Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Talking about where you and others go
Advertisements

El Verbo “IR” (to go).
En español IR significa “to go”
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Please sit in your birthday month area. abril,, mayo julio enero,, agosto dici febrero, nov,. oct marzo, junio, sept.
Hoy es el 20 de mayo. Es martes. La pregunta:  ¿Adónde vas durante la semana?  ¿Adónde vas los fines de semana? La tarea 4A Test – June 3 rd Final exam.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
How to make questions en español
Tarjetas postales 4a projecto.
UNIT 6 HANGING OUT! PAULINO. ir (to go)  Yo voy a la escuela.  Tú vas a la escuela.  José va a la escuela.  Nosotros vamos a la escuela.  José y.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Capítulo 4 ¿ADÓNDE VAS?. Add the definitions and notes to your vocabulary sheet.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Hoy es el veintisiete de febrero de dos mil quince
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hoy es lunes el 3 de marzo de  Dibuja los lugares 1. una fiesta 2. en estadio 3. una piscina 4. una playa 5. una biblioteca.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
El 11 de febrero, 2015 You see a guy/girl that only speaks Spanish and you want to flirt with him/her. What is one thing you can say to him/her IN SPANISH?
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
ver películas la biblioteca el centro comercial.
The following slides introduce the new verb IR.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Mi Comunidad y Mi Pueblo
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Español I Repaso del capítulo 4.2 Repaso para el examen:
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Objetivo : Talk about places I go to around town and what I do there. Agenda: 1.Hacer Ahora: Traduciones 2.Examen de Escribir 3.Vocabulario Nuevo: Lugares.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Fill in the blanks with logical words. 1.Me gusta levantar pesas en ____________. 2.A ella le gusta nadar en ____________. 3.Ellos caminan todos los días.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
El Verbo “IR” IR es el infinitivo (IR is the infinitive)
Welcome to Jeopardy!.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Transcripción de la presentación:

Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I get there. Para Empezar: 1. Have you been to a play, concert or movie? 2. What was the last play, concert or movie you saw? 3. Where did the event take place?

¿Adónde voy yo en Tucson? Voy al centro para pasear

¿Adónde voy yo en Tucson? Voy al parque de Himmel para sacar libros en la biblioteca

¿Adónde voy yo en Tucson? Voy al Café (Starbucks) para tomar un café

¿Adónde voy yo en Tucson? Voy al restaurante “Franks”para comer el desayuno

¿Adónde voy yo en Tucson? Voy al restaurante“Subway”para comer el almuerzo

¿Adónde voy yo? Voy al restaurante “Midway Molina’s”para comer la cena

¿Adónde voy yo en Tucson? Yo voy al cine para ver una película

¿Adónde voy yo? Voy a “Centennial Hall” en la Universidad de Arizona para ver una obra de teatro

¿Adónde voy yo? Voy al Casino del Sol para ver conciertos

Y tú a donde vas?

1. ¿A qué café vas? 2. ¿A qué restaurante vas para comer el desayuno? 3. ¿A qué restaurante vas para comer el almuerzo? 4. ¿A qué restaurante vas para comer la cena? 5. ¿A qué parque vas? 6. ¿A qué cine vas?

El Café

El Restaurante

El Parque

El Cine

El teatro

Ask each other the following questions and answer from your paper: 1. ¿Cómo vas al café? 2. ¿Cómo vas al restaurante? 3. ¿Cómo vas al parque? 4. ¿Cómo vas al cine?

café downtown Where do you go? The place The park The restaurant Movie theatre movie concert theatre Ticket window tickets Mode of transportation By foot By bus In car streetTo find To take

In your spiral notebooks make 2 columns Copy the words from the study guide into your notebook (you will be able to use this on Friday’s quiz Spanish Word English Translation

pizarroncitos

Flashcards practice: 1. Everyone will begin with a different picture flashcard. 2. Go around the room and show your card to another student. 3. Ask each other, “¿Qué es? Then answer saying “Es el/la_____” Switch cards and find another student to practice with. 4. You may sit down after you have interacted with at least 6 students and Sra. Lara or Srta. Somoza.

TAREA: A Peruvian exchange student is coming to stay with you for a week and you are in charge of recommending places to go in Tucson. Make an itinerary for them listing 10 places they will go during their stay in Tucson and what they will do there. Ejemplo: Vas al centro comercial “Tucson Mall” para comprar ropa.

La Reflexion Escribe 3 lugares adónde vas en Tucson y que haces allí Por ejemplo: Voy al restaurante “Mother Hubbards” para comer