Spanish 2 Unit 4, Apuntes 2 – Clothing Descriptions.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL ODIO DE SANGRE Instrucciones Una persona de cada equipo va a competir para ganar el turno para la ronda. La primera persona que pueda contestar la.
Advertisements

¿Quién lleva qué? ¿El señor o la señora?.
Para empezar Hoy es miércoles el treinta de enero Conteste las preguntas en español. 1. ¿Qué prefieres llevar en el verano? 2. ¿Qué llevas cuando juegas.
Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
Los Colores ¿De qué color es?
De algodón.
Regular "ar" Verbs.
Esp. II: El vocabulario y los adjetivos demonstrativos
¿Quién lleva qué? ¿El señor o la señora?.
¿Qué lleva …?. Use the link Sponge word document to make corrections. When you are through practice by using the QUIZLET link at the bottom!!!
Using adjectives in Spanish It’s a “fashion-conscious” language and everything has to match. Don’t pair plaid with polka dots!
La Ropa.
LA ROPA - CLOTHES Una camisetaUna camisaUna blusa.
Ahora mismo: Copia el vocabulario siguiente en tu cuaderno: de algodón de franela color enterode lunares el diseñode lino de (a) cuadrosde cuero con (sin)
La Ropa. Los Colores Marrón/marrones - brown Negro/negra/negros/negras - black Blanco/a/os/as – white Azul/azules - blue Rojo/a/os/as.
LA ROPA - CLOTHES Una camisetaUna camisaUna blusa.
LA MODA Más Vocabulario II. la tela - fabrics ¿De qué es? Es de (tela)… What’s it made of?It’s made of (cloth)…
Ir de compras y la ropa Avancemos 4.1.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
22 Los Colores.
Los Colores ¡En español!.
¿Quién lleva qué? ¿El señor o la señora?.
To review adjective agreement To say what something is made of; MATERIALS.
Ch. 2B Vocabulary P. 124 La entrada ENTRANCE La ganga BARGAIN.
Vocabulario -La Ropa Madison Kayla Megan.
El uso del artículo como sustantivo
Spanish 2 Unit 4, Apuntes 3 - Numbers and Cost.
Vocabulario de Unidad 1 Etapa 2 de Español III
La Ropa.
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
¡LA ROPA! Repaso y Palabras Nuevas. Repaso: la corbata.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
Unidad 1 – Etapa 2. ¿Qué es? 1. Es una camisa roja. 2. Es una chaqueta verde. 3. Es un sombrero amarillo. 4. Es una falda rosa. 5. Es una camiseta azul.
¿De qué color es?.
¡Vamos de compras! El/la cliente El/la dependiente.
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Using adjectives as nouns SPN II. In English… We do this all the time! For example… – Would you like the green shirt or the blue one? In the sentence.
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
La Ropa, Direct Object Pronoun and Stem Changing Verbs 1. Say the clothing item in Spanish and the color 2. Change the verb to the correct form 3. Say.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
Los colores El vocabulario. amarillo (a) anaranjado (a)
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
ALC 112 Jueves el 10 de marzo. objetivo Yo puedo tomar notas de los sustantivos y adjetivos en español.
¡LOS COLORES!.
Vámonos ¿Qué llevas? (What are you wearing?) Answer in a complete spanish sentence describing the item and color. List at least two articles of clothing!
Vocabulario del capítulo 2B. La entrada – entrance.
Ahora mismo: Copia el vocabulario en tu cuaderno: de algodón de franela color enterode lunares el diseñode lino de (a) cuadrosde cuero con (sin) mangastejido.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
Hoy es martes el cinco de enero SWBAT categorize clothing and accessories by weather and season HAGAN AHORA: Write a sentence describing what each person.
Hoy es lunes el cuatro de enero SWBAT recognize clothing vocabulary and use the verb llevar to discuss what they are wearing. HAGAN AHORA: Match the pictures.
(Clothing) La camiseta: T-Shirt (t-shirt) La CAMISA: SHIRT.
BIENVENIDOS A UNIDAD 2 LOS ANDES CENTRALES OBJECTIVE: STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO THE CENTRAL ANDEAN REGION STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO CLOTHING.
Escriban en sus Apuntes Write down the conjugations for the verb ‘ser’ in your apuntes. Also create a sentence using the verb ‘ser’ like we did yesterday.
Preterite It’s the past tense in Spanish.  Introduce preterite and Watch video  Guided practice: examples and handout  Independent practice: Questionaire.
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
La Ropa que llevamos. to wear = llevar, usar llevollevamosusousamos llevaslleváisusasusáis llevallevanusausan To dress =vestirse To put on =ponerse To.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
This powerpoint can be found on the VLE 1. Voy llevar mi gorra y gafas de sol. 2. ¿Que vas a llevar esa falda?. 3. ¿ Que vas a llevas mañana? 4. Vamos.
Vocabulario Ser Comparisons M á s Vocabulario Cultura Los verbos
Commenting on Clothes Mrs. Serrato 9.2. To find out what someone is going to wear, ask: What are you going to wear? The usual! … ¿Qué ropa vas a llevar?
¿Qué ropa llevas tú? ¿Estás de moda?. Una camisa Unos zapatos Una chaquetaUna camisetaunos bluejeans Un cinturón La ropa.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
Repaso de la ropa y colores
Hoy es _________, el _____ de ______ de_______________.
USING ADJECTIVES AS NOUNS
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
Transcripción de la presentación:

Spanish 2 Unit 4, Apuntes 2 – Clothing Descriptions

Fecha y Objetivo Fecha: Hoy es miércoles, el veintitres de febrero, dos mil once Objetivo: I will use clothing nouns and adjectives in order to describe what I and others are wearing. Unit: 4 Apuntes: 2 Topic: Clothing Descriptions

¡Hola! Write three sentences about what people are wearing using the verb LLEVAR: *USE FULL SENTENCES 1.What am I wearing? (yo llevo…) 2.What is Ms. Robinson wearing? 3.What is the person next to you wearing?

Anuncios New tutoring hours: Tuesdays, 2:45-3:30 A days, extended breakfast Everyone should be wearing IDs at all times

Los colores! Rojo AzulNegro VerdeMarrón AnaranjadoMorado Rosado

De flores - flowered

De lunares – polka dot

A cuadros – plaid/checkered

A rayas - striped

Claro - pale

Flojo - loose

Comodo/incomodo comfortable/uncomfortable

De cuero - leather

De seda - silk

Oscuro - dark

Vivo - bright

Pastel - pastel

De un solo color – solid/one color

Apretado - tight

Suelto- loose

De algodón - cotton

De lana - wool

De tela sintetica – synthetic fabric

Remember: Adjectives come ______________ the noun! AFTER Examples: Red dress = ______________________ Cotton shirt = ____________________ Vestido rojo Camisa de algodón

ALSO!!! Everything must always ___________! AGREE Examples: Yellow pants = ______________________ Comfortable t-shirt = ____________________ Pantalones amarillos Camiseta cómoda

With more than one description, color comes first.

Write a sentence describing what the person is wearing based on what you see in the picture

Kelly Osbourne lleva un vestido amarillo de lunares.

Ella lleva una camisa a cuadros y zapatos marrónes.

Él lleva un traje grís.

Ella lleva un vestido flojo y un sombrero blanco.

Ella lleva mallas azules y un vestido vivo a cuadros.

Él lleva los jeans oscuros y una camisa a cuadros.

Ella lleva una camisa de seda y una falda negra.