Mi ciudad Goles: To compare how a town used to be with how it is now. To recap places in town and directions.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un hospitalUn estadioCorreos Un mercado Un aparcamiento Un centro comercial Un castillo Un museo Una oficina de turismo Una estación Una catedral Una.
Advertisements

¿Qué hay en tu pueblo? ¿Qué hay en tu ciudad?
¿Dónde te gustaría vivir y porqué?
Título: Las ciudades de España Objetivo: Producing a text making reference to the present and the past miércoles, 6 de octubre Write out the adjectives.
Título: Las ciudades de España Objetivo: Producing a text making reference to the present and the past miércoles, 4 de noviembre Write out the adjectives.
_____________________ Antes y ahora
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Barcelona - una ciudad olímpica
MUST be able to recognise directions SHOULD be able to direct people to places COULD use a dictionary to find more vocabulary ¿Por dondé se va a…? Objetivo;
BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO FIND THE ODD ONE OUT! EN RUTA WILF: to identify instructions to give directions (level.
Extended writing about your city
El Centro Comercial La Ciudad Barbarosa
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Spanish 4/4 Honors. Háganlo ahora Form the past participle (ado, ido). Remember, there are irregular past participles too. 1. Hablar 2. Tener 3. Escribir.
Present Perfect o Préterito Perfecto In Spanish, like in English, the present perfect describes what HAS HAPPENED. In general it refers to recently completed.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Hoy vamos a .. aprender palabras para describir sitios turísticos
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
Hay 30 preguntas en total. Estudien todo el vocabulario del semestre. (Unidad 1, Don Quijote, Shrek, verbos) Ejemplo: Un _____________ es lo que dicen.
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
¡¡¡TPRS!!! Por favor, saca una hoja de papel y la crucigrama (crossword) del viernes pasado…tenemos mucho que hacer hoy!
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
WALT: LA ESCUELA DEL PASADO WILF 1: To be able to talk about the past using “era” and “había(n)” (Level 5) WILF2: to be able to point out the main differences.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Las respuestas Match the Spanish to the English Hace buen tiempo It’s cloudy Hace mal tiempo The weather is good Está nublado It’s foggy Hay niebla The.
Aventura El Salvador Práctica Las situaciones 1 y 2 A.
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Imperfect Tense -AR Verbs. Notes  In Spanish there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect.  The preterite is used to state an action.
Do Now - Practica de escribir Write 3-4 sentences in Spanish describing 1) which country you want to visit, and 2) what you want to see while there. ejemplos:
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
To be able to describe what there is in our town
Objetivos KNOW: how to say what there is in your town. Know: how to give a more detailed description of your town, Resultados All should be able say what.
Exam format Unidad 4 etapa 1
» la plaza la zapateria el banco la pastelería » el cambio » café pedro la estacion café mex » la joyeria estacion café Paco el correo » » banco US estacion.
In the morning I take a shower. Sometimes I shave before school.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Descifra las palabras Un estadio Un parque Una piscina Un puerto Un polideportivo Una catedral nU dsetioa Un rpeqau nUa iiacpns nU etpour Un doveplporiiot.
Fecha: ¿Cómo es tu ciudad? K. Q-Can I understand descriptions of different locations? Key Vocab Es- it is Hay- there is/ there are Tiene- it has.
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
Bienvenida. ALC 27 martes el 13 de octubre objetivos Learn vocabulary to describe oneself.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
My target is: To learn to describe where I live.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
Put your body projects/papers on the table in the back.
¿Qué hay? Objetivos Resultados
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Vacaciones de Verano Semana 3 Las palabras que describen lo que pasa/ha pasado/va a pasar - acción Los verbos.
Vacaciones de Verano Semana 2
¿Para ir a la piscina por favor? ¿Para ir al cine por favor? ¿Para ir a la oficina de turismo por favor? ¿Para ir al estadio por favor? ¿Para ir al mercado.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
This powerpoint can be found on the VLE: Mi Ordenador Learning Objectives To be able to say what you use your computer for By the end of the lesson…
MI CIUDAD (insert name of city here)
First Grade Dual High Frequency Words
By the end of the lesson you’ll be able to:  Identify key places in town  Give a description of the places  Provide an opinion on their town  Compare.
MI CIUDAD (insert name of city here)
Transcripción de la presentación:

Mi ciudad Goles: To compare how a town used to be with how it is now. To recap places in town and directions

Find the place and note down what number it is represented by on the map la plaza del mercado el castillo el banco la catedral el centro comercial la estación de trenes la iglesia de Santa María

¿Cómo es el barrio? Pienso que Creo que Opino que Desde mi punto de vista es no es (un barrio) interesante histórico antiguo moderno bonito feo, etc.

¿Cómo es el barrio? Pienso que Creo que Opino que Desde mi punto de vista es no es (un barrio) interesante histórico antiguo moderno bonito feo, etc.

¿Qué hay en Nottingham? En Nottingham hay......pero no hay...

¿Qué había en Notting ham en 1900? En 1900 en Nottingham, había pero no había...

¿Qué había en Notting ham en 1900? En 1900 en Nottingham, había pero no había...

InfinitivoPresentePasado haberhay (there is/are)había (there used to be/was) tenertiene (it has)tenía (it used to have/had) existirexiste (exists) existía (used to exist/existed) Traducid las frases en inglés: 1.En Nottingham en 1900 había tres estaciones de trenes, pero ahora solo hay dos. 2.Nottingham tenía un hospital en el centro, pero hoy tiene dos hospitales en las afueras. 3.En Nottingham, existen dos centros comerciales, pero antes no existía ninguno. In Nottingham in 1900, there were 3 train stations, but now there are only 2. Nottingham used to have a hospital in the centre, but today it has 2 hospitals in the outskirts. In Nottingham two shopping centres exist, but before there wasn’t a single one. ahora = now hoy = today en las afueras = in the outskirts ninguno = not a single one

¿Verdadero o Falso? 1.En Nottingham en 1900 había una estación de trenes en la Calle Glasshouse, pero ahora es un centro comercial. 2.En Nottingham en 1900 la iglesia de San Pedro no existia. 3.En 1900, habían dos teatros en el centro de Nottingham. 4.Ahora la piscina en Sneinton es un polideportivo. Verdadero Falso EXTENSION: Escribid 3 frases para hacer una comparacion de las dos cartas.

Plenary Share with your partner: 3 things you have learnt today 2 examples of sentences you have prepared today 1 level that you have been working at today

Deberes para martes nueve de octubre Research the town/village where you live How was it different in the past? Prepare a piece of work in Spanish to show me what you have found out. (This could be a poster, a spoken presentation which you have recorded, a piece of writing in your book) Key vocabulary to include: hay/había (there is/was) tiene/tenía (it has/had) existe/existía (exists/existed) antes/ahora (before/now) en el pasado/hoy (in the past/today)