Spanish 2 Unit 4, Apuntes 2 – Clothing Descriptions
Fecha y Objetivo Fecha: Hoy es miércoles, el veintitres de febrero, dos mil once Objetivo: I will use clothing nouns and adjectives in order to describe what I and others are wearing. Unit: 4 Apuntes: 2 Topic: Clothing Descriptions
¡Hola! Write three sentences about what people are wearing using the verb LLEVAR: *USE FULL SENTENCES 1.What am I wearing? (yo llevo…) 2.What is Ms. Robinson wearing? 3.What is the person next to you wearing?
Anuncios New tutoring hours: Tuesdays, 2:45-3:30 A days, extended breakfast Everyone should be wearing IDs at all times
Los colores! Rojo AzulNegro VerdeMarrón AnaranjadoMorado Rosado
De flores - flowered
De lunares – polka dot
A cuadros – plaid/checkered
A rayas - striped
Claro - pale
Flojo - loose
Comodo/incomodo comfortable/uncomfortable
De cuero - leather
De seda - silk
Oscuro - dark
Vivo - bright
Pastel - pastel
De un solo color – solid/one color
Apretado - tight
Suelto- loose
De algodón - cotton
De lana - wool
De tela sintetica – synthetic fabric
Remember: Adjectives come ______________ the noun! AFTER Examples: Red dress = ______________________ Cotton shirt = ____________________ Vestido rojo Camisa de algodón
ALSO!!! Everything must always ___________! AGREE Examples: Yellow pants = ______________________ Comfortable t-shirt = ____________________ Pantalones amarillos Camiseta cómoda
With more than one description, color comes first.
Write a sentence describing what the person is wearing based on what you see in the picture
Kelly Osbourne lleva un vestido amarillo de lunares.
Ella lleva una camisa a cuadros y zapatos marrónes.
Él lleva un traje grís.
Ella lleva un vestido flojo y un sombrero blanco.
Ella lleva mallas azules y un vestido vivo a cuadros.
Él lleva los jeans oscuros y una camisa a cuadros.
Ella lleva una camisa de seda y una falda negra.