Recetas 1 Objetivo: Entender una receta

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PAST PARTICIPLE Unit 4/ lesson 1/ page 203 Avancemos
Advertisements

MANDATOS FORMALES We use the formal commands to tell someone to do something. The formal commands are used with people whom you address as Ud. or Uds.
Me llamo _________ Clase 10 N La fecha es el 4 de octubre del 2012
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
© Boardworks of 8 This icon indicates that the slide contains activities created in Flash. These activities are not editable. For more detailed.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
¡A cocinar! ¡A cocinar!.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Fruits and Vegetables Warm-up: List 5 fruits and 5 vegetables.
Objetivos:  Considerar varios tipos de pan, su forma y su origen  Conversar sobre mis gustos y preferencias.
Vas A Gozar Este Powerpoint
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Hoy es miércoles. La fecha es el 23 de abril La pregunta: ¿Qué comes en la cena? ¿Qué bebes en la cena? La tarea:  El libro de ejercicio pg 59  Prueba.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English  (hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
El se impersonal. Se is used to express what is _________________________. It does not refer to a specific person. El se impersonal Se habla español en.
Recetas Objetivo: Entender un texto más largo con palabras desconocidas Entender y responder a un video
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Ensalada Escalivada Ingredientes para 4 personas
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Tapas Españolas Ana Trigo
¡Que aproveche! intención: To recognise the names of tapas viernes 8 de febrero.
Unidad 7 lista 2. El azúcar Algo blanco y dulce Picar Cortar en trozos pequeños.
Do Now – 17 de noviembre  Translate the menu item and ingredients described below to English  Una ensalada con pollo  Esta ensalada tieno pollo delicioso,
Calentamiento Write the answers to each question.
Definition
Mi dormitorio My bedroom
Repaso- Gustar Today we are reviewing GUSTAR. Our current vocabulary includes chores and what we think about them. The two verbs that we can conjugate.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La Receta.
Preguntas del día ¿Cómo estás? ¿Cuál es la fecha de hoy?
PROCESO PRODUCTIVO de la Lasaña
Recetas 1 Objetivo: Repasar cómo formar varias preguntas
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
30 points.  Luis doesn’t eat meat or foods cooked with a lot of fat. Listen carefully to each recipe and then choose a) if Luis would eat the food being.
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
La receta en Vivo !!! Hoy… El guacamole. Introducción - vocabulario El guacamole es un plato típico de Méjico y también aquí, en Texas. Ingredientes de.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English (Hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
RECETAS ESPAÑOLAS.
Saber vs Conocer These two verbs are "saber" and "conocer."
Preguntas ¿cómo estás? ¿cuál es la fecha de hoy? ¿cuál es el día?
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
¡Tú eres lo que comes! Español 2 Unidad 2AB Octubre 2015.
4.1 Comida el 30 de noviembre. Anuncios 30 de noviembre (HOY) - Duolingo due (200 XP) 7-9 de diciembre- Proyecto 15 de diciembre- Duolingo due (100 XP)
-AR VERBS Español.
“Considero la Navidad perfecta aquella en la que comparto la noche con mi gente amada, no es perfecta cuando todos acuden a regalarme obsequios carísimos”
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
‘ KNOWING THE COUNTRY’ PROYECT – YEAR 6. HOW DO WE FIND OUT ABOUT PLACES? Brainstorming.
Mrs. McClearn’s Spanish 1 Class South American Cuisine.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Empanadas de Carne Una Receta Rachel Riedel. Para esta receta, necesitas los siguientes ingredientes: 1 cucharada de aceite de oliva 1/2 libra de carne.
Tortilla Española. INGREDIENTES: 6 huevos 1 cebolla picada 2 patatas en rebanada finas 1 cucharadita de sal ¼ taza de perejil Aceite de oliva para freír.
BERENJENAS RELLENAS. INGREDIENTES: 2 berenjenas 200 gramos de carne de pollo 100 gramos de bacón 1 tomate triturado 1 cebolla 1 pimiento verde queso rallado.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Vámonos Translate the following words into English. Write out the words in Spanish and English! Just guess if you are not sure  they’re cognates 1.La.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
A ¿Cuáles son estos ingredientes?
A ¿Cuáles son estos ingredientes?
Transcripción de la presentación:

Recetas 1 Objetivo: Entender una receta Utilizar el vocabulario de comida en un nuevo contexto http://rlv.zcache.com/pastry_chef_tshirts_and_gifts_postcard-p239845564030806144trdg_400.jpg http://tujs.files.wordpress.com/2011/03/chefs_hat_tujs.png 1

Empareja los ingredientes con la imagen correcta. 200g de atún (en lata de conserva) Aceite de oliva virgen extra (2 cucharadas) 1 cebolla mediana 1 pimiento rojo asado 1 tomate grande maduro Pimentón molido (1 cucharada) 1 huevo Sal y pimienta negra Masa de hojaldre 1 2 3 4 5 6 7 8 9 The matching up activity should be quite straightforward. Encourage students to speculate as to the meanings of some of the other words too – i.e. lata – cucharada – mediana – asado – maduro - molido

¿Qué se puede preparar con estos ingredientes? 1 x minute brainstorm of different dishes they could make with these ingredients – a bit like Ready Steady Cook! 1

¿Dónde se originaron las empanadas? Empanadas de atún This is where we are heading with this! A recipe for tuna pasties. The remainder of this lesson will be a reading task (to be completed at home but read through in class altogether) ¿Dónde se originaron las empanadas?

