Hoy es_____, _____de __________ Tema: Review of around town vocabulary Objective: SWBAT use Spanish words and phrases to order meals in a restaurant Para.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
U4L2 We are studying 2 types of stem-changers: O to UE and E to I.
Advertisements

Para Empezar… Completa el papel “¡Felicidades!”.
Starts next Thursday, June 2nd
SPAN (W2010) Maritza Montaño González Primer día de clases.
ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
Me llamo _________ Clase 10N La fecha es el 4 de marzo del 2013 Proposito # 41 : ¿Cuál es tu restaurante favorito? Actividad Inicial: Copia y Completa.
Vamos a Comer español II.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
La Guía de estudio para Cap. 6 I.Parte de Escuchar (Pgs en el paquete) II.Parte de Leer (pg. 13) III.Vocabulario Escribe el antonimo en español:
HOY ES EL VEINTISIETE DE ENERO Step 1: Decide which adjective form is correct. Step 2: Write the entire sentence. 1.Los espaguetis son horrible/horribles.
Hoy es el 30 de abril del 2012 Mi nombre es____________________________________________ Propósito #56 : ¿ Te gusta ir de compras? Actividad Inicial: Responde.
Hoy es lunes. Es el 18 de noviembre LA TAREA:  Libro de ejercicio p. 100  El paquete de repaso – miércoles  Examen de 5B - miércoles LA PREGUNTA : What.
Examen de 7A – La escritura
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Entrada 28/3 Fill in the charts with the correct forms of hacer and ir/ser in the preterite.
1A. INFINITIVES. Apuntes Infinitives  Verbs are words that are used to name  There are different forms of a verb, depending on who is doing the action.
La pregunta: ¿Qué quiere decir “salir” y “venir” en Inglés? La tarea: Wrkbk. p. 98 Hoy es martes. La fecha es el 12 de noviembre 5B TEST – miércoles el.
 En el papel con el pavo, escribe un párrafo corto con la siguiente información…  ¿Dónde celebras El día de Acción de Gracias?  ¿Con quiénes celebras?
Indefinite Words Página 283. Affirmative and Negative Words pg. 283 Indefinite words are used when referring to non-specific people, things or situations.
¡Vamos a un restaurante en españa! You and your family are going to a restaurant in Madrid. It is your job to create a menu that you might find in that.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Culture p. 1 In Uruguay and Chile, students begin school in ____. In Colombia, there are ___ schedules. (1/6/14)
Español 1 Hoy es viernes el 2 de mayo de La Campana  Escribe en español.  1. I went to the restaurant.  2. My brother and I went to the beach.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
La Fecha: Hoy es lunes, 8 de septiembre Tema: Descriptive Adjectives Obj: SWBAT use descriptive adjectives in Spanish to describe themselves and others.
Me llamo Él Ella Paella. En el restaurante intención: To understand how to order from a Spanish menu martes cinco de febrero.
¿ ? ¿Qué te gusta hacer? Me gusta______ ¿ ? ¿A qué hora es tu almuerzo en la escuela? Mi almuerzo es a las doce y cuarenta y.
Que rico/ delicioso – yum! Que rico/ delicioso – yum! Que asco – gross! Que aproveche/ buen Provecho – enjoy your meal.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
El Centro U4L2. El centro  Describe places in town  Describe Events in town  Getting around town  In a restaurant  Other words & phrases.
La Fecha: Hoy es jueves, 18 de septiembre Tema: Adjective Agreement Obj: SWBAT use adjectives correctly in sentences to describe self and others. Para.
Antes de empezar VENIR – to say that someone is coming to a place or event vengo venimos vienes viene vienen Therefore, it must be followed by a.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
Unidad 4 Lecciόn 2. Describe places in town el café.
SPA2 U5L2 Test review. Affirmative & negative words say the following sentences, changing them to affirmative or negative. Ex: escucho a alguien  no.
