TOC : ¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? CCLS: RL.10.4 ‘ DETERMINE THE MEANING OF WORDS AS THEY ARE USED IN PHRASES ACADEMIC VOCABULARY : TIEMPO, CLIMA, NUBLADO, SOL, LLUVIA, NIEVE CTT MODEL : REINFORCING ELA SKILLS WHILE LEARNING SPANISH GRAMMAR AND VOCABULARY DIFFERENTIATION : STUDENTS WILL WORK IN GROUPS USING TODAY´S NEWSPAPER PERF. ARTS. INFUSION : JOURNALISM/ANCHORING LEARNING TARGET: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH LING. OBJECTIVE : I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNING THE WEATHER IN SPANISH. MATERIALS : NOTEBOOK, WORKSHEET TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNING THE WEATHER IN SPANISH.
HAGAN AHORA (DO NOW) SAQUEN SUS CUADERNOS TAKE YOUR NOTEBOOKS OUT ABRAN SUS LIBROS DE TEXTO A LA PÁGINA DIECISÉIS OPEN YOUR TEXTBOOKS TO PAGE 16 TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNING THE WEATHER IN SPANISH.
¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNING THE WEATHER IN SPANISH.
TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNING THE WEATHER IN SPANISH.
TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULA RY CONCERNI NG THE WEATHER IN SPANISH.
TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNING THE WEATHER IN SPANISH.
TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNING THE WEATHER IN SPANISH.
90 minute lesson TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNING THE WEATHER IN SPANISH.
ACTIVIDAD CADA GRUPO RECIBIRÁ UN PERIÓDICO EACH GROUP WILL REVEIVE A NEWSPAPER CADA GRUPO REPORTARÁ EL PROGNÓSTICO DEL TIEMPO CONTENIDO EN SU PERIÓDICO EACH GROUP WILL REPORT THE WEATHER ACCORDING TO THEIR NEWSPAPER CADA GRUPO DARÁ EL PROGNÓSTICO A LA CLASE EACH GROUP WILL REPORT THE WEATHER FORECAST TO THE CLASS. 90 minute lesson TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNING THE WEATHER IN SPANISH.
SHARE TOC:¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? Learning Target: I CAN REPORT THE WEATHER IN SPANISH Ling. Objective: I CAN USE CONTENT SPECIFIC VOCABULARY CONCERNIN G THE WEATHER IN SPANISH.
minute lesson