Viernes el 10 de diciembre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Advertisements

ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
Are you for or against living in Spain? 1.Take a separate sheet of paper and put your name on it 2.Make a pro and con list (A T chart with Pro and Con.
ALC 15 lunes el 3 de octubre Recojan el libro verde Así leemos.
ALC 36 Hoy es jueves el 8 de diciembre. Make a new ALC of 8 squares. Necesitan las tarjetas de la bienvenida.
Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of.
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Verbos en cambio tener(ie), venir (ie), preferir (ie), querer (ie), y poder (ue)
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
“Get Your Conjugation On!”. Hay ____________ categorías de verbos REGULARES: TRES Verbos ______, ______, y _____ -AR -ER -IR.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
ALC 76 Hoy es miércoles el 25 de abril de Match the columns.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
ALC 77 Hoy es viernes el 27 de abril de 2012 Hagan una ALC nueva (2 minutos) En el cuadro 1 ALC En el cuadro 2 – Número – Nombre – Período – Clase.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Direct and Indirect Object Pronouns Combined Traje el bronceador. ¿Me lo puedes aplicar? (Los pronombres de complemento directo e indirecto usados juntos)
Things to do before we start.
ALC 116. Objetivo Yo puedo usar el pasado para decir lo que compré, que color era, y cuanto costó.
ALC 80 Jueves el 20 de enero. objetivo Yo puedo planear los pasatiempos para la semana.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
ALC 63: Traducir Hoy es miércoles el 25 de marzo, 2015 I text on the phone every day. What do you do everyday? I play video games in my living room. Where.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
ALC 6 La fecha es miércoles el 7de septiembre Por favor make a nameplate and place it on your desk.
Compañeros para hoy. Si no está, pasa al frente. 1 y 17 2 y 18 3 y 19 4 y 20 5 y 21 6 y 22 7 y 23 8 y 24 9 y y y y y y 30.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
ALC 112 Jueves el 10 de marzo. objetivo Yo puedo tomar notas de los sustantivos y adjetivos en español.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Los verbos reflexivos Reflexive Verbs.
ALC 36 Hoy es viernes el 9 de diciembre. Haz un nuevo ALC de 8 cuadros. Necesitan las tarjetas de la bienvenida.
Landscape with Shapes and Colors Paisaje usando colores y formas My Name Mi Nombre.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
The Present Continuous!!! You are loving this tense already.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
ALC 69 Hoy es miércoles el 28 de marzo de Escribe en español e inglés 1.With me 2.With you 3.Hey! 4.I’m sorry. 5.I have to study. 6.What a shame!
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
AQA Unit 2 Speaking Los medios La televisión La publicidad Las tecnologías de la comunicación La cultura de todos los días El cine La música La moda La.
ALC 39 Hoy es jueves el 19 de diciembre. Escribe las palabras de la canción cantado por José Feliciano un hombre de Puerto Ricocanción.
HOLA.
ESPAÑOL 1, el 13 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
Los números.
Uno. Uno Dos Tres Cuatro Cinco Put them in the correct order Cuatro Cinco Dos Uno Tres.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
GO verbs.
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Viernes el 10 de diciembre ALC 68 Viernes el 10 de diciembre

Objetivo Yo puedo hacer un ojo de dios y colgarlo en la pared.

ALC 68 God’s eye en español es_________ _________hacen el ojo de dios para un niño nacido. Los Navajo están en los estados de …

ALC 68 God’s eye en español es ojo de dios. Los Huichol hacen el ojo de dios para un niño nacido. Los Navajo están en los estados de UT AZ NM

Ojo de dios instrucciones Put the sticks together in the shape of a cross and wrap with yarn twice forming an X.    Always going in the same order around the sticks (you can mark the popsicle sticks with 1, 2, 3, 4 ... the numbers will be covered up in the end, but may make it easier for the kids to keep track of what they're doing).    Wrap the wool once around 1, once around 2, once around 3, once around 4.    Continue on... once around 1, once around 2, etc until you're happy with the first layer of the eye.    Snip the first color of yarn and tie on a second color.  Continue on with the second color and then a third, fourth and fifth as desired.