Español de enero de 2015.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/15.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Lunes el primero de diciembre 1.Tienda6. el/la/los/las 2.Papelería7. tú, Ud., Uds. 3.Menos 8. informática 4.Cuarto9. once 5. media10. largo study suggestion.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Definite & Indefinite Articles – Review of Spanish 1 Avancemos 2 – Lección Preliminar (Página 4)
Español I Repaso del capítulo 4.2 Repaso para el examen:
Me llamo ______________ Clase 11 La fecha es el 19 del abril 2012 Propósito # 64: ¿Cuál es la comida típica? La Actividad Inicial Contesta las preguntas.
Hoy es_____, _____de __________ Tema: Clothing vocabulary Objective: SWBAT use clothing and colors vocabulary to talk about what they and others wear Para.
Gustar to like. Gustar A verb is an action or state of being. An infinitive is the basic form of the verb. In English, most infinitives include the word.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar means “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Get your homework out to be checked. Get ready for your quiz!
Los verbos irregulares: venir, pedir y traer. venir – to come yo vengo nosotros venimos tú vienes vosotros venís él, ella, viene Ud. Ud. ellos, ellas,
ALC 60 Martes el 30 de noviembre. Objetivo Yo puedo crear un menu para un restaurante con comida que me gusta.
El horario Bienvenida ALC Pruebita Notas (proverbio) tarjetas de memoria Busca palabras Bienvenida ALC Quiz Notes (proverb) flash cards Word search.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
SPANISH II WARM-UP I. COPY DATE IN SPANISH II. TRANSLATE: ( COPY BOTH SPANISH AND ENGLISH) 1.Maria escribe cuentos. 2.Carlos y Juan practican deportes.
Mrs. Kourtney McCleearn Seventh Grade Level 1 A Comida.
Note: On the quiz, use the conjugations for Ud. (unless tú is specified.)
HAZLO AHORA: 1) WHAT ARE THE ENDINGS FOR –IR VERBS? LIST EACH PRONOUN AND ENDING. 2) WHAT IS AN EXAMPLE OF AN –IR VERB? 3) WHAT IS WRONG WITH THE FOLLOWING.
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
Antes de empezar: en tu cuaderno, what should these people do (Deber)? nosotros.
Essential Questions for Ch. 8.3 How can we “make polite requests” in a restaurant? How can we “order” food in a restaurant? How does culture influence.
Jeopardy Planes en el Futuro los lugares los verbos de bota Preguntas Personales Cultura Final Jeopardy
1 ¿Para a quiero la sopa. 2 De postre b me gustaría pollo. 3 De primer plato c por favor 4 ¿Qué d beber? 5 De segundo plato e quisiera un helado 6 Agua,
Objective: Talking about food in Spanish. 10 minutes. Slide 1 of 3 Translate to English using vocabulary sheet only. DO NOW: Write all your answers in.
Hoy es jueves, el 13 de abril de 2017
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
Hoy es_____, _____de __________ Objective: use Spanish words and phrases to order meals in a restaurant Para Empezar 1. ¿Qué pides para comer en.
Hoy es lunes, veinticinco de febrero
Transcripción de la presentación:

Hoy es_____, _____de __________ Tema: Review of around town vocabulary Objective: SWBAT use Spanish words and phrases to order meals in a restaurant Para Empezar 1. ¿Qué pides para comer en un restaurante mexicano? Yo pido__________para comer. 2.¿Qué pides para beber? 3. ¿Qué pides de postre?

La Guía de Estudio Escribe la traducción en inglés y haz una ilustración para cada palabra The waiter

El plato principal The main dish

La propina The tip

Notes: cuaderno espiral Spanish Word English Translation

Descanso

p. 218

Página 220

Charades

Reflexion 1.¿Cuál es tu restaurante favorito? 2.¿Hay un restaurante que a ti no te gusta? 3.¿Normalmente le pagas una buena propina o mala propina al camarero?