Las empanadas Una empanada es un alimento preparado compuesto por una fina masa de pan y levadura, rellena de cualquier alimento salado o dulce. Podría ser carne o fruta. Es un alimento elaborado por la mayoría de las culturas gastronómicas de los países hispánicos. Las empanadas saladas son muy populares en Inglaterra. Algunas son muy conocidas como los Cornish pasties, típicas de la región de Cornualles. Se elaboran tradicionalmente con una mezcla de carne de vaca, patata, nabicol y cebolla. La emigración británica llevó los pasties de Cornualles a Australia donde son muy populares también.

A Answer the questions in English. 1 Where are pasties popular? (3) 2 What example is given of a savoury pasty filling? (1) And a sweet filling? (1) 3 What do the words ‘una fina masa’ refer to? (1) 4 Name 3 of the 4 ingredients of the filling in a Cornish Pasty. (3) 5 What is the reason why pasties are popular in Australia? (1) These are the questions for the pasty reading – Give students 7 minutes for this and go through answers in class. B ¿Cómo se dice en español…? savoury food/dish sweet filled wih they are made with a mixture of

El gran final del concurso de las empanadas Watch the clip all the way through. The dual linguist groups don’t have time to do follow up activities with this video but it is still worth watching it for comprehension and to get the idea of the recipe. 4 minute clip from BBC clips online. Here is the link. http://www.bbc.co.uk/learningzone/clips/how-to-make-empanadas-pt-1-2/2043.html (The picture quality is not amazing BUT the audio is extremely good and very clear.) The clip is the first part of 2 showing the final of an empanada competition between 2 boys and 2 girls. This part covers the shopping for ingredients. It was made in Columbia so there are some interesting things for students to listen out for – including use of ‘muchacho’ instead of ‘chico’ and pronunciation of ‘c’ obviously.

Preparación de la receta de empanadas de atún 1 Extender la masa con un rodillo hasta que quede una lámina delgada. 2 Cortar unos círculos al tamaño elegido. 3 Poner las láminas entre papel de parafina y pasar al frigorífico mientras se realiza el siguiente proceso (ya que es mejor trabajar con la masa fría). 4 Picar todo finito (la cebolla, el pimiento y el tomate) 5 Poner el aceite en la sartén y freír un poco todos los ingredientes (menos el huevo y el atún). 6 Cuando la cebolla esté blanda, echar el atún y seguir cocinando un poco más a fuego bajo. Apartar. 7 Batir el huevo en un cuenco. 8 Sacar las láminas de hojaldre. Poner con una cuchara porciones de relleno sobre las láminas de masa. 9 Untar el borde de la masa con el huevo batido, doblarlas y pegarlas. 10 Ponerlas en una bandeja para el horno a 150 grados por 15 o 20 minutos. This is a reading activity – understanding a recipe. There is a fair amount of text here and students will need to pick out the key verbs and the ingredients that they know, plus their idea of how you go about making a pasty and use all of these knowledge to complete the activity on the next slide. I have not differentiated this task in its design more that having a version of the text with the key verbs and ingredients highlighted, which should help weaker learners. The teacher might need to differentiate in terms of support offered as students work through. Dictionaries also an option. Also working in pairs etc…

 A Skim the 10 instructions and decide which instruction matches each of the two pictures below.  B Draw a picture for the remaining 8 instructions in the boxes below. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Preparación de la receta de empanadas de atún 1 Extender la masa con un rodillo. 2 Cortar unos círculos. 3. Poner las láminas entre papel y pasar al frigorífico. 4 Picar todo (la cebolla, el pimiento y el tomate) 5. Poner el aceite en la sartén y freír un poco todos los ingredientes (menos el huevo y el atún). 6 Cuando la cebolla esté blanda, echar el atún y seguir cocinando un poco más a fuego bajo. Apartar. 7 Batir el huevo . 8 Sacar las láminas de hojaldre. Poner porciones de relleno sobre las láminas de masa. 9 Untar el borde de la masa con el huevo batido, doblarlas y pegarlas. 10 Ponerlas en una bandeja para el horno a 150 grados por 15 o 20 minutos. Easier version of the text. As there is a range of ability within every class, perhaps suggest that students choose which version of the text to try out.

¿Cuáles son las acciones principales? extender cortar poner pasar picar freír echar seguir (cocinando) apartar sacar untar doblar pegar A Re-read the instructions and work out from the context what you think each verb means. B Write your idea first and then look up any you are not sure about in a dictionary. C Do any of these verbs mean more or less the same thing? These are synonyms. Highlight them in the same colour. This is an additional activity for those who finish early.