La ropa Together, we have to describe what your classmate wears in class today. Modelo: Alessia lleva unas botas, una falda, unas medias y un suéter.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Opiniones Unidad 3, Lección 1
Advertisements

Vocabulario: Ropa In this slideshow, you will review words and expressions related to clothing and shopping.
WALT By the end of the lesson you will be able to describe your school.
I like it! Pga. 4 en el paquete….follow along and write down what you need to. We will practice in a minute.
¿Dónde vivías cuando eras pequeño/a?
Bellwork: Tuesday, 3/12/13 Take out your notes on gustar and pronouns.
Talking about how clothes look
M. Plural F. Plural Masc. Fem. ? NEGRO NEGRO BLANCA BLANCA AZUL AZUL
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
¿Cómo te queda? Fit en español Ch 8.1 – la ropa.
La ropa y la moda.
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Answer the following questions about what you heard in ENGLISH: 1.What season is Marta experiencing? 2.What clothing item does Marta want to buy? 3.Why.
LA ROPA. la camisa la camisa la camiseta la camiseta la blusa la blusa.
El abrigo La chaqueta La bufanda Las botas Los guantes.
¿Cómo te preparas? Repaso. Write the English translation for the following words and draw a picture of the object next to it.  El abrigo  Los anteojos.
La Ropa.
2 minutos Vamos a hablar Busca a tu compañero # 1.
Ahora mismo: Escribe los colores en español
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de marzo LA PREGUNTA: ¡Matemáticas! Resuelve. Mi madre compra una camisa - cuesta doscientos quince pesos. Ella compra.
1a apuntes de gramatica GUSTAR- TO BE PLEASING.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Antes de empezar Without looking at your notes or your vocab, do the following: Create a T-chart for the AR verbs in the PRETERITE Write the endings for.
Gustar To express like and dislike
25 de septiembre de 2014 Hoy es jueves el 25 de septiembre 1.Estos calcetines son más grandes que esa falda. 2.Esta camiseta es más fea que esa blusa.
Direct Object Pronouns ¿Tú tocas el piano? Sí, yo lo toco todos los días. ¿Ustedes lavan los platos? Sí, nosotros los lavamos.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
La Ropa.
Review Chapter 8.1. Trabajo de timbre Copy the following study guide down for Test 8.1 Wednesday. 1. Know Vocab 8.1 of clothes and colors 2. Know how.
Objetivo: What do you like to wear? Hagan Ahora: Quiz on articles.
La ropa Objetivo: expresar mi opinión de la ropa.
1 Unit 1: My friends and I (Mis amigos y yo) Section 1: What are you wearing? (¿Qué llevas?) Objectives: 1. Clothing and accessories 2. Verb To Wear (Llevar)
LA ROPA.
La ropa. La gorra Llevo una gorra La camiseta Llevas una camiseta.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
LA ROPA. ¿Qué ropa hay en la foto?
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
!De Compras! Shopping preferences: ¿Qué te gusta comprar? Me gusta comprar… ¿Qué te gusta comprar? ¿Discos Compactos? Sí, Me gusta comprar discos compactos.
EL OBJETIVO DE HOY LOS ESTUDIANTES VAN A PODER DESCRIBIR LA ROPA QUE LLEVAN EN ESPAÑOL Escriba oraciones completas con los siguientes verbos. Write complete.
El 8 de septiembre miércoles Calentamiento
Vocabulario: Ropa Grade 6 Señorita LaPorta. Make a t-chart that looks like the one below. You will need 13 spaces. Then write each Spanish word or phrase.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Chapter 6A En mi dormitorio.  I can talk about my bedroom.  I can describe bedroom items and electronic equipment.  I can identify adjectives to describe.
Gustar to like/appeal Gusto Gustas *Gusta Gustamos Gustáis *Gustan * the 2 forms we will be using.
Objetivo: How do we describe what people are wearing? Hagan Ahora: En el texto, pg. 55, actividad 7.
Repaso del Capítulo 6 Las Respuestas. Listening - A Tipo de ropa Muy grande Muy pequeño El ColorNo le gusta 1. pantalones X 2. blusa X 3. chaqueta X 4.
Por favor, contesta las preguntas en frases completas. 1.¿Cómo es tu amigo(a)? (appearance) --Mi amigo(a) es… 2.¿Qué lleva tu amigo(a) hoy? --Mi amigo(a)
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
Hoy es martes el cinco de enero SWBAT categorize clothing and accessories by weather and season HAGAN AHORA: Write a sentence describing what each person.
La ropa 1. ¿Qué ropa lleva? What is he/she wearing? What are you (formal/polite) wearing? 2.
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: Translate to Spanish- 1.I like basketball and tenis. 2.I don’t like.
!Repasamos la Unidad 1! Click to begin Basic conversation review Ser and descriptions Subj. pronouns/ grammar Conjugating regular.
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
Gustar To express like and dislike Megusta esta camiseta Te gusta ese collar Le gusta la falda roja Nos gusta ir de compras Os gusta comprar ropa Les gusta.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
BIENVENIDOS A UNIDAD 2 LOS ANDES CENTRALES OBJECTIVE: STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO THE CENTRAL ANDEAN REGION STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO CLOTHING.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Escriban en sus Apuntes Write down the conjugations for the verb ‘ser’ in your apuntes. Also create a sentence using the verb ‘ser’ like we did yesterday.
Preterite It’s the past tense in Spanish.  Introduce preterite and Watch video  Guided practice: examples and handout  Independent practice: Questionaire.
La Ropa Me gusta llevar… No me gusta llevar… Yo llevo… Ella lleva… Él lleva……
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
This powerpoint can be found on the VLE Can I try it on? ¿ Por que no te lo pruebas? Suelo llevar..What size are you? Where are the fitting rooms please?
En una boda, se lleva…. En la oficina, se lleva…
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Actividades 9.4. Label as Listening #1: Do not label as activity 1 Watch this video and write down Spanish vocabulary words about clothing and colors.
Transcripción de la presentación:

La ropa Together, we have to describe what your classmate wears in class today. Modelo: Alessia lleva unas botas, una falda, unas medias y un suéter.

La ropa: ¿Y a usted, le gusta? EJERCICIO ESCRITO 2: write your likes and dislikes about clothes, using the following expressions. encantar interesar quedar estrecho/a gustar quedar bien Modelo:A mí me interesa comprar unos vaqueros nuevos.

¿Verdadero o Falso? 204 – María fue de compras a una pequeña tienda 2.María compró una blusa y un jeans. 3.Los jeans le estaban anchos. 4.La blusa estaba de rebajas. 5.María compró unos zapatos súper bonitos.

Leer y Escribir 204 – 3.35 Read the and put the sentences in chronological order.