TOC : ¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? CCLS: RL.10.4 ‘ DETERMINE THE MEANING OF WORDS AS THEY ARE USED IN PHRASES ACADEMIC VOCABULARY : TIEMPO,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Advertisements

Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
CINCO MINUTOS - write down as many as you can remember without looking at your notes!
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Hoy es martes el 17 de marzo I can use my weather vocabulary to describe the seasons of the year and the weather of all places.
Hoy es lunes el 23 de marzo I can use my weather vocabulary to describe the weather in different places through out the world.
Las respuestas Match the Spanish to the English Hace buen tiempo It’s cloudy Hace mal tiempo The weather is good Está nublado It’s foggy Hay niebla The.
Ahorita- class poll Directions: ¿Qué tiempo hace? Look outside. Respond to the question ¿Qué tiempo hace? By texting the corresponding number to your.
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Definition
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Warm Up Describe el tiempo (Describe the weather): 1. Como se dice, “How is the weather?”
Gustar con las clases Te gustaMe gusta Te gustanMe gustan No te gustaNo me gusta No te gustanNo me gustan.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Survival Spanish – SPA II y III
Bienvenidos a Nuestra Clase Activity Stations 1. Audio Station –Students are able to practice pronunciation of vocabulary words. 2. La Comunidad –Emphasis.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
T IENEN 5 M INUTOS Objective: I can write that I want, can, have to or feel like doing something Vocab/Ideas: Querer Poder Tenerque Tenerganas de Vámonos:
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
T IENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify weather conditions and compose sentences to describe the weather. Vocab/Ideas Hace buen tiempo Hace sol.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
La casa de tuyo Por: Senorita Fielder. La casaEl garajeEl banoEl escritorioLa mesa El comedorLa cocinaLa puertaen las afuerasEn el pueblo Las plantasLa.
Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.
El Tiempo 6 th Grade Señora Scherer. Mira y escucha a la canción.
Lunes, el 22 de noviembre 2010 El tiempo Learning objectives: be a self manager in learning to write the different types of weather in Spanish and using.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
El Tiempo. Hace sol. 1 Haz el clic aquí Hace viento. 2.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
TOC: LOS NÚMEROS CCLS: RL.10.4 ‘ DETERMINE THE MEANING OF WORDS AS THEY ARE USED IN PHRASES ACADEMIC VOCABULARY: CTT MODEL: Differentiation: LEARNING TARGET:
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
La Rutina de la clase de español. 1.Preparación: - Binder y materiales de clase.
El el nombre Del Padre, Del Hijo y Del Espíritu Santo Padre nuestro, que estás en el cielo. Santificado sea tu nombre. Venga tu reino. Hágase tu voluntad.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
-COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 40A &
Hoy es martes el 26 de enero Today is Tuesday, January 26. Get together in your groups and label the levels of food in the Pyramid. There should be 6 levels.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
W.2 Las Estaciones. Vámonos } ¿Qué tiempo hace? Write a complete sentence describing the weather on 3 days of this forecast in Uruguay. } Ejemplo: “El.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
¿Qué tiempo hace en .....?.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
El alfabeto y las vocales
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
1.4 Numbers.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

TOC : ¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? CCLS: RL.10.4 ‘ DETERMINE THE MEANING OF WORDS AS THEY ARE USED IN PHRASES ACADEMIC VOCABULARY : TIEMPO, CLIMA, NUBLADO, SOL, LLUVIA, NIEVE CTT MODEL : REINFORCING ELA SKILLS WHILE LEARNING SPANISH GRAMMAR AND VOCABULARY DIFFERENTIATION : STUDENTS WILL WORK IN GROUPS USING TODAY´S NEWSPAPER PERF. ARTS. INFUSION : JOURNALISM/ANCHORING LEARNING TARGET: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH LING. OBJECTIVE : I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNING THE WEATHER IN SPANISH. MATERIALS : NOTEBOOK, WORKSHEET TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNING THE WEATHER IN SPANISH.

HAGAN AHORA (DO NOW) SAQUEN SUS CUADERNOS TAKE YOUR NOTEBOOKS OUT ABRAN SUS LIBROS DE TEXTO A LA PÁGINA DIECISÉIS OPEN YOUR TEXTBOOKS TO PAGE 16 TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNING THE WEATHER IN SPANISH.

¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNING THE WEATHER IN SPANISH.

TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNING THE WEATHER IN SPANISH.

TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULA RY CONCERNI NG THE WEATHER IN SPANISH.

TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNING THE WEATHER IN SPANISH.

TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNING THE WEATHER IN SPANISH.

90 minute lesson TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNING THE WEATHER IN SPANISH.

ACTIVIDAD CADA GRUPO RECIBIRÁ UN PERIÓDICO EACH GROUP WILL REVEIVE A NEWSPAPER CADA GRUPO REPORTARÁ EL PROGNÓSTICO DEL TIEMPO CONTENIDO EN SU PERIÓDICO EACH GROUP WILL REPORT THE WEATHER ACCORDING TO THEIR NEWSPAPER CADA GRUPO DARÁ EL PROGNÓSTICO A LA CLASE EACH GROUP WILL REPORT THE WEATHER FORECAST TO THE CLASS. 90 minute lesson TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNING THE WEATHER IN SPANISH.

SHARE TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNIN G THE WEATHER IN SPANISH.

minute lesson