11 de diciembre. Para Empezar ¿Qué cosas tienes en tu dormitorio?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
17 de septiembre.
Advertisements

Los días de la semana Days of the week.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Warm Up Write these numbers in Spanish
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Guess the vocabulary!.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
11 de septiembre. Para Empezar (in your notebook) 1. Mi hijo es ______________________ yo. (comparing age) 2. El hijo de Maria tiene 8 años y el hijo.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Unit 4 Project En la casa. Today’s Agenda Today you will be writing your rough draft for the Unit 4 project. You must have 5 sentences for each room of.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
Basics: la fecha, los días de la semana, los meses del año y los Números Objectives: In Spanish How to count How to tell time Phone numbers How to tell.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Do Now.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Ahora Mismo 10Revisa los errores del vocbulario… (Correct the mistakes) Hay 10 errores. –El almuerzo = recess –Las sciencias sociales = social studies.
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
Semana de 2 de septiembre Monday 2 nd (no hay clase) Tuesday 3 rd – Libro 1-10, 1-13 (due Friday) – learn to say your phone number in Spanish (tomorrow)
14 de septiembre. Remember… Test: Wednesday September 16 th Spanish Club meeting: this Thursday September 17 th at 3:35 Sign up sheet on my door to bring.
4 de septiembre. Para Empezar #7-write in your notebook Vas a…. (you’re going to) Poner el carro en ____________________ Poner la mesa en _______________________.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Calentamiento Lunes, el 28 de septiembre Using your vocabulary words on Page 15, answer the following questions: 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Cuál es la fecha?
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Produced and Directed by: Matthew Davis Austin Poole Katie Tillman Jacob Williams.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Hoy es martes el veintisiete de octubre SWBAT: Apply house and home vocabulary to describe different houses to partners HAGAN AHORA: CONTESTEN LAS PREGUNTAS.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
Spanish II Week 16. Para Empezar 7 de diciembre With the foods shown below, place them into the categories “comida chatarra” or “comida sana” in Spanish.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Bellwork  Conjuguen estos verbos. (Conjugate…use all 6 forms and give meaning.  1. ayudar  2. leer  3. abrir.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Campanada in your composition notebook ¿Qué hay en tu habitación? 28/3-29/3 Use pg. 2 of your new vocab packet from the center table to answer the question.
TARGET: I CAN SAY AND WRITE THE DAYS OF THE WEEK AND THE MONTHS OF THE YEAR IN SPANISH. WARM UP: For each of these sentences, decide whether you need.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can prepare for the quarterly
The Days of the Week (Los días de la semana).
Transcripción de la presentación:

11 de diciembre

Para Empezar ¿Qué cosas tienes en tu dormitorio?

Remember to turn in early check out permission slips by tomorrow (Friday 12 of November)

Semester exam 1 st period: Thursday, first exam of the day (8:15) 2 nd period: Friday, first exam of the day (8:15) 6 th period: Wednesday in the afternoon (12:42) 7 th period: Thursday, last final of the day (1:35) True/False Multiple choice Short answer/essay (go back and look at your past writing assignments)

How do I start to study for my final? *Your notebook should be a good source ◦If you actually took notes throughout the semester :/ *I didn’t take notes! I lost all my things! ◦*On my teacher page I have all the notes we’ve taken and handouts we’ve used in class. *I will be staying for tutoring everyday! *From yesterday’s kahoot, you saw a sample of how the exam will be set up. ◦Based on yesterday, we will start with some vocabulary review today

Next few days Friday present-present progressive-preterite Study guide Tuesday adjectives-possessive adjectives- demonstrative adjectives, adjectives as nouns ser vs estar numbers Monday comparisons/superlatives affirmative tu commands clothing-clothing material-buying

Work together to separate the stack of cards into 3-4 major categories. ◦Take a few minutes to start looking at the vocabulary terms ◦What could be your 3-4 categories?

Juego sobre el vocabulario de la casa Each group has a set of cards One person will be the dealer You will set down a card in the center of the table If you know the answer, try to be the first to slap the card as you say the answer. if you get it right, you keep it in your pile If you get it wrong, it goes back in the dealer’s pile to be repeated later

Lógico, ¿Sí o No? Comemos la cena en el baño Duermo en el garaje Hago la cama en mi dormitorio Uso la escalera para ir al segundo piso Paso la apiradora en la sala Lavo los platos sucios en el baño Tengo que cortar el césped en la cocina

Lógico, ¿Sí o No? Comemos la cena en el baño (no es lógico) Duermo en el garaje (no es lógico) Hago la cama en mi dormitorio (Sí es lógico) Uso la escalera para ir al segundo piso (Sí es lógico) Paso la apiradora en la sala (Sí es lógico) Lavo los platos sucios en el baño (no es lógico) Tengo que cortar el césped en la cocina (no es lógico)