Spanish: Jasmine's shoes Miguel's book Taylor's class.
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
20 de agosto de Vámonos Grab a popsicle stick and write your name and class period on one side! Write out the sentences and complete with the correct.
Notes. 1. ADJECTIVES are words which describe nouns or pronouns. ex: the pretty view la vista bonita.
Let’s learn the verb “To be” in Spanish. The Spanish language uses more then one verb to define all the concepts of the verb to be. The two most important.
Vamonos Translate the following into Spanish: The pants are blue. The dress is yellow. The t-shirt is green. The blouses are purple. Take out your Independent.
3.2.
3.2.
3.2.
Vamonos Translate the following into Spanish. I WONT STAMP IF YOU HAVE AN AGREEMENT ERROR: The pants are brown The shirt is red The socks are white.
3.1.
Vámonos Describe yourself using three adjectives in English.
Transcripción de la presentación:

3.2 el 13 de octubre

Vámonos Translate to Spanish: The girl is pretty. The boy is fat. The dog (perro) is ugly.

Anuncios PSAT: el 14 de octubre Prueba: lunes el 19 de octubre Duolingo: 30 de octubre (300 XP)

Nuestra Meta SWBAT use adjectives with gender SWBAT describe personalities

Descripciones: personalidad inteligente--intelligent interesante--interesting paciente--patient hard-working

Personalidad… con género y número Choose which adjective describes the person… then translate the sentence! 1. Juan Carlos es ________________. a. Fuerte b. perezosa. 2. Carolina es ___________________. a. aburrido b. seria 3. Los chicos son _____________. a. bueno b. malos 4. Write a sentence about yourself using 2 adjectives of PERSONALITY!

Práctica guiada: Los famosos ¡No olvides! Son descripciones de personalidad. Ejemplo: Jennifer Lopez es interesante. LebronCookieTaylor Swift Los falcons (plural.. be careful!)

Práctica: Escribir Escribe 10 oraciones sobre (about) tu familia. Ejemplo: Mi hermana se llama Virginia. Ella es inteligente y perezosa. Helpful words: madre--momhermano--brother padre--dadhermana--sister

¿Qué pasa con Jalicia? Read and write a sentence with 3 descriptions of Jalicia, and 2 descriptions of the big brother who wrote the letter (en español!) Querida Abby, Yo tengo un problema MUY GRANDE. Mi hermana se llama Jalicia y ella tiene 10 años. Ella es castaña y baja, y ella es muy bonita también (also). En escuela, ella no le gusta estudiar. En la casa, ella solamente (only) le gusta escuchar música y mirar la televisión. Ella es muy bonita y inteligente, pero ella es perezosa y está fracasando sus clases (and is failing her classes). ¡Ayúdame, por favor!(Help me please!) --un hermano trabajador

Práctica Oral: ¿Cómo es ________? Habla con un amigo… ¿Cómo es tu hermana? ¿Cómo es tu amigo/a? Mi hermana es… Mi amigo es… (The answer should be a description of their appearance or personality)