Bellwork Spanish I Chapter 3. 9 de septiembre ¿Cuál pronombre personal usas? EXAMPLE: Elena > ella 1. Manuel >6. mis amigos> 2. Anita > 7. Manuel y yo>

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo ___________ la luz. (apagar)
Advertisements

El Repaso de Cap 3.
Vocabulary c.7A Sp. 1 Realidades.
Warm up 3.1 It is 4. Yo _____ una persona alta. (ser) It is 5:30.
La Ropa (Clothes) Clothing & Shopping.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
¡Bienvenidos a la clase de español!
La ropa ¿Qué llevas puesto?.
Irregular verbs.
Apuntes 8A p “Exprésate” p slide 1 of 3 ¿Qué te parece... ? = What do you think about...? ANSWER: Me parece bien, mal, etc. Notice:
C. # 31, martes, 29/10/13 Clima/Tiempo: ______________
La Ropa.
Las reglas para los colores son: Colors are adjectives that describe a noun; thus they follow the general rules of adjectives: the adjective will follow.
Bellwork: Wednesday, 10/16/13 1.Take out your school nouns list. 2.Take out a pen/pencil. I will return your Body Nouns Test and give you your current.
2.4 Numbers 100-… Texto p. 64.
0. Cero 6. Seis Uno 7. Siete Dos 8. Ocho Tres 9. Nueve Cuatro 10. Diez
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
Costar and numbers to one millon. Use the verb costar (which means to cost) to talk about what something costs. Costar is only used in the third person,
Capitulo 3; La Ropa [Clothing] By Alexis Stowe,.
Capitulo 3 – Las compras para la escuela La clase de la Sra. Lagunas.
ESPAÑOL 2 24 de septiembre de La Campana  Write the statements in English:  1. La dependiente es muy guapa.  2. Busco un sombrero verde.  3.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
Translate the following or give the subject pronoun. Do not use your notes. Write down the problems exactly as you see them, then write the Spanish
Los Números:
El Repaso de Cap 3.
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
Making Questions in Spanish. There are four different ways to ask questions in Spanish!
Unidad 1 – Etapa 2. ¿Qué es? 1. Es una camisa roja. 2. Es una chaqueta verde. 3. Es un sombrero amarillo. 4. Es una falda rosa. 5. Es una camiseta azul.
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Bellwork – Hoy es _________ el __________ de ___________ enero once miércoles Vocabulary Quiz today over Backpack vocabulary, store, and uniform.
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
Capitulo 3 – Las compras para la escuela. Las materiales escolares.
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
lunes el 4 de noviembre Pon las oraciones en orden
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Capítulo 6 Español 1. la blusa blouse el calcetín, pl. los calcetines sock(s)
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
lunes el 29 de octubre Pon las oraciones en orden
Use the subject pronoun and the verb that goes with it to complete the cells in the crossword puzzle Example I speak yohablo (f) = feminine (m)= masculine.
Cardinal Numbers P. 99 Realidades 2 Cardinal Numbers Let’s count! Say the following numbers in Spanish.
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
Para hacer ahora 1) Yo (hablar) ___________ con el profesor. 2) La alumna y yo (estudiar) __________ en la clase. 3) Sandra y Alejandro (bailar) ________________.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
¡LOS COLORES!.
ALC # 14 Hoy es martes el primero de octubre. Traducir los colores 1.Black 2.Blue 3.Yellow 4.Green 5.Red 6.Grey 7.Orange 8.Purple 9.Brown 10.Pink 11.White.
Capitulo 2 BELLWORK. 19 de agosto  Use the following in some sentences:  Serio  Comico  Alto  Mexicano  guapo.
La Ropa PALABRAS 2 CHAPTER 3. Una gorra Una chaqueta, una chamara.
Capitulo 3 – Las compras para la escuela. Las materiales escolares.
Calentamiento Hoy es miércoles, el 18 de noviembre Complete each sentence below with the correct article. 1. ¿Cómo es _________ amiga de Alicia? a. la.
CH4 BELLWORK Español de octubre  Translate the following sentences:  La muchacha es muy bonita e inteligente.  El profesor es moreno, alto y.
Para hacer ahora 1) What is a verb? 2) What is an –ar verb? What is an –er verb? What is an –ir verb? 3) What is an infinitive? 4) How do you conjugate.
Capítulo 3 – Lección A Asking Questions. There are 4 ways to create a question. 1. Making your voice rise at the end of a sentence. 2. Placing the subject.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write down three sentences in the ‘yo’ form for the following verbs in the preterite tense: – almorzar – buscar.
Escriban en sus Apuntes Write down the conjugations for the verb ‘ser’ in your apuntes. Also create a sentence using the verb ‘ser’ like we did yesterday.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
Práctica diaria: el 2 de febrero 1.¿_________ te llamas? 2.¿_________ es tu nombre? 3.¿ ________ vives? 4.¿________ es tu cumpleaños? 5.¿________ años.
AR Verb ConjuGation. Verb Conjugation Conjugation.... what is it?
2B A Ver Si Recuerdas. ¿Quieres ir de compras? Do you want to go shopping?
PRONOMBRES DE COMPLEMENTO DIRECTO DIRECT OBJECT PRONOUNS.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
Ir de compras Going shopping ¿Cómo me ________ el sombrero?
Capitulo 7A La ropa. The clothes El abrigo The coat.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
Los Números.
Transcripción de la presentación:

