Español 1----10.9.15 Estudiantes van a: Identificar los vocales y los consonantes con 90% de las letras correctas. Discutir de la información de España.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HLL -1 Weekly objectives: What is the goal of Heritage Learners Class?
Advertisements

Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
How to make questions en español
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Lección 1 Acento y sonidos en español. Introducción: UT is a diverse community with speakers of many different languages. What languages do you hear spoken.
MORE CONVERSATION TOOLS
Preparación/ Review Hoy es jueves, el 22 de enero de 2015 Today is Thursday, January 22, 2015  Write the Spanish speaking country from “Islas Caribe”
Quasimodo: (son las doce)
Para hacer ahora Identifiquen:
Calentamiento (warm-up)
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Calentamiento Write the answers to each question.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Español usar un diccionario (1) yonosotros tútúvosotros él/ella Ud ellos/ellas /Uds hablo hablas habla hablamos habláis hablan.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
TAREA jueves, 16 de enero de 2014
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
Lunes el 31 de agosto ALC 4. Bienvenida (Model for 3 days) Preguntas (questions) Proverbio (proverb) Anuncios (announcements)
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Las palabras interrogativas
Calentamiento Escriba la forma correcta de “ser.” Yo soy guapa.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Identificar tres (3) países que hablan español.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Español Estudiantes van a: Pronunciar los vocales y los consonantes con 90% de las letras correctas. Leer y escribir para obtener información.
Español Estudiantes van a: Identificar los vocales y los consonantes con 90% de las letras correctas. Leer y escribir para obtener información.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Español Estudiantes van a: Pronunciar los vocales y los consonantes con 90% de las letras correctas. Vamos a jugar lotería para practicar con.
Numbers Spanish I Chapter 2. Numbers can be written in two ways: 1 wordtreintiuno 3 wordstreinta y uno.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
‘ KNOWING THE COUNTRY’ PROYECT – YEAR 6. HOW DO WE FIND OUT ABOUT PLACES? Brainstorming.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Hoy es Jueves, el 3 de agosto
If you didn’t do your HW, write it in your Missing Work Log!
Hoy es Viernes, el 4 de agosto
Español Asking questions.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Repaso Unidad 1 Prueba 1. Repaso Unidad 1 Prueba 1.
Transcripción de la presentación:

Español Estudiantes van a: Identificar los vocales y los consonantes con 90% de las letras correctas. Discutir de la información de España. Repasar los expresiones de “Can do” para comprender que vas a aprender en Español 1.

Agenda ▪ 1. Calentito ▪ 2. España---información general (notes) ▪ 3. “Can-do” statements ▪ Tarea: NADA

Calentito ▪ Finalize your group discussions about the Spanish culture activity with the mini-articles. Check for understanding through the essential questions as well as the checklist on your desk. ▪ Listen as Sra. Fitzgerald spells out different words using the Spanish alphabet sounds, write the word that you hear spelled. (number 1-5) Periodó 4

España ▪ Preguntas necesarias: ▪ 1. On what continent is it located? What countries border it? ▪ 2. What is the capitol? ▪ 3. What is the city of Pamplona known for? ▪ 4. Why is Catalonia trying to gain their Independence from Spain? ▪ 5. Why is bullfighting a controversial topic in many areas/regions of Spain? ▪ 6. What are major differences between Barcelona and Andalucía?

España ▪ Preguntas necesarias: ▪ 6. What are major differences between Barcelona and Andalucía? ▪ 7. How are the Spanish dialects similar and/or different from the various English dialects in the US? ▪ 8. What cultural influence exists in the southern part of Spain?

Información importante en España ▪ Bullfights ▪ Alhambra ▪ Gaudi (architecture) La Sagrada Familia ▪ Flamenco dancers/musicians ▪ Museo del Prado ▪ Seville ▪ Catalonia Madrid vs. Barcelona Andalucía Pamplona Buñol

Catalonia(Catalunya), España ▪ Barcelona – 10 facts about Barcelona that will amaze you 10 facts about Barcelona that will amaze you ▪ Castelles – Human towers - YouTube Human towers - YouTube