La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La familia U3L2 Vocabulario.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Tres verdades y una mentira
Are you for or against living in Spain? 1.Take a separate sheet of paper and put your name on it 2.Make a pro and con list (A T chart with Pro and Con.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
Calentamiento 1) Get a Tic-tac-toe box from the sub 2) Draw a picture of the BELOW vocabulary word in each box on the 1 st board ONLY –total of 8 pictures.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Quasimodo: (son las doce)
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Me llamo _______ Clase 601 La fecha es el 22 de diciembre del 2014 Proposito #39: ¿Como son los miembros de tu familia? Actividad Inicial: COPY and complete.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper.
Instrucciones: Draw pictures of your favorite breakfast foods and drink on this place setting. On the other side, draw pictures of your favorite dinner.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Vocabulary Foldable 1.For this activity each person needs one sheet of copy paper. 2. Fold paper in half hot dog. Open. 3. Cut 14 times on ONE half of.
Las palabras negativas
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Toca Timbre #18 Fill in the blank by choosing the best verb and correctly conjugating it. Las chicas _____________ los vestidos rojos. Los muchachos a.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
ALC 80 Jueves el 20 de enero. objetivo Yo puedo planear los pasatiempos para la semana.
Quasimodo:  First person in each row: Get a marker board for each person in your row.  Second person in each row: Get a marker for each person in your.
C.Max Russo A.Ron Weasley D. Ryan Evans B.Hannah Montana E. Alex Russo ¿ Quien es? 1. Tiene el pelo castaño y largo y los ojos marrones. 2.Tiene el pelo.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Do Now.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
LOS NIÑOS DE LA CALLE - SU HISTORIA En todo el mundo hay más de 30 millones de niños y niñas de la calle. Estos niños de la calle son los miembros más.
DELETE THIS SLIDE BEFORE HANDING IN See the rubric for more details Deadlines will not change, no excuses…all projects must be ed
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Chapter 4.2 Vocabulary Take 4. Weekly Goal: Talk about some school activities.
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
Mi primera semana.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
1. Where are you going? -class, the office, the library, the park, the train, home 2. What do you have there? -a book, a flower, a letter, my homework,
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¿Cómo es tu monstruo? Take out your picture of your monster and describe him/her. Calentamiento Warm-up 8/9/2015.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
You need a blank sheet of paper and two different colored writing utensils Fold our paper hot dog style so that you have 2 tabs on the side.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
To insert this design into another PowerPoint presentation, highlight the image, then under the Home tab in your PowerPoint ribbon, click on Copy. Now.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A

Writing Practice  Fold your writing paper twice (manera hamburguesa) so that open you have 4 squares.  Put a Spanish word for a single member of your family in EACH of the 4 boxes.

Writing Practice  ADD this information in complete sentences IN SPANISH!!!!  ¿Cómo se llama?  ¿Cuántos años tiene?  ¿Cómo está en general?  ¿Cómo es?  ¿Qué le gusta hacer?  ¿Qué hace todos los días?  ¿Qué hace el fin de semana?

Writing Practice  NOW:  Take a piece of copy paper and fold it into 4 squares. On one side, copy the info you wrote neatly, for a grade. On the other side, draw a picture of that person that includes some of their characteristics/ activities that they do in the picture.