Bellwork Spanish I Chapter 3

9 de septiembre ¿Cuál pronombre personal usas? EXAMPLE: Elena > ella 1. Manuel >6. mis amigos> 2. Anita > 7. Manuel y yo> 3. La alumna > 8. Alberto y tú > 4. El muchacho > 9. La alumna y tú > 5. Ana y el muchacho> 10. La amiga y yo >

10 de septiembre Identify something in Spanish for each color. Make sure it agrees in number and gender. rojas Anaranjado Negra blanco

11 de septiembre Make it agree! 1. The shirt = la camiseta 9. the red shirt = la camisa roja 2. the pants 10. the red pants 3. the sock 11. the orange socks 4. the shoes 12. the black shoes 5. the hat 13. the grey hat 6. the skirt 14. the pink skirt 7. the dress shirt 15. the purple dress shirts 8. the tennis shoes16. the green tennis shoes

14 de septiembre Translate the following to English and write down your answers: 1. Nosotros somos comicos. 2. El lapiz es amarillo. 3. La pluma es negra. 4. La chaqueta es morada. 5. Él es alto.

15 de septiembre List the AR verb endings

16 de septiembre Translate the following: 1. Yo compro un lapiz en la papeleria. 2. Ella paga con la dependienta. 3. Nosotros hablamos mucho en la clase de Español. 4. Ellos necesitan comprar unos cuadernos nuevos para el colegio. 5. Tú necesitas pagar por la pluma con la dependienta. 6. Usted compra una mochila roja y paga treinta y cinco dolares.

Oscar De la renta- Santo Domingo, Republica Dominicana Fashion Designer Fancy clothing Top dollar clothing FAMOUS Boy’s Town Homeless children Orphanage

17 de septiembre ¿Qué llevan? (give 2 items for each)

18 de septiembre Translate the following: Necesito un lapiz para la clase de ingles. Compro unos patalones en la tienda. Miramos la television en la casa de mi amigo. La muchacha paga con la dependiente.

21 de septiembre Take out your bellwork and follow the instructions to the listening activity mil un millón un billón 100-cien 200- doscientos 300-trescientos 400-cuatrocientos 500-quinientos 600-seiscientos 700-setecientos 800-ochocientos 900-novecientos

22 de septiembre 1. How many ways are there to say the word “you” in Spanish? a. 1b. 2 c. 3d. 4e How many ways will you use to say “you” in Spanish? a. 1b. 2c. 3d. 4e Who is Oscar de la Renta? A.Un dominicano B.Un diseñador de ropa muy famoso C.Una persona muy buena y generosa D.All of the above

Hoy es el miércoles, 23 de septiembre Comprehension Exam Today Bellwork is